K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2010, 12:04   #11
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hejsa

Er det ikke muligt at kommunen kan betale taxakørsel for dig - det tilbød de mig, såfrem der ikke kunne findes sted til arbejdsprøvning inden for 200 meter fra hjemmet.

Min læge frarådede arbejdsprøvning efter jeg havde forsøgt at hænge på i 8 uger og det godtog de blot ved at jeg skrev mail om det.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 12:21   #12
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Jeg skrev til sagsbehandler lige bagefter:
Hej, dvs. jeg skal møde op og køre helt ned med flaget, hvilket der er ved at ske nu, jamen så gør jeg da det og bruger senere omkring et års tid på at komme op igen og få en tåeligt hverdag igen, hvilket jeg jo lige har brugt 11 mdr. på.
Hvortil hun svarede:
Ja, for ellers kan konsekvensen være, at din sygedagpengeret ophører jf. § 21.

Så tænker jeg jo så, hvad ryger jeg så over på, kontanthjælp???? og bliver stadig afklaret eller hvad, for jeg vil med gælde på kontanthjælp, så får jeg da 3000kr. mere om mdr. brutto så fint for mig hvis jeg skal være meget på tværs, men det skal jeg forhåbentlig heller ikke....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 12:33   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis lægen ikke kontraindicere den arbejdsprøving
så ophører din sygedagpengeret
jeg forstå dog ikke helt af det kan tage 11 måneder og kommer over en arbejdsprøvning*
du kan jo kun klare de timer du kan, så må du jo gå hjem noget før
for det er vel en førtidspension du ønsker, denne kan så være den sidste sten på vejen

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-12-2010 kl. 12:37.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 12:44   #14
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvis lægen ikke kontraindicere den arbejdsprøving
så ophører din sygedagpengeret
jeg forstå dog ikke helt af det kan tage 11 måneder og kommer over en arbejdsprøvning*
du kan jo kun klare de timer du kan, så må du jo gå hjem noget før
for det er vel en førtidspension du ønsker, denne kan så være den sidste sten på vejen
Det med de 11 mdr. er at jeg gik ned med stress og flere fysiske smerter på mit fleksjob som jeg havde i 1 år og har nu været sygemeldt/fritstillet i 11 mdr. og først nu var jeg begyndt at kunne få en hverdag til at hænge sammen, og så denne afprøvning fik mig ned med nakken med det samme, selvom jeg ikke har været der mere end 2 gange på 14 dage. Jeg magter simpelthen ikke ret meget.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 14:39   #15
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Nu har jeg så fået en opringning fra den person jeg er tilknyttet på Reva, og hun mener bla. at jeg skal lade være med at følge min datter i skole, så jeg ikke har det at tænke på, og foretage mig. Jamen det er så en beslutning vi har taget her i huset at blive fulgt indtil man går i 3. da vi skal over byens mest befærdede vej og skolen ligger overfor gymnasiet, hvortil der køres i busser og det er et kaos, om morgenen.
Og hvis uroen i værkstederne var for meget kunne jeg komme til at sidde bag nogle skærme for mig selv, hmmm, ja jeg føler mig virkelig godt behandlet.

Jeg er lige nu totalt slået ud, og min læge har åbenbart ændret mening siden igår morges og mener jeg skal møde op og gøre det bedste jeg kan, dvs. ingenting.
Nu holder jeg min ugentlige fridag i morgen onsdag og så møder jeg op torsdag, men hvis de tror at jeg lige pludselig begynder at kunne udrette mirakler så må de altså tro om igen....
Jeg må nu melde fra til et meget vigtigt møde i aften som omhandler vores kamp for vores skole, da jeg simpelthen ikke magter det efter denne formiddag. Er det virkelig sådan mit liv skal være fremover, tilfredsstille det offentlige på bekostning af mit privat liv.....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 13:57   #16
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej susanne2412..

jeg forstår godt din frustration over at de kræver du sender dit barn ud i den farlige trafik, især her i vintermørket og vintervejret..

her fandt jeg lige et link : http://www.sundhedsplejen.furesoe.dk...506%20pdf.ashx

hvor der bla står:Hvornår må vores
barn gå til skole alene?
Det er svært at opstille generelle regler for,
hvornår det er sikkert for et barn at gå til
skole alene. Det afhænger meget af skolevejen
og barnets erfaring med at færdes i
trafikken.
En tommelfingerregel siger, at et barn først
omkring 10-12 års alderen er i stand til at
overskue trafikken i så høj grad, at det kan
færdes alene. Tal med skolen og hør, hvad de
har af anbefalinger og erfaringer med skolevejen.
Det kan hjælpe jer med at vurdere,
om jeres barn er klar til at færdes alene i
trafikken.
Læs mere på www.sikkertrafik.dk/børn

så hvis dit barn ikke går i 3 kl endnu er der jo langt op til de 10-12 år.. min søn er 9 år og går netop i 3 kl.. vores skolevej er farlig og ca 2 km lang.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 20:53   #17
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
.... "Hvad siger Reva centert til det?"
Så tænker jeg lige, hvad er der at sige, de kan da ikke bestemme om jeg er sygemeldt, eller hvad??
Jamen, det er da yderst relevant at Reva har en mening om det, da de jo er "købt" til at fastlægge dit niveau !
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny sygemelding jasch Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 23 27-10-2013 10:22
sygemelding FibroMcs Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 08-02-2013 13:25
Sygemelding under sygedagpenge Miz Alt det andet 2 12-11-2010 12:10
Sygemelding rose Dit og Dat 7 29-01-2010 23:29
Sygemelding itte Alt det andet 5 21-05-2009 11:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension