K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2010, 21:52   #1
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Dokumentationskrav

Der er dokumentationskrav for alt hvad der kommer af henvendelser i en sag, der kører i kommunen.
Men Det er altså ikke noget der tages særlig tungt hos ret mange sagsbehandlere.

Når sagerne så sammenskrives og skal afgøres, er der måske ikke taget hensyn til lige de papirer, man er sikker på ligger i sagen, og det kan let blive påstand mod påstand i forhold til om de nogen sinde har været der.


Jeg har gjort det til vane at maile sagsbehandleren det jeg skal sende hende, og så skrive i mailen at jeg også fremsender det i papir.
Så kan man jo ikke tro at der kunne komme nogen og påstå at der mangler noget, hvis man står og vifter med dokumentationen, vel ?

Jeg mailer også når jeg VED hun har modtaget lægeerklæringer mm, så hun sørger for at få dem læsset ind i sagen, så den ikke sylter, fordi der ser ud til at materialet ikke er kommet !
Og får jeg ikke svar fra hende indenfor 2 dage, genfremsender jeg mailen, indtil jeg har på skrift at papirene er kommet.

Jeg har så gar været nødsaget til at sørge for at hun skulle kalde et brev tilbage, som de havde sendt til en anden forvaltning i kommunen !
Jeg var blevet bedt om at fremsende noget gammelt lægemateriale, som det var lettere for mig at skaffe, istedetfor at vente på at hun fik tid til at skrive efter det.
Jeg havde da jeg sendte brevet udtrykkeligt skrevet at det tilhørte sagen, og uddybet hvorfor det skulle være der, og alligevel, var det dumpet ud til den anden forvaltning, der ikke læste igennem hvad det handlede om, men gav mig en kvitering for at have ansøgt hjælpemidler.
(lægepapirene jeg sendte var udskrift af denne anden forvaltnings behandling af sagen 4 år tidligere, så hvorfor sagsbehandleren syntes det skulle der hen ved jeg virkelig ikke)

Det jeg prøver at sige, er at hvis man ikke følger rigtig godt med, så kan sager spredes udenfor det område hvor de faktisk hører til, og så er parpirene jo som sådan uden af sagen, og indgår ikke i vurderingen.

Jeg samler ALT jeg har, i en mappe, så det ligger i den orden det erindgivet, og den mappes indehold skulle gerne være fuldstændig identisk med sagsbehandlerens, når vi kommer til det afgørende tidspunkt, og jeg får parpirene til gennenmlæsning inden afgørelse, for ellers falder der brænde nde, og det kunne godt være via medierne !
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 22:02   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser
Når sagerne så sammenskrives og skal afgøres, er der måske ikke taget hensyn til lige de papirer, man er sikker på ligger i sagen, og det kan let blive påstand mod påstand i forhold til om de nogen sinde har været der.
Det er lige nøjagtigt derfor, at der mange steder på K10 anbefales at man altid afleverer tingene personligt og beder om en kvittering på, at det er modtaget.

For mit eget vedkommende har jeg kopi af alle speciallægeerklæringer og røntgenbeskrivelser, derfor var det ikke noget problem da jeg opdagede, at en kommunal sagsbehandler havde smidt de kommunale eksemplarer ud.

De blev selvfølgelig afleveret mod kvittering, så "fejlen" ikke skulle gentage sig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 22:16   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Altså nu har jeg ikke lige læst hele det første indlæg på denne tråd, det er for langt når jeg også skal følge med i håndbold landskampen Vi må jo se om ikke det kan blive kvinderne igen, igen.

Men er det rigtigt at man ved en evt. agt indsigt, skal bede ekstra ordinært om lægekonsulent vurderingerne, hvis sådanne forefindes, idet de ikke medsendes automatisk ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 22:28   #4
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Men er det rigtigt at man ved en evt. agt indsigt, skal bede ekstra ordinært om lægekonsulent vurderingerne, hvis sådanne forefindes, idet de ikke medsendes automatisk ?

EE
Hvis ikke alle papirer medsendes automatisk, er det fordi de ikke overholder loven !

Iøvrigt vil jeg foretrække at der ikke skrives om håndbold eller andet uvedkommende i denne tråd !
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 22:43   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Beklager, men det er altså ikke en statsforvaltning det her....
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 07:56   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis noget mangler i aktindsigt vil jeg anbefale, at man kontakter sagsbehandleren og efterlyser det.

Oftest er det personalet ved skranken der "laver" en aktindsigt, så sb kan ikke klandres for det manglende.

Uanset om det er sport i tv eller et strikketøj man er optaget af, så er der vel også plads til andet end det seriøse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 08:42   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis noget mangler i aktindsigt vil jeg anbefale, at man kontakter sagsbehandleren og efterlyser det.

Oftest er det personalet ved skranken der "laver" en aktindsigt, så sb kan ikke klandres for det manglende.

Uanset om det er sport i tv eller et strikketøj man er optaget af, så er der vel også plads til andet end det seriøse.
Ikke i min kommune der nægter de bare at det findes, også selv om at man kan gå ind i notaterne og se at det skal være der, om så man gør alt arbejdet for dem... det er DET notat her, sagsakten der hører der til, fx et brev, mangler! kom nu kamerater for H.

Selv der holder de hårdnakket på at tingene ikke eksistere.

Og når man så... den går ikke venner, så får man kraf.. besked på en gang til at gennemgå alt, for at bevise hvad (hvor) det er noget mangler, som om det er borgerens opgave.

Her er lægekonsulents udtalelser fy fy, dem får man ikke, heller ikke selv om at man beder specifikt om dem, der står en lille notat i notaterne det er alt hvad man kan få lov til at få udleveret der fra. Og brokker man sig gentager historien sig, med at man har modtaget alt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 10:16   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Ikke i min kommune der nægter de bare at det findes, også selv om at man kan gå ind i notaterne og se at det skal være der, om så man gør alt arbejdet for dem... det er DET notat her, sagsakten der hører der til, fx et brev, mangler! kom nu kamerater for H.

Selv der holder de hårdnakket på at tingene ikke eksistere.

Og når man så... den går ikke venner, så får man kraf.. besked på en gang til at gennemgå alt, for at bevise hvad (hvor) det er noget mangler, som om det er borgerens opgave.

Her er lægekonsulents udtalelser fy fy, dem får man ikke, heller ikke selv om at man beder specifikt om dem, der står en lille notat i notaterne det er alt hvad man kan få lov til at få udleveret der fra. Og brokker man sig gentager historien sig, med at man har modtaget alt.

Det er altså lidt af en kommune du har dig LUM De er godt nok stride.

Dog har jeg også hørt den med at man ikke får agt indsigt ved lægekonsulenten automatisk, altså blot få kopi af hans vurderinger af ens sag, de gange han har haft den inde. Jeg fik den ikke sidst jeg bad om at aktindsigt, men havde så den første allerede og bad derfor ikke om den efter flg.

LUM du må da kunne klage til en øvre instans ved kommunen hvis du ikke får de papirer du har krav på, som eksistere i din sag ??


Ps. I øvrigt så er der altså ikke meget i det kvinde håndbold siden Anja A og de andre steg af Øv, bøv.

Sidst redigeret af Enteneller; 08-12-2010 kl. 10:44.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 12:56   #9
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det er altså lidt af en kommune du har dig LUM De er godt nok stride.

Dog har jeg også hørt den med at man ikke får agt indsigt ved lægekonsulenten automatisk, altså blot få kopi af hans vurderinger af ens sag, de gange han har haft den inde. Jeg fik den ikke sidst jeg bad om at aktindsigt, men havde så den første allerede og bad derfor ikke om den efter flg.

LUM du må da kunne klage til en øvre instans ved kommunen hvis du ikke får de papirer du har krav på, som eksistere i din sag ??


Ps. I øvrigt så er der altså ikke meget i det kvinde håndbold siden Anja A og de andre steg af Øv, bøv.
JA! det er noget af en kommune LUM og jeg bor på tålt ophold i og det er kommune hvor man skal ha fingeren med i alt, hvad de foretager sig i ens sag, da de har udsædvanlig dårlig hukommelse, hvad angår papire som burde ligge i sagsmappen.

Men modsat LUM har jeg de gange jeg har bedt om aktindsigt og brugt aktindsigts formularen http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf som ligger her på k10 ikke haft de store problemer med at få modtage de lægelige papire fra lægekonsulenten. Men jeg har til gengæld oplevet, at min kommune ikke har medsent alle papirene vedr. en anke til Bs og så er det jo godt man kan få aktindsigt hos Bs, som ovenikøbet giver en 10 dage til at komme med rettelser eller uddybende kommentare.

Dét har ihvertilfælde fået min kommune til at gå i selvsving og NU! mangler der ikke flere papire i min sag

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 19:41   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
LUM du må da kunne klage til en øvre instans ved kommunen hvis du ikke får de papirer du har krav på, som eksistere i din sag ??
Ork det er gjort, beskeden er at det må øverst ansvarlige i forvaltningen tage sig af, altså selv samme som stærkt holder på at alle sagsakter ER sendt og som er hamrende ligeglad med at jeg kan bevise det modsatte

Jo så det fik jeg meget ud af.

Ja de er s q stride.

Dog skal det siges at tingene fra lægekonsulenten er jeg rimelig ligeglad med, de kommer alligevel kun frem til det SB/kommune vil have, så det giver jeg ikke mange basse ører for, der til ved jeg jo hvad grundlaget for bedømmelsen er, og det er altså skrevet på yderst forstålig dansk... Lægekonsulentens vurderinger stemmer fuldt ud overens med de frekvenser af mine lægelige dokumenter som SB er forelsket i, så de mere dybdegående ting der fra har jeg ikke så meget at bruge til.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension