K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2010, 13:29   #1
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Sygemelding under sygemelding

Jeg er sygemeldt flekser, skal nu afklares for at finde ud af hvad jeg kan klare i fremtiden.
Jeg blev henvist til Reva center, som jeg også glædede mig til at komme igang med, jeg har været der 2 gange i de 2 uger jeg har været tilmeldt, og i 1½ time ud af de 3 timer de mener jeg skal være der, i forhold til hvad jeg er visiteret til.
Jeg har fri om onsdagen da dette er en del af de skånehensyn jeg har, så ialt har jeg måtte melde fra 6 dage, da jeg har det så dårligt med smerter, udbrændthed, stress at jeg simpelthen ikke kan holde ud at været der og derfor har jeg måtte opgive efter 1½ time.
Nu har jeg så her til morgen været ved lægen, fordi jeg er på vej ned igen, og jeg ved fra de forrige gange at jeg skal reagerer hurtigt for ikke at alt skal gå i stykker for mig, der er jo også et liv herhjemme.
Jeg skal også lige fortælle at jeg i de her dage med alt det her sne, har måtte gå i skole med min datter, og det har taget utroligt hårdt på mig og vi også lige nu slås med at de vil lukke vores skole, og dette er nok til at jeg næsten ikke kan fungerer.
De dage jeg har meldt mig sy på Reva er det foregået på mail, så har jeg mit på det tørre og det er også tilladt, nu her til morgen efter lægebesøget, sender jeg en mail om at min læge vil have mig sygemeldt, og sender den også til min sagsbehandler på Jobcentret, hun skriver så tilbage til mig.... "Hvad siger Reva centert til det?"
Så tænker jeg lige, hvad er der at sige, de kan da ikke bestemme om jeg er sygemeldt, eller hvad??

Sidst redigeret af Susanne2412; 06-12-2010 kl. 13:37.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 14:38   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nej det kan de ikke.

Men du skal være klar over at kommunen (systemet) kan finde på at bruge det imod dig:

Ærgeligt ærgeligt du har ikke været der (nok) ærgo kan vi ikke vurdere dig, og altså så ikke komme videre med din sag.

Ikke at du skal deltage når du er sygemeldt, selvfølgelig skal du ikke det, men samtidig er det også vigtigt at du er klar over at udeblivelse (også pga sygemælding) kan få konsekvenser. Især hvis sygemeldingen ikke er helt klar og tydeligt... der må ikke hærske den mindst tvivl om at det skader dig, og forværre din tilstand.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 21:51   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Den eneste måde hvorpå du helt kan undgå en afprøvning er hvis en læge skriver, at al afprøvning er kontraindiceret (altså, at al afprøvning vil forværre din lidelse).

Hvis der ikke er en læge der skriver sådan er der ingen vej udenom en afprøvning.

Det bedste du kan gøre er, at møde op og så gå hjem når du ikke kan klare mere.

Det er bedre at møde op og gå hjem igen efter 5 minutter, end helt at blive væk.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 09:40   #4
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Tak for Jeres svar.
Jeg vil så gerne afklares og gik faktisk også og glædede mig, men jeg magter det simpelthen ikke. Jeg har simpelthen ikke kræfterne til at komme derud når først jeg har afleveret min datter i skolen. Det vil dreje sig om ca. 14 km på cykel om dagen og det magter min krop ikke, allerede dengang for 3 år siden jeg var der sidst, gik det dårligt, men jeg sagde ikke fra og blev visiteret til 3 timer om dagen, hvilket jeg så heller ikke har kunne klare mere end ½ år før det begyndte at gå ned af bakke igen.
Skal jeg få min læge til at maile til min sagsbehandler at jeg ikke kan mere eller skal de komme med en henvendelse til ham først, jeg har aldrig måtte opgive noget på denne måde før, så jeg er lidt på herrens mark, så hjæælllppp.....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 09:54   #5
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Tak for Jeres svar.
Jeg vil så gerne afklares og gik faktisk også og glædede mig, men jeg magter det simpelthen ikke. Jeg har simpelthen ikke kræfterne til at komme derud når først jeg har afleveret min datter i skolen. Det vil dreje sig om ca. 14 km på cykel om dagen og det magter min krop ikke, allerede dengang for 3 år siden jeg var der sidst, gik det dårligt, men jeg sagde ikke fra og blev visiteret til 3 timer om dagen, hvilket jeg så heller ikke har kunne klare mere end ½ år før det begyndte at gå ned af bakke igen.
Skal jeg få min læge til at maile til min sagsbehandler at jeg ikke kan mere eller skal de komme med en henvendelse til ham først, jeg har aldrig måtte opgive noget på denne måde før, så jeg er lidt på herrens mark, så hjæælllppp.....
Ja, jeg synes at du skal snakke med lægen om det er her forløb. Jeg blev selv sygemeldt efter 4 dages arbejdsprøvning, som så blev stoppet, så det er ikke helt rigtigt, at man "bare skal møde op" under alle forhold. Lad lægen være den, der afgør om det kan lade sig gøre sundhedsmæssigt forsvarligt, for så er det en lægefaglig vurdering om du skal fortsætte - og så står du bedst.
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 10:06   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Se om du ved lægens hjælp kan få hjælp til kørslen af kommunen.

Lægen kan skrive at du ikke tåler den lange tur, og anbefaler taxi, eller andet.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 10:21   #7
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Se om du ved lægens hjælp kan få hjælp til kørslen af kommunen.

Lægen kan skrive at du ikke tåler den lange tur, og anbefaler taxi, eller andet.

VH Popiae
Den tanke har jeg også selv haft, men jeg bliver nød til at give et realistisk syn af min hverdag, og den er altså på cykel og har altid været det.
Jeg kan ikke forgive noget som ikke er rigtigt, det er trods alt min fremtid, og ikke en midlertidig overgang dette her.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 10:23   #8
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
Ja, jeg synes at du skal snakke med lægen om det er her forløb. Jeg blev selv sygemeldt efter 4 dages arbejdsprøvning, som så blev stoppet, så det er ikke helt rigtigt, at man "bare skal møde op" under alle forhold. Lad lægen være den, der afgør om det kan lade sig gøre sundhedsmæssigt forsvarligt, for så er det en lægefaglig vurdering om du skal fortsætte - og så står du bedst.
Jeg har lægen med, var der igår og det var ham der lagde op til at jeg ikke har godt af den arbejdsprøvning, jeg er bare i tvivl om jeg skal bede ham maile direkt til sagsbehandler om jeg skal vente på at sagsbehandler beder om noget på skrift?? Og så har jeg en tid hos ham igen om 1 mdr. for at se om jeg har fået det bedre.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 11:55   #9
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Har netop fået denne mail fra sagsbehandler på Jobcentret

Du skal medvirke i videre afklaring v. RevaCenter selvfølgelig fra i morgen. I forhold til sygedagpengelovens § 21 skal du medvirke til afklaringsforløbet, ellers kan vi ikke afklare din arbejdsevne og derved ikke komme videre med din sygedagpengedag.

Jeg har lige skrevet til min læge om hvad jeg skal gøre, jeg kunne tude lige nu, hvorfor er der ingen der kan forstå hvordan jeg har det, skal jeg helt ned igen og bruge endnu et år på at komme op hvor dagene igen bliver tålelige....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 12:02   #10
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Har netop fået denne mail fra sagsbehandler på Jobcentret

Du skal medvirke i videre afklaring v. RevaCenter selvfølgelig fra i morgen. I forhold til sygedagpengelovens § 21 skal du medvirke til afklaringsforløbet, ellers kan vi ikke afklare din arbejdsevne og derved ikke komme videre med din sygedagpengedag.

Jeg har lige skrevet til min læge om hvad jeg skal gøre, jeg kunne tude lige nu, hvorfor er der ingen der kan forstå hvordan jeg har det, skal jeg helt ned igen og bruge endnu et år på at komme op hvor dagene igen bliver tålelige....
Ja, du er nødt til at træde i karakter nu. Jeg synes, at du skal ringe eller møde op hos din læge og få en direkte snak. Det hjælper som regel at sætte sig i venteværelset og sige, at man bare venter til han har 5 min. :-) Mails er fint, men lige præcis med lægen er det godt at tale sammen direkte. Det er noget vrøvl, at din arbejdsevne ikke kan afklares - det er jo det, I er igang med, og der er for stort pres på = du skal ned i antal timer, eller hvad der nu er den rigtige løsning.

Og få så en aftale med lægen om hvordan i KONKRET tager fat herfra - altså ikke noget med "du må jo prøve at..." osv, men hvad skal der stilles op af betingelser og hensyn for at arbejdsprøvningen kan fortsætte.

STORT til dig
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny sygemelding jasch Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 23 27-10-2013 10:22
sygemelding FibroMcs Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 08-02-2013 13:25
Sygemelding under sygedagpenge Miz Alt det andet 2 12-11-2010 12:10
Sygemelding rose Dit og Dat 7 29-01-2010 23:29
Sygemelding itte Alt det andet 5 21-05-2009 11:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension