K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-12-2012, 14:52   #21
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det kommer heller ikke til at ske at man automatisk bliver visiteret til fleksjob ved afslag på førtidspension....

Ellers kunne alle jo bare søge en førtidspension....og vupti....så bliver de visiteret...

Så den går nok ikke....

De 18 måneder....det er der man bliver nedsat i ledighedsydelse hvis man har gået ledig...

Så hvis man ikke har været i fleksjob i 9 måneder inden for de sidste 18 måneder....ja så falder man til henholdvis 80 % eller 60 % af højeste dagpengesats....alt efter om man er forsørger eller ej...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 14:58   #22
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Du modtager cirka 15.450 kroner om måneden, hvis du fx kan modtage syge- eller barselsdagpenge, eller du har været ansat i et fleksjob i ni måneder inden for de seneste 18 måneder.

Hvis du ikke har ret til den høje ledighedsydelse, modtager du den lavere ydelse (enten 13.952 kroner om måneden, hvis du har børn eller 10.500 kroner om måneden, hvis du ikke har børn). Det er fx tilfældet, hvis du er blevet visiteret til et fleksjob, men fx ikke har ret til sygedagpenge.

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...20i%20dag.aspx

Man kan kalde den 18 eller 9 måneders reglen alt efter temperament. Det er en selvopfunden betegnelse.

De to markerede satser svarer til kontanthjælpssatsen for 2013. Jeg tror ikke det kun er de få der bliver ramt , men håber jeg tager fejl.

Jeg tror det bliver meget vanskeligt for ledige fleksere fremover at opnå den krævede arbejdsperiode inden for de seneste 18 måneder , bortset fra begyndelsen af ledigheden naturligvis.
Sygedagpenge kan man som udgangspunkt kun få i 52 uger , med visse undtagelser dog op til 3 år.
Og barsel har også sine helt naturlige begrænsninger.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 15:07   #23
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Sådan har jeg slet ikke forstået det. På Beskæftigelsesministeriets hjemmeside står der:

--------------------------------------------------------------------------
Hvis du modtager ledighedsydelse i dag, vil din ydelse blive ændret, men først efter et stykke tid, hvis du modtager ledighedsydelse med mere end 89 procent af højeste dagpengesats. I første omgang bliver du ved med at modtage ledighedsydelse efter den hidtidige sats.

Hvis du i dag modtager ledighedsydelse på mere end 89 procent af højeste dagpengesats, bliver du ved med at modtage det samme beløb, indtil du finder et fleksjob. Dog bliver det sådan, at du højest i et halvt år efter den 1. januar 2013 kan modtage den højere ydelse. Herefter bliver din ledighedsydelse sat ned til 89 procent af højeste dagpengesats.

Hvis du modtager ledighedsydelse på mindre end 89 procent, vil du fra 1. januar 2013 gå op i ydelse og modtage 89 procent af højeste dagpengesats.

Ledige fleksjobvisiterede, der har nået fleksydelsesalderen, modtager ledighedsydelse svarende til 60 procent af højeste dagpengesats frem til folkepensionsalderen, eller til at de overgår til fleksydelse.

--------------------------------------------------------------------------

Har i et link til det med de 9 måneder? Eller 18 måneder...der er dog trods alt forskel på om man skal nå at finde job i løbet af 9 måneder eller 18

Sidst redigeret af Stuen; 26-12-2012 kl. 15:13.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 15:18   #24
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja @Halse har lagt det....i dette indlæg http://www.k10.dk/showpost.php?p=253098&postcount=15

Det er dette link http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...20i%20dag.aspx

Der står at man skal have været i arbejde i 9 måneder......inden for 18 måneder....

Så det er inden for de 18 måneder du skal finde et nyt job....før du bliver sat ned...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 15:28   #25
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Nååå ok så tror jeg vi taler forbi hinanden. Det der i snakker om, er kun gældende hvis man mister sit fleksjob. I sådan et tilfælde skal man have været i fleksjob i de 9 måneder indenfor 18 måneder, for at kunne få den højeste sats, det har i helt ret i. (hvilket jeg synes er dybt godnat, for hvis man var berettiget til højeste sats INDEN man fik job, hvorfor skulle man så pludselig IKKE være berettiget til det efter ?)

Dét jeg mente med mine tidligere indlæg var, at hvis man var på ledighedsydelse nu og dermed overgår til de nye regler som ledig fleksjobber, så er der ingen grænse for hvor længe du kan være på ledighedsydelse. Man bliver så efter et halvt år sat ned til 89 % af højeste dagpengesats. Meeeen man får jo nok ikke lov til at gå og pille næse og bare modtage penge, det ville da også være lidt kedeligt i længden
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 15:31   #26
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Det var kun den efterlyste ”18 måneders regel” jeg her beskrev.
Den gælder for kommende ledige fleksjobbere.

Som jeg skrev i mit foregående indlæg , ser den ikke umiddelbart ud til at gælde for fleksere der allerede er ledige , før implementeringen af den nye reform.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 15:39   #27
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Det var kun den efterlyste ”18 måneders regel” jeg her beskrev.
Den gælder for kommende ledige fleksjobbere.

Som jeg skrev i mit foregående indlæg , ser den ikke umiddelbart ud til at gælde for fleksere der allerede er ledige , før implementeringen af den nye reform.

Ja som jeg også skrev, vi talte forbi hinanden. Det ka jo ske
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 16:04   #28
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Det der i snakker om, er kun gældende hvis man mister sit fleksjob.
Nej det gælder også når du bliver visiteret til fleksjob , uden at kunne opnå beskæftigelse.
Det formoder jeg vil ske for rigtig mange fleksere fremover.

Men nu bliver jeg lige pludselig i tvivl , hvorvidt jeg har tolket reglerne helt korrekt.

Det kan også være der blot menes , at det er i forbindelse med udregningen af ledighedsydelsen , ved ledighedsperiodens begyndelse at denne regel skal opfyldes.

Det tror jeg faktisk er tilfældet ved nærmere eftertanke. Så giver undtagelsen for de allerede ledige fleksere , pludselig lidt mere mening.

I givet fald vil den lave kontanthjælpssats først og fremmest ramme dem der bliver visiteret til fleksjob.

Dem der kommer i arbejde , vil nok i de fleste tilfælde være i stand til at opretholde et arbejdsforhold i mere end 9 måneder , og vil ved eventuel efterfølgende ledighed , være berettiget til den høje sats i hele ledighedsperiodens længde.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 17:14   #29
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Nej det gælder også når du bliver visiteret til fleksjob , uden at kunne opnå beskæftigelse.
Det kommer an på om du kommer fra kontanthjælp eller sygedagpenge når du visiteres til fleks. Hvis du kommer fra sygedagpenge vil du få den høje sats. Hvis du kommer fra kontanthjælp, vil du fortsætte på kontanthjælpsniveau.

Sådan har jeg i hvert fald forstået det. Men vi vil jo nok vide meget mere når først de reelle erfaringer/oplevelser kommer, i det nye år.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 17:18   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ok, jeg prøver at følge med her på sidelinjen, men dr er noget der står lidt uklart for mig - kan i kaste lys over spørgsmålet??

Hvis man er visiteret til fleks og er kontanthjælpsmodtager, og endnu ikke har fundet et fleksjob - fortsætter man så på kontanthjælp indtil man har ''optjent'' retten til ledighedsydelse efter de der (er det 9 mdr) i fleksjob??

Eller overgår man direkte til ledighedsydelse på kontanthjælpssats, selvom man aldrig har været i job????
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er reformerne blevet 3 gangs behandlet? Ninja Politik og Samfund 12 19-12-2012 16:34
Så er der nedælling på - reformerne er snart vedtaget... Ninja Politik og Samfund 21 13-12-2012 13:33
Socialdemokraterne vil høre din mening om reformerne for fleks og pension dobar Politik og Samfund 5 06-04-2012 20:47
Indstillet til FP ! Endeligt !! SolenOgMånen Alt det andet 20 09-01-2012 18:33
Velfærdens endeligt Ragdoll Politik og Samfund 1 27-03-2011 08:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension