K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2009, 22:05   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har også overvejet enhedslisten, men jeg er lidt bange for min stemme glider ud i sandet...

Jeg vakler selv mellem S og SF - sidst stemte jeg S fordi jeg godt ville støtte Helle i kampen mod Fogh, men sjovt nok, så nikker jeg somregl mest når enhedslisten er på....

Så jeg tror nok jeg satser sikkert og stemmer S igen, så må det briste eller bærer...jeg ville grave mig ned, hvis enhedslisten ikke når i mål og min stemme 'går tabt'....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 22:58   #12
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg har også overvejet enhedslisten, men jeg er lidt bange for min stemme glider ud i sandet...

Jeg vakler selv mellem S og SF - sidst stemte jeg S fordi jeg godt ville støtte Helle i kampen mod Fogh, men sjovt nok, så nikker jeg somregl mest når enhedslisten er på....

Så jeg tror nok jeg satser sikkert og stemmer S igen, så må det briste eller bærer...jeg ville grave mig ned, hvis enhedslisten ikke når i mål og min stemme 'går tabt'....
Bare VKO ryger fra fadet, så er jeg tilfreds hehe ... stemmer på EL, SF og S vil alle være med til at få VKO væk fra magten, og det er det danmark har mest behov for, så der kan komme luftforandring.

Tænker lige; hvad dælen skal jeg dog brokke mig over, den dag rød fløj har vundet valget!? ... hmm...
  Besvar med citat
Gammel 28-08-2009, 08:35   #13
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Næste valg

Ved næste valg stemmer jeg igen på Enhedslisten, om de nu kommer ind eller ej - for jeg har truffet mit valg. Synes Danmark har brug for en oppostion, der holder de andre partier i ørerne.

Jeg er nemlig en stor fan af Line Barfod, som har en ualmindelig stor evne til at slå et slag for os svage, f.eks. retssikkerheden af den enkelte borger.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2009, 10:07   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uanset hvem der vinder valget, så er jeg sikker på at vi nok skal mødes herinde igen i fælles frustrationer...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2009, 11:08   #15
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg tror....

....det er vigtigt at hvis man egentlig gerne ville stemme på enhedslisten, at man ikke bakker ud af frygt for at spilde sin stemme.

Hvis vi alle siger, jeg er bange for at spilde min stemme, så jeg stemmer på noget sikkert istedet. Så kan vi da ihvertfald være sikre på at de ikke kommer ind.

Så hvis man hælder til Enhedslisten, så er det også dem man skal stemme på.

De får ihvertfald min stemme ved næste valg, Enhedslisten ftw



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2009, 11:12   #16
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Uanset hvem der vinder valget, så er jeg sikker på at vi nok skal mødes herinde igen i fælles frustrationer...
Forskellen blir' nok HVILKE frustrationer... jeg tror ikke på at der ikke bliver en forskel... det blir' nok ikke 100% rosenrødt, men jeg vælger at være optimistisk og tro på, at en rød regering vil gøre en forskel på i det mindste følgende punkter:

1. Afbeaourokratisering (lærer aldrig at stave det ord) og økonomisk løft af det offentlige system, så der er både PENGE og TID til at lave en ordentlig sagsbehandling ). Kontrol tyraniet skal stoppes, syge og ledige skal behandles ordentligt og værdigt... mistro'en i systemet skal VÆK!

2. Fjernelse af ægtefælleforsørgelsen for FP'ere der bor sammen, Starthjælpen, Kontanthjælpsloftet og 450-timers reglen. Altså få alt det fattigdoms-øgende lort Hjort har skabt, af vejen.

3. Ændring af refusionslovgivningen, så der ikke længere vil blive kassespekuleret i så høj grad som der er blevet det de sidste 8 år rundt om i kommunerne. Der skal være incitament til at tænke mennesket før systemet og økonomi.

Der er sikkert mange flere, men disse er dem jeg ser som mest presserende, og som jeg synes man bør blive ved at huske en S-SF regering om, lige til de husker at gøre noget ved det.
  Besvar med citat
Gammel 28-08-2009, 11:16   #17
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
....det er vigtigt at hvis man egentlig gerne ville stemme på enhedslisten, at man ikke bakker ud af frygt for at spilde sin stemme.

Hvis vi alle siger, jeg er bange for at spilde min stemme, så jeg stemmer på noget sikkert istedet. Så kan vi da ihvertfald være sikre på at de ikke kommer ind.

Så hvis man hælder til Enhedslisten, så er det også dem man skal stemme på.

De får ihvertfald min stemme ved næste valg, Enhedslisten ftw



Hrefna
HOLD OP! ... i gør mig jo usikker! ... men jeg ved at det er sandt, men på den anden side kan man også sige, at HVIS de ikke kommer ind, så har de heller ikke fået så mange stemmer, og så er det heller ikke så mange spildt... jeg aner ikke hvor mange stemmer man skal have for at komme i folketinget, men jeg tvivler på, at en stemme på Enhedslisten som viser sig at floppe, vil vende chancen for at en S-SF regering kommer til... så det er måske aligevel en god idé at støtte enhedslisten, for jo flere mandater de kan få, jo mere kan de trække i S og SF regeringen, og ikke mindst: KÆFTE OP OM LANDETS URETFÆRDIGHEDER!

hmm... tror sgu' jeg sætter mit kryds på EL aligevel... hmmm... tænke tænke...
  Besvar med citat
Gammel 28-08-2009, 12:24   #18
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hvis jeg havde stemmeret, havde mit kryds nok også landet hos enhedslisten.. for de er nærmest jorden... og føler mest med dem i bunden..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2009, 13:40   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo, men det kommer nok til at koste kassen at skulle rydde op efter VKO, og penge har vi ingen af lige pt. Så der hvor pengene endelig smides ud, kan man jo være bange for ikke kommer os på bunden til gode....i hvertfald ikke de første mange år.
Men enig ellers, hellere rød regering, da vissionerne nok mere gælder os.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2009, 15:59   #20
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Prøv at se på påklædningen i folketinget... alle de borgerlige er stort set i mørke jakkesæt, slips, og ligner mappedyr hele bundtet... kigger man på enhedslisten og SF, så ser vi afslappet påklædning... trøjer, veste... bare almindeligt tøj hos langt de fleste...
Villy Søvndal har da ellers droppet fløjlsbukserne og fundet jakken frem, men han hævder da, at deres grundliggende politik ikke har ændret sig, så jeg synes ikke, at påklædning skal afgøre hvor stemmen lægges. Så bliver man da for alvor forvirret.

Men jeg kan da godt forstå dit dillemma: Skal man stemme på nogen, der er ved at udvikle sig til "halv"-socialdemokrater, eller skal man stemme på nogen, der er på vej ud af folketinget?

Jeg synes du skal stemme med hjertet. Ellers er der jo tale om kynisk beregning og det er jo det du ikke kan lide ved højrefløjen. Det kan da godt være at din stemme på EL er spildt, hvis de ryger ud, men på den anden side: hvor meget indflydelse har EL nu?

Det er så bare mit bud, men næste valg er sandsynligvis først om 2 år, og mange ting kan jo nå at ændre sig. Men hvis du er i tvivl, så følg dit hjerte. (Wow, det lød følsomt...)
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor kan vi spare, aktiviteter og andre rabatter for mennesker på FP Nøgne tær Politik og Samfund 23 03-01-2014 08:29
Enhedslisten Abraxus Politik og Samfund 1 28-02-2013 23:52
Enhedslisten Abraxus Politik og Samfund 18 07-08-2012 23:47
Jeg er FÆRDIG med Enhedslisten! :( logikeren Politik og Samfund 38 25-07-2012 10:03
Ekstra Bladet tier hvor andre... også tier? Tante Ana Politik og Samfund 4 27-04-2009 12:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension