K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2010, 20:00   #21
hrolsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 22
Styrke: 14
hrolsen er ny på vejen
Til Hejdien
Har udfyldt Recurseprofil Alene
Er det godt eller dårligt

Jeg er sygemeldt men arbejdsløs
Akt indsigt vil jeg vente med til jeg har været
hos qsykiater her i næste uge

Peppe
Har aldrig sagt nej
Altid lavet opgaverne til tiden
""""""""Der var jo 24 timer i døgnet""""""""""

Ja jeg er en stor mand på 115-120 kg ikke fedt det hele
Men der skal ikke meget til før jeg græder

Leduce

Jeg har været hos Qsyk før og prøvet en del
og fik Efxsor og Zprexa men der fik jeg bare så mange selvmordstanker
Jeg fik osse en helhåndfuld af det hele da det var værst


Der til skal det siges at der gik ca 2år før jeg fik hjælp
jeg ville ikke erkende at jeg var syg
Det var jo de andre det var galt med...........................

Jeg er blevet skilt for at få ro efter mit eget ønske
fordi jeg ikke var ra at være sammen med
Kunne explodere over det mindste
Sådan har det været i hele mit liv men blev værre
med larm - støj - uoverskulige ting for mig - m.m.
Så det er en brat opvågning jeg har fået efter at have erkendt

JEG har en del problemer

Jeg har ikke noget scoicalt netværk (på nær EX)
Kaos dumme ting man ikke forstod " hvorforfanden skete det".

Man prøver at spille stærk men det virker ikke

Sidst redigeret af hrolsen; 02-11-2010 kl. 20:19.
hrolsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 22:59   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af hrolsen Se meddelelser
Til Hejdien
Har udfyldt Recurseprofil Alene
Er det godt eller dårligt

Jeg er sygemeldt men arbejdsløs
Akt indsigt vil jeg vente med til jeg har været
hos qsykiater her i næste uge

Det behøver ikke at være dårligt at du har udfyldt den alene , men det er et samarbejde mellem dig og sagsbehandler h*n kan ikke vide om du har nogen forudsætninger for at udfylde den korrekt eller om du overhovedet kan det ..

men normalt ville jeg sige , få en til at hjælpe dig med at udfylde den , en der kender dig godt mange gange er det svært selv at se de ting der skal med di den , der er det meget nemmere hvis man har en ægtefælle ven familiemedlem eller andet med...

Men hvis ikke du syntes at det er blevet godt eller der er noget du er usikker på mht den, så kontakt med det samme din sagsbehandler og skriv til vedkommen at du er blevet gjort opmærksom på at det skal være et samarbejde mellem sagsbehandler og borger og du ikke ved om din er udfyldt korrekt da du ikke havde nogen ide om hvordan den skulle udfyldes , og bed om at skrivelsen bliver lagt i din sag, og når du får den til partshøring (din profil ) så skriv det også i den .. du har lavet den alene og havde ingen forudsætning for at vide hvordan du skulle gøre dette...

Det lyder som en god ide at vente med aktindsigt til næste uge ..
  Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 23:08   #23
hrolsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 22
Styrke: 14
hrolsen er ny på vejen
jeg har i de fleste spørgsmål skrevet at de skulle se min læge journal
da jeg ikke aner hvad jeg kan.Bare det her skriveri er ved at bringe mig ud af fatningen. Men det har jo hjulpet mig allerrede en gang........

Håbet at jeg vil få hjælp af min fagforening Da jeg er ved at smide håndklædet i ringen

Det er sådan at min sagsbehandler snakker dårligt dansk Han er udlænding """Men utrolig flink"""

Trals

Sidst redigeret af hrolsen; 02-11-2010 kl. 23:16.
hrolsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 23:19   #24
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Hej Igen
glem ikke hjemmevejlederen, som sammen med din socialrådgiver kan og skal hjælpe dig igennem det her.

Hvis du ikke kan overskue alle de gode råd herinde, så tag en pause, folk skriver bare løs for at vise de er på din side og har mange erfaringer at dele, men du behøver ikke handle på det hele, lige nu, i dette øjeblik.

Forestil dig lige et billede af, at alle de her folk nu står og støtter dig, holder dig i hånden og griber dig hvis du snubler.

Prøv virkelig at visualisér det billede, mens du prøver at trække vejret helt ned i tæerne - gerne ind OG ud gennem næsen, så spænder du lidt hurtigere af.

De der 2000 vilde heste (tanker), som du prøver at tøjle, må du godt slippe et øjeblik - det ER ok.

slip så. Bare et øjeblik.

slip så!

Jeg ved hvor svært det er, tro mig.....


Du er i kontakt med nogen der vil hjælpe dig, og man bliver ikke forladt på k10.

L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 23:34   #25
hrolsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 22
Styrke: 14
hrolsen er ny på vejen
Tusinde tak for de venlige ord

Nu er det pille tid


Godnat
hrolsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 00:33   #26
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
ja det er svært at erkende man er syg ..jeg ville heller ikke erkende det tilbage i 2005 derfor trak jeg det ud til min hjerne og krop ikke kunne mere og jeg endte som en grønsag 1år på psykiatrisk afdeling,,


jeg håber du får noget ro på og som mange skriver ,,vi er herinde for at hjælpe hinanden

tror du godt kunne have brug for et par stykker af dem her

ønsker dig god bedring,
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 14:09   #27
hrolsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 22
Styrke: 14
hrolsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Det behøver ikke at være dårligt at du har udfyldt den alene , men det er et samarbejde mellem dig og sagsbehandler h*n kan ikke vide om du har nogen forudsætninger for at udfylde den korrekt eller om du overhovedet kan det ..

men normalt ville jeg sige , få en til at hjælpe dig med at udfylde den , en der kender dig godt mange gange er det svært selv at se de ting der skal med di den , der er det meget nemmere hvis man har en ægtefælle ven familiemedlem eller andet med...

Men hvis ikke du syntes at det er blevet godt eller der er noget du er usikker på mht den, så kontakt med det samme din sagsbehandler og skriv til vedkommen at du er blevet gjort opmærksom på at det skal være et samarbejde mellem sagsbehandler og borger og du ikke ved om din er udfyldt korrekt da du ikke havde nogen ide om hvordan den skulle udfyldes , og bed om at skrivelsen bliver lagt i din sag, og når du får den til partshøring (din profil ) så skriv det også i den .. du har lavet den alene og havde ingen forudsætning for at vide hvordan du skulle gøre dette...

Det lyder som en god ide at vente med aktindsigt til næste uge ..
Jeg har fået min sags behandler til at sende resurseprofilen tilbage
og få fagforeningen til at hjælpe mig med at udfylde den
Men tror jeg vil ha min doktor ind over det
hrolsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 15:16   #28
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Om isolation og ensomheds negative virkning på psyken

Halløj Olsen

fik du kontakt til en hjemmevejleder?

Grunden til jeg er så insisterende omkring dette er, at du selv skriver du er helt alene - ægteskabet/netværket røg osv.

Ud over alle de praktiske ting der tapper på de nærmest ikke eksisterende kræfter, når man er hvor du er nu, findes der tommetykke rapporter der gennem år har slået fast, at menneskelig kontakt og socialt samvær er mindst lige så vigtigt som anden behandling, når der hele vælter.

Der er også i de nyeste rapporter omkring brug af isolationsfængsel understreget, at man kun i yderste tilfælde skal benytte denne "straf"/metode, i perioder over 14 dage - og at den indsatte i isolationsperioden, skal have UDVIDET adgang til kontakt og samtaler med personale, fængselspræst og evt. psykolog.

så Isolationen, følelsen af at stå 100% alene, og den helt fysiske mangel på et knus eller at blive holdt i hånden, er yderligere invaliderende for mennesket der allerede er nede og ligge.

Ingen halve og hele nætter på diverse debatfora på nettet og venligt uddelte cyberknus kan altså erstatte den menneskelige kontakt, der rent faktisk producerer nogle af de stoffer i hjernen, som er med til at give "lykkefølelse" - det både du og så mange andre allerede er i stærkt underskud af.

Jeg har kontakt med flere, der fortæller at isolationen har været stærkt invaliderende og yderligere sygdomsfremkaldende for dem, så man tilsidst er blevet fanget i historien om Ægget og Hønen:

- er man blevet isoleret og ensom, fordi man er skør - eller er man blevet "skør", FORDI man er blevet isoleret og ensom???

Og det er ikke den første variant der er stemmehøsteren!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 10:25   #29
hrolsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 22
Styrke: 14
hrolsen er ny på vejen
Sidste nyt Har måske fået blodprop i benet Blodprøverne vser forhøjet værdi
samt mit ben er hævet og gør Nas ligger og venter på en scanning

Jubiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii lidt nyt
hrolsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 10:45   #30
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
Du skriver "Jeg har udfyldt en resurse profil og venter at høre fra kommunen" det er altså noget du og kommunen skal gøre i fællesskab
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad sker der nu sussie63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-01-2013 09:06
Hvad kan sker med mig nu ? mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 31-03-2011 13:31
Hvad sker der... Gunell Alt det andet 6 17-01-2011 16:55
Hvad sker der så nu? PiaL Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-09-2010 20:57
Hvad sker der nu Phönix Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 13-08-2008 01:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension