K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2010, 10:32   #1
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
find 5 fejl

Jeg er dybt frustreret over at mange andre og jeg selv skal klage for at sikre en fair sagsbehandling.

Hvor lyder det efterhånden hult når jeg i love og bekendtgørelser støder på formuleringen

"........ i samarbejde med borgeren"

Jeg tilstår, jeg har været for naiv og godtroende derfor

Thi kendes for ret og gå så nu den tunge klage gang.


Spøg tilside:

Har kigget mine akter igennem og stødt på følgende ting som må være til min fordel i håb om ankenævnet kunne hjemvise min sag eller dømme afgørelsen ugyldig.

(1) min sagsbehandler har noteret jeg har godkendt og underskrevet ressourceprofilen
Det har jeg ikke.

(2) sagsbehandler "truer" i mail at jeg skal underskrive jobplan ellers vil jeg i værste fald miste den tilkendte revalidering.
Magtmisbrug?

(3) sagsbehandler har undladt at indhente status/oplysninger fra el, gigtlæge og smertecenter.
Kun brugt specialpsyk erklæring lavet på sagsbehandlers foranledning og 2 år gamle udtalelser fra lægekonsulent.
Min sag er ikke oplyst tilstrækkeligt.

(4) SP er standset pga overgået til revalidering som kommunen alligevel annulerer.
Så er der reelt ikke taget stilling til § 28 i sp loven...... Er det rigtigt?

(5) ifølge § 6 i revalideringsbestemmelser (LAB lov) skal der ses på om revaplan kan justeres, hvis planen ikke kan overholdes
Det ville sagsbehandler ikke alligevel pga jeg havde klaget, for på var jeg nok ikke revaberettiget alligevel.....?

Er dette ikke gode grunde jeg kan sende med til ankenævnet?

Og er det de rigtige love jeg har brugt?

Mente også jeg kunne bruge retssikkerhedsloven § 7a et eller andet sted?


Til orientering er selve det konkrete forløb beskrevet nærmere under tråden

Begunstiget forvaltningsset?

Under emnet alt det andet.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 11:31   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
2 kan du godt droppe, det ikke en trussel men en realitet... ingen jobplan ingen reva-ydelse, og uden din underskrift, er der ingen jobplan, altså ingen underskrift på planen, er der ingen plan, ingen plan ingen ydelse.

At du har skrevet under i protest.... jeg tror ikke den holder i retten, for du har immervæk skrevet under, det skulle du jo´så have ladet være med, at grunden til underskriften var din økonomi, er de altså kolde over, en underskrift er bindende lige meget om du er uenig eller ej.... man skal aldrig skrive under på noget man ikke er enig i.

5 er jeg i tvivl om, og det er jeg fordi der på den korte tid der gik, ikke er sket nogen ændringer, fra du skrev under, og der ved har der heller ikke været grundlag for at ændre planen.

7a kan du bruge hvis de ikke har taget stilling til hvad du så skal (vurderet om der skal en ny plan til, fleks, aktivering osv) senest 14 dage før reva stop.

Jeg fandt en princip afgørelse i forgårs tror jeg det var (søgte på PR) der absolut ikke er til gunst for vores sager.

På trods af manglende 7a og manglende opdateret RP, var der ikke noget at gøre, kommunen fik medhold, og kun en kraftig kritik af de mangler, samt kritik af at sagen var trukket i langdrag.... Lige den ligner så din lidt mere end min, for vedkommende havde søgt fleks og fik afslag, hvor ankenævnet stadfæstede afslaget på fleksansøgningen, grunden var at kommunen (på baggrund af en ikke realistisk RP, som kommunen jo altså fik kritik for) havde vurderet at reva muligheden ikke var udtømt, og at behandling ikke var udtømt.
Resultatet var med andre ord KHJ til denne borger, mens denne ventede på at kommunen gad tage stilling til hvad så (§7a) på trods af kommunen SKAL tage stilling til det 14 dage før stop af ydelsen.

Jeg forventer efter den læsning klart stadfæstelse af kommunens afgørelse. Jeg har så bare valgt at tage det fleks der den anden vej, ved at søge en § 17 FP, for den vej rundt kan man godt få fleks selv om at man ikke har været i arbejds prøvning og ikke er færdigbehandlet.

Og jeg tror altså du skal forvente det samme.

Jeg tænker lidt.... hvad med at gøre det tydeligt hvad DU ønsker?
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 13:22   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
I min klage til ankestyrelsen, som blev optaget som principiel, blev kommunens og statsforvaltningens afgørelser i den 4. Maj 2010 kendt ugyldige.

Hvad er der sket siden da?

Intet, jeg bliver stadig skubbet rundt i systemet. Det er længe siden jeg er holdt op med at tro på noget som helst der kommer fra myndighederne.

Min sag har nu ialt taget 2 år og 3 måneder.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 15:39   #4
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
lum: jeg skulle skrive under for ikke at miste d reva der skulle starte her 1 sep.
Det svarer til at spørge om du vil hænges eller skydes.
Og jo ændringen var at jeg blev opsagt efter 16 dg. De turde eller ville ikke have en revalidend, der havde rygproblemer.

Jeg blev bla bevilget reva pga fysiske skånebehov. Jeg opfylder stadig formålet med jobplanen.

Kan ikke forstå pointen med at bevilge reva når jeg skal fastholdes i en plan der ikke tilgodeser behov. Og fordi det var en ansættelse så har jeg ingen jobplan ved opsigelse.

Jobplanen opfyldte slet ikke § 47 i LAB.

Jeg fik varslet 5 dage for revastop og ingen plan efter. Bare at jeg kunne søge KH.

Har du nr på principafgørelsen?

Det vel umuligt for mig at søge FP, får jeg næppe noget ud af.


Ragdoll :

Det er helt urimeligt at der ikke er nogen konsekvens eller sanktion for kommunen at holde folk hen.
Så uretfærdigt og frustrerende.

Betyder det slet ikke noget at SB skriver jeg har underskrevt rp'en. Hun kan ihvertfald ikke fremvise min underskrift.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 10:17   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Oplysning;

Vedr. jobplanen; Når der trues på denne måde, indføjer man blot egne kommentarer, herunder evt denne trudsel, og skriver under samtidig.

Når sagsbehandler ikke vil samarbejde, skrives kommentarer i hånden, sammen med underskrift.
HUSK kopi til dig selv.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 10:47   #6
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
popia , det var en rigtig god måde at gøre det på.

Jeg rettede jo desværre ind, fordi det lykkes sb at skræmme mig.

I en anden mail skriver sb at hun ikke vil skrive under før mig pga det ville være en blanko check fra hendes side. Og at mine kommentarer først kan komme med når hun har vurderet dem.

Jeg var slet ikke klar over at man skulle være så meget på vagt.... Det ikke det rigtige ord men jeg har det som om at jeg blev snydt lige foran øjnene.

Det er helt forkert at der åbenbart er en skjult agenda.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 13:31   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladybird Se meddelelser
popia , det var en rigtig god måde at gøre det på.

Jeg rettede jo desværre ind, fordi det lykkes sb at skræmme mig.
Det jo ligenetop DÉR! du gik galt i byen i forhold til punkt 2.

Jeg er absolut ikke uenig med dig, men her er det altså ikke os der bestemmer men systemet, og de vil altså se på det med de øjne at du har skrevet under, at du har opfattet det som en trussel at man ikke kan IKKE have en jobplan og få reva samtidig, kan de ikke tage sig af, for realiteten er altså at det kan man ikke, der er der absolut ikke noget at rafle om, loven er meget klar og tydelig.

Ingen jobplan ingen reva, og der er ingen jobplan uden din underskrift, og din underskrift er altså = en godtagelse af jobplanen.

De er rimelig kolde over om du havde indsigelser eller ej, de er ikke anført, og så eksistere de altså ikke, slut. Med mindre du skriftligt kan bevise at du havde indsigelser, og i så fald vil du sikkert få besked på at du i så fald skulle have ladet være med at skrive under (og ja mistst din ydelse, det er ikke deres problem ,em dit problem) kommunen vil aller højest modtage kritik af forholdene (som de selvfølgelig mod augmentere, med at de havde vurderet at dine indsigelser ikke var tilstrækkelige til at lave planen anderledes, og der ved ikke modtage nogen kritik) Og HVIS de får kritik får de INGEN konsekvens... det er den bare ikke stærk nok til, netop fordi du har godkendt planen som den var, det viser din underskrift jo tydeligt at du har.

Jeg skriver IKKE ud fra mine øjne, men deres øjne, hvilket jeg gør fordi min og din mening ikke tæller i sidste ende alligevel, ud over det faktum at den er super nem for kommunen at slippe uden om, for de havde da vurderet at sådan og sådan, og fordi du selv har skrevet under og der ved godkendt deres vurdering.

Du spørger om en reel vurdering og det er så den jeg giver dig, og ja den er TRALS, men sådan er systemet nu en gang.

Vi 2 kan sagtens blive enige om at det bare overhovedet ikke var ok af kommunen, det må du endelig ikke være i tvivl om, men samtidig må du ikke glemme at det er svært at se sin egen sag objektivt, om end det i forhold til klager og anker er ekstrem vigtigt netop at være objektiv (jeg har også super svært ved det, selv når det er min sag, andres er meget nemmere *gg*) og ikke se på sagen som ens egen, men som om sagen er ens værste fjendes sag, for det er den bedste måde, at få et mere reelt billed af hvor det ender, og få beskrevet det der kan gå i gennem, frem for "pladder" hvilket man endelig ikke må have for meget af, for så er man bare en brok røv, og så bliver tingene slet ikke taget alvorligt.

Kan du følge mig?

Der med ikke sagt at du ikke kan tage dit syn på sagen med, man kan sagtens beskrive at man opfattede forløbet sådan og sådan uden direkte at påpege det som en fejl (og også sagtens vedlægge sagsakter der bevidner) men direkte klage over det, tror jeg altså ikke på du får noget positivt ud af. Og mener klagenævnet nu at din opfattelse har hold nok, så skal de nok påpege det, også selv om at du kun beskriver, frem for direkte at anklage.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 18:24   #8
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
hej lum, jo jeg forstår godt din pointe med at være objektiv.
Så jeg holder mig til at beskrive i et neutralt sprog.

Jeg tror du har helt ret i hvordan kommunen vil argumentere, desværre

Men jeg kommer nok aldrig til at forstå hvorfor deres sagsbehandling skal være så firkantet.

For hvis der virkelig var dialog og samarbejde, så ville der også være bedre løsninger.
Jeg forstår godt det skal være en både lovlig og økonomisk forsvarlig ydelse og hjælp et jobcenter yder.
Men jeg undrer mig over menneskesynet der ligger bag.

Jeg har selv arbejdet med mennesker og dybest set så er det muligt at gøre gode ting og ydelser selv indenfor for meget begrænsede rammer.

Det handler om holdningen og tilgangen til borgeren.

Det allerværste for mig lige nu er at jeg er henvist til at passe mig selv til min maj måned.
Altså ingen plan eller sagsbehandling.

Det stemmer slet ikke overens med de overordnede værdier og målsætninger med at fokusere på og udnytte folksressourcer og yde hjælp ift den korteste vej tilbage på arbejdsmarkedet for den der har en arbejdsevne.

Hvordan holder du og andre det egentlig ud?
Mange af jer herinde har jo kæmpet i årevis........

Men uanset om jeg så opnår noget ved det har jeg tænkt at klage sålænge der er klagemuligheder. Men selvfølgelig på en ordentlig måde.
Også henvende mig ofte for at få tildelt en sagsbehandler overhovedt.

Ved ikke hvad jeg ellers skulle gøre...........
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 20:41   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Holder det ud?... lige i tiden holder jeg det absolut IKKE ud, men der findes desværre kun ET muligt alternativ.

Og dog for noget tyder på jeg får en ret god advokat på min sag, ikke at vi selv har pengene (når 5 mennesker er efterladt til at leve for 2000 om måneden, sååå... eller det finder vi så ud af i over morgen) men min gamle far er ikke afvisende over for at "låne" til en vi har fået anbefalet.

Lige i tiden reagere jeg med humørsvingninger, på den vrede side af skalaen (der er ikke meget smil i mig) jule-hygge humøret er pist borte, tanker om selvmord (ikke at jeg ønsker det, men det er realiteten) døjer med næseblod, og min menss har nu varet 3 dage længere end normalt (det så 7 dage i stedet for normen på 4) spiser som en fugl, er totalt energiforladt, kan ikke overkomme noget over hovedet, konstant hovedpine, har fået tiks (tiks er små muskelsammentrækninger, det normalt for nogle, ikke alle, ADHD´ere at døje med dem, det har jeg aldrig gjort, før efter jeg kom i klørene på kommunen, så kommer de når jeg bliver presset for meget) kvalme flere gange dagligt, ekstra ondt i bæknet (det kan dog være pga forkert/for meget belastning) Normalt husker jeg af H til, i tiden husker jeg slet ikke, er meget mere forvirret end jeg plejer at være, og så er jeg naturligvis også død træt, jeg tror jeg vil kunne sove 3 dage i træk hvis jeg fik lov.

Så nej jeg holder det ikke ud, jeg lever bare i det, fordi jeg ikke har andet valg.

At vi bliver behandlet som bæ... nåre ja, vi er voksne mennesker, men når det regner på præsten drypper det på degnen, og det er DER jeg står af, det her rammer børnene ikke kun på økonomien, men også i forhold til deres opvækst og det at have en RIGTIG mor (og far) der er i stand til at tage ORDENTLIGT vare på dem. Var der bare mig, havde jeg overstået det for længe siden, men pga ungerne, har jeg bare ikke det valg, mit eneste valg er at håbe at de ikke bliver alt for ødelagte, fødelagt ved jeg de bliver, for det er de allerede blevet, men jeg nærer dog stadig et håb om begrænsning af skaderne.

Lige for os personligt, håber jeg der bliver rettet op, så meget op vi får det overskud vores søn fortjener, ham kæmper vi nemlig også omkring samtidig med, ingen har villet tro os før nu, nu er resultatet så bare en indberetning til socialforvaltningen... fedt så! og så lige nu, det aller aller dårligst timede tidspunkt overhovedet! lige nøjagtigt hvor overskudet til noget som helst er aller aller lavest, ikke at jeg er bage for dem, for ungen skal have noget hjælp (hvilket vi har tikket og bedt om siden han var 3 nu er han 7½... de sørme hurtige) men ARRE for hele hule H havde de nu for filan da bare taget mig alvorligt de mange mange gange jeg har... han er ADHD´er, han skal have en diagnose så han kan få noget ordentlig hjælp, fat det dog! men næ nej det er bare mig der ser spøgelser og ham der er den Dreng med kæme D, jo tak for kaffe.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 22:10   #10
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
ja hvis tingene blot gik ud over os selv....... Men det breder sig som ringe i vandet til børn og ægtefælle.

Vores historier ligner hinanden ret så meget.

Du skal ihvertfald have et knus og jeg tror du er stærkere end du er klar over.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Find kommunalpolitiker! buster Politik og Samfund 0 11-05-2010 11:20
Find 15 fejl. Maj-Britt Politik og Samfund 2 11-06-2008 11:53
Find 5 fejl - eller find Holger fra SFU zuza Politik og Samfund 3 05-10-2007 14:06
Find 5 fejl.... Stella Dit og Dat 0 12-01-2007 15:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension