K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-12-2012, 17:31   #31
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
helenekr, som jeg har forstået det, overgår man fra kontanthjælp til ledighedsydelse på den lave sats, som svarer til kontanthjælps niveau, med den forskel at man kan få ydelsen selv om ens ægtefælle tjener meget.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 17:54   #32
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ok, det vil sige, at man IKKE behøver et fleksjob først??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 18:43   #33
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er korrekt det @Dansbo skriver....og nej man behøver ikke først at have haft et fleksjob....

Så alle dem der førhen bare ville forsætte på kontanthjælp efter de blev visiteret til fleksjob.....de vil fremover når de bliver visiteret til fleksjob gå direkte over på ledighedsydelse...bare på kontanthjælpssatsen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 19:03   #34
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det må så også betyde at man kan få ledighedsydelsen selvom man er gift eller har formue. når man ellers godt kan få kontanthjælpssatsen i forbindelse med et forløb
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 19:12   #35
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Det kommer an på om du kommer fra kontanthjælp eller sygedagpenge når du visiteres til fleks. Hvis du kommer fra sygedagpenge vil du få den høje sats. Hvis du kommer fra kontanthjælp, vil du fortsætte på kontanthjælpsniveau.

Sådan har jeg i hvert fald forstået det. Men vi vil jo nok vide meget mere når først de reelle erfaringer/oplevelser kommer, i det nye år.
Korrekt.

Til gengæld tror jeg det er de færreste der bliver visiteret fra denne ydelse , og ligeså med barsel.
Alle andre beskæftigelsesfremmende foranstaltninger skal være forsøgt først.

Det vil med andre ord formentlig tage år , før man kommer gennem nåleøjet. Og som oftest vil sygedagpengene være udløbet efter 52 uger.

Det er ikke ligesom under ressourceforløbet , hvor man er garanteret en ydelse svarende til niveauet man kom fra.

Jeg ved godt jeg ofte bliver beskyldt for at være super pessimist med hensyn til beskæftigelsesmulighederne , og hvorfor bryde traditionen nu :-)

Jeg tror tæt på halvdelen af alle nyvisiterede fleksjobbere vil ryge på kontanthjælpssats , og det skulle ikke undre mig om det bliver endnu flere.

Mange er så syge , at de tidligere ville være sendt på førtidspension. Af dem vil en stor del aldrig opnå beskæftigelse. Disse kan se frem til årtier på kontanthjælpssats.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det må så også betyde at man kan få ledighedsydelsen selvom man er gift eller har formue. når man ellers godt kan få kontanthjælpssatsen i forbindelse med et forløb
Det kan man.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 02:57   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Takker for forklaringen, den vil jeg give videre.....

Er desværre enig med Halse i de noget negative tanker.

Jeg er måske endda tanden mere pessimistisk, for jeg kan meget levende forestille mig, at de via kontanthjælpsreformen får listet ind, at den gruppe OGSÅ kommer til at så som ''forsørgere'' præcis som os førtidspensionister mht samboende/gifte/ mm, og at det IGEN kommer til at betyde noget for ledighedsydelsen for folk der kommer fra kontanthjælp........jeg er svær bange for, at de med de kommende kontanthjælpsreformer, kommer til at arbejde med to regelsæt mht ledighedsydelsen. Jeg håber jeg tager fejl, men kan levende forestille mig, at netop kontanthjælpsreformen, kan glatte ud i et regnestykke som i forvejen er knudret. Med store konsekvenser for dem der bliver ramt!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 11:13   #37
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Ja jeg synes sgu de helt burde fjerne det der med at man ikke kan få kontanthjælp hvis man er gift, det er da totalt oldnordisk at den ene skal forsørge den anden, det er der da ingen alm. menneskers økonomi der kan holde til.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er reformerne blevet 3 gangs behandlet? Ninja Politik og Samfund 12 19-12-2012 16:34
Så er der nedælling på - reformerne er snart vedtaget... Ninja Politik og Samfund 21 13-12-2012 13:33
Socialdemokraterne vil høre din mening om reformerne for fleks og pension dobar Politik og Samfund 5 06-04-2012 20:47
Indstillet til FP ! Endeligt !! SolenOgMånen Alt det andet 20 09-01-2012 18:33
Velfærdens endeligt Ragdoll Politik og Samfund 1 27-03-2011 08:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension