K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2012, 12:31   #11
Opgivende
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
Opgivende er ny på vejen
Ja, lad os istedet stiltiende finde os i at blive trådt på. Tænk hvis nogle skulle kalde os nassere. Uha uha.

Med den gamle ordning havde vi muligheden for at komme op på mindstelønnen. Nu er vi sikre på økonomisk ruin selvom vi arbejder alt vi kan.

Åbn øjnene, hele denne nye reform er bygget på had til handikappede, og på spin om at vi er nassere. Det er altså for sent at være bange for at blive kaldt nassere nu!
Opgivende er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 12:51   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ja men fordi man er utilfreds med noget, så kan man alså ikke bare gøre som man nu synes. der i blandt sort arbejde. som netop koster rigtig arbejdspladser

ja denne reform er udelukkende lavet for at spare penge og ikke noget som helst andet
det kan vi hurtig blive enig om.
men der er flere tal for det og så må man alså acceptere det
det bliver ikke lavet om og det bliver helt sikkert vedtaget på onsdag.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 13:45   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
selv om det bliver svært, at få en ordelig løn, er det bare ikke i orden, at give sig til, at bryde loven og lave sort arbejde, og den indstilling gør, at ledige fleksjobber tvinges i aktivering, så den slags ikke sker.

Jeg har lige været heldig, at få arbejde efter den gl. ordning og skal starte til den 1. det er jeg meget glad for.

Men selv da jeg gik i aktivering 3 gange ugeligt på min ledighedsydelse var jeg glad for den løn jeg fik udbetalt, hvis man regner sin timeløn ud er man jo stadig godt lønnet.
Og nej vi har ikke mange penge, tværdig mod men så synte jeg at man lige skal tænke på dem der er på kh og stadig skal møde i aktivering hver dag, så er vi jo som ledige flrksjobber ret heldige.

Vi er nok nød til at huske de gode ting, ellers bliver det hele lidt surt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 14:45   #14
Opgivende
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
Opgivende er ny på vejen
Ja jjson, sådan havde jeg også sagt, hvis jeg havde fået et job under den gamle ordning.
Opgivende er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 14:57   #15
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu har jeg været ledig i 1½ år det har ikke været sjov, det job som jeg har fundet er ikke i mit fag, så om jeg overhoved magter det må vi se, men jeg er stadig så heldig, at kunne få ledighedsydelse.

hvis jeg bliver ledige om ikke som dem der er i a kasse, så er det jo i mange år jeg/vi kan få ledighedsydelse.

jeg syntes ikke det er sjovt, at være tvunget i jobsøning kursus 3 gange om ugen ( jeg har 15 km hver vej ) uden at få ekstra til transport, og når vi skal have en kop kaffe koster det 3 kr.

Det er ikke sjov at være ledig men vi er stadig heldiger end dem der ikke kan få noget eller er på kh.

Selvfølig vil jeg også gerne tjene nogle penge, hvem vil ikke det, men det gør ikke man ikke skal overholde loven.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 12:58   #16
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
nu har jeg været ledig i 1½ år det har ikke været sjov, det job som jeg har fundet er ikke i mit fag, så om jeg overhoved magter det må vi se, men jeg er stadig så heldig, at kunne få ledighedsydelse.

hvis jeg bliver ledige om ikke som dem der er i a kasse, så er det jo i mange år jeg/vi kan få ledighedsydelse.

jeg syntes ikke det er sjovt, at være tvunget i jobsøning kursus 3 gange om ugen ( jeg har 15 km hver vej ) uden at få ekstra til transport, og når vi skal have en kop kaffe koster det 3 kr.

Det er ikke sjov at være ledig men vi er stadig heldiger end dem der ikke kan få noget eller er på kh.

Selvfølig vil jeg også gerne tjene nogle penge, hvem vil ikke det, men det gør ikke man ikke skal overholde loven.
selvfølgelig skal man ikke undgå at følge loven-- men jeg vil da ikke sidde og se på feks. ens kone ikke kan få mad nok netop for at følge loven --- nææ når vi når dertil vil jeg ta alt hva der giver penge --netop til mad man er jo tvunget til at ta vare på sig selv
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 11:48   #17
uffo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2012
Lokation: 5672
Indlæg: 42
Styrke: 13
uffo er ny på vejen
Jeg forstår dig til fulde. Hvorfor skal vi ha moral og etik, når værken kommuner og regering har det. Overvejer selv at anoncere i avisen at sort arbejde udføres, for hvad vil de gøre ved det. Det kan ikke blive være end det er.
uffo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 18:46   #18
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Opgivende Se meddelelser
J

Fra nu af vil jeg til fremtidige samtaler med kommunen bare være total passiv, og istedet koncentrere mig om at finde lidt sort arbejde at supplere op med.

Ja, jeg ved da godt det er lidt umoralsk, men med den regering vi har, så er jeg fløjtende ligeglad!

Håber resten af jer derude også klarer jer på den ene eller anden måde.

Den opgivende
Det gamle ordsprog NØGEN KVINDE LÆRER AT SPINDE er gældende som aldrig før.
Held og lykke med kreativiteten for at overlevelse
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 19:57   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man kan roligt konkluderer, at deres ''det skal kunne betale sig at arbejde'' allerede er ved at smuldre fra hinanden....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 21:33   #20
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af uffo Se meddelelser
Jeg forstår dig til fulde. Hvorfor skal vi ha moral og etik, når værken kommuner og regering har det. Overvejer selv at anoncere i avisen at sort arbejde udføres, for hvad vil de gøre ved det. Det kan ikke blive være end det er.
man må som første regel ikke arbejde sort -- så er det jo at vi undergraver vores muligheder netop for at få forsørgelse--- men jeg er da i tvivl om hva man så gør hvis man bliver så presset på penge -- så lige dr2 med jbo og anne bostrup tror ikke en kontantreform betyder at folk får mindre ,men at man hvis man er rask skal hurtigere i arb -- hvis der er noget
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
udtalelse fra Mette F. ang. mer medicinering? neemos Politik og Samfund 5 11-10-2013 15:01
Tak for ****, Mette!! Ninja Politik og Samfund 10 04-03-2013 14:57
Giv Mette Frederiksen karakter Ida Politik og Samfund 10 28-01-2013 13:32
Svar fra Mette Frederiksen logikeren Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 14-12-2012 22:58
Brev til Mette F. PiaCP Politik og Samfund 20 01-03-2012 10:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension