K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-12-2012, 01:52   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Men tænk at JOURNALISTER! Lige frem lader virkelige historier i baggrunden, for udelukkende at hyppe egne kartofler. Simpelthen SÅ usmageligt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2012, 02:00   #22
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Ja , der findes heldigvis også undtagelser , f.eks. redaktionen bag P1's orientering.

Men langt de fleste hytter deres eget skind , og usmageligt er det.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2012, 02:04   #23
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Men det gør mange journalister heller ikke Helene....

Der findes utroligt mange journalister som både har undersøgt og gerne vil ud med disse historier...

Jeg ved dette fordi jeg ikke kan tælle på to hænder hvor mange journalister jeg har hulpet med research til disse ting...

Problemet er at de ikke kan komme ud med disse historier pga ledelserne rundt om på aviserne, tv osv....

Som halse rigtigt nok skriver...så er det akademikere som ikke ønsker at få mange af disse ting ud...

Det er fx også derfor at www.avisen.dk er så god som den er...da journalister kan komme af med ting på freelance basis....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2012, 03:02   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, jeg ved det, men det burde da ikke være sådan...vi skriver 2012 (snart 2013), at der til stadighed sidder nogen og dikterer hvilke nyheder og historier VI som borgere skal have. Det rimer da ikke på et oplysningssamfund, når der nærmest er censur på nyhederne og/eller at vinklingen på historierne er snævre, ofte ukorrekte, og tydeligt opsat for at mætte et bestemt publikum - typisk dem der ligner dem selv - mod dem, der ofte ikke kan råbe med stort. Eller bare ikke har noget at råbe hurra for generelt.
Det seneste år har der nærmest været lynchstemning overfor folk på overførselsindkomst, og det kalder jeg luderjournalistik, hvis det er korrekt at de føler sig tvunget til at sælge lavmålshistorier for et tilfredsstille en orne fed redaktør der nægter at se rugbrødet for bar pålæg.
- og så skrive de ''rigtige'' historier i fritiden og gerne anonymt. Hvor herrebevares! Jeg væmmes.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2012, 03:26   #25
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Nej, det er vel de færreste medier, som ikke er politisk farvet på redaktions gangene...så vi....os her på k10 bl.a....

hører og læser kun de nyheder, som de syntes vi skal...men ja...for at danne sig et

overblik bliver man nærmest nødt til at surfe nyheder mange timer hver dag..og prøve at

danne sig et overblik og sammenligne...

Og ikke bare stole blindt på et bestemt medie....

Jeg er sikker på, som Web siger, at redaktionerne flyder med historier..som bare ikke må komme frem...

Jeg ville personligt ønske at vi her i Danmark havde bare eet enkelt menneske...ligesom David Icke...fra England...som tør at pirke i alting...

Han er lidt alternativ med hensyn til det åndelige... måske lidt for alternativ i den retning, vil nogle mene, og jeg er en af dem, men...og han er jo bare eet enkelt menneske..han roder og rager osse rundt i alt det politiske.....og han er s**** upopulær, og de er vist lidt små nervøse ved ham...

For noget ...eller måske en stor del af det han får gravet frem, har måske noget på sig?

Jeg ved det ikke, læser det meste han skriver og ser hans foredrag..og har min helt egen mening...men uanset hvad...

Det ville være en befrielse med journalister her i vores land som kunne stikke hånden i hvepsereden, uden at blive parkeret i hjælpeklassen bagefter...

Men de får jo netop ikke lov...

Censuren trives jo osse fint i vores lille demokratiske smørhul....


/Mileo

Sidst redigeret af Mileo; 22-12-2012 kl. 04:05.
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2012, 11:00   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Omkring 14.250 danskere ville få flere penge mellem hænderne, hvis de stoppede med at arbejde og i stedet levede af en ydelse fra det offentlige. Katastrofe, lyder det fra Venstre og Liberal Alliance. " citat slut.

Det passer jo ikke, da mindstelønnen ligger på ca. 20.000kr før skat.+ et højere personfradrag pga beskæftigelsesfradraget, som kontanthjælpsmodtageren IKKE har.

Vedr. Carina-sagen, brugte man i regnskabet, at hun var enlig forsøger, og derfor indregnede børneydelse, forhøjet boligydelse mv.

Derefter sammenlignede man med en enlig arbejder, uden børn, og på mindsteløn.

Efter min mening, HELT USAMMENLIGNLIG.

En lavtlønnede, med børn, får nøjagtig det samme i børneydelse, og boligstøtte, og oveni et beskæftigelsesfradrag, som kontanthjælpsmodtageren IKKE får.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2012, 12:43   #27
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Nemlig, popiae!

Vil gerne se det regnestykke! Og dé konkrete personer, de gælder ,istedet for statestik og tænkte eksempler!

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2012, 14:29   #28
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Nu hænder det jo, at der kommer "almindelige" mennesker med i f.eks. Debatten, så det må da være muligt for nogen med de rigtige tal at få tiltusket sig en plads på panelet, så de misvisende politikere kan blive sat på plads?
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 08:05   #29
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
en ting er jeg da glad for.
At jeg ikke er Carina.
Gad vide, hvordan hun lige har det....
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2012, 17:51   #30
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
ja kan da fortælle jeg får udb 7500 på kontanthjælp 250 i boligsik. og 250 i paragraf 36 er enlig skulle bruge 8200 i banken... så...
skulle engetlig også ha medicin ... tja en by i rusland...
men godt med jul for så for jeg da mad gratis... for det får jeg heller mest af til daglig....
er sat på kontanthjælp på grund af arbejdsskade .. som ikke lige blev klar igen efter 1 år...
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Isabella Miehe-Renard er meget tilfreds med systemet gunvor Politik og Samfund 17 04-08-2011 21:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension