K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2010, 12:52   #11
hrolsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 22
Styrke: 14
hrolsen er ny på vejen
Hvordan skal man få sådan en
hrolsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 12:53   #12
hrolsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 22
Styrke: 14
hrolsen er ny på vejen
hvordan

Det er Psykiater der har ordineret Exfsor samt min læge seroquel
så det er oki

Jer er den type er først siger fra når det er forsent
der for er det svært for mig det at være syg
Har altid dårlig samvittighed

I må ha tålmådighed med mig
Det roder rundt i hovedet på mig

Jeg har ingen sag men det jeg skriver er ""hvad der venter mig""

Jeg aner ikke hvad ben jeg skal stå på
Det med en støtte person lyder godt

hvordan får man sådan en
hrolsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 13:00   #13
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hrolsen Se meddelelser
Det er Psykiater der har ordineret Exfsor samt min læge seroquel
så det er oki

Jer er den type er først siger fra når det er forsent
der for er det svært for mig det at være syg
Har altid dårlig samvittighed

I må ha tålmådighed med mig
Det roder rundt i hovedet på mig

Jeg har ingen sag men det jeg skriver er ""hvad der venter mig""

Jeg aner ikke hvad ben jeg skal stå på
Det med en støtte person lyder godt

hvordan får man sådan en
Du finder dit nærmest Socialcenter via nettet: www.borger.dk

Så går du derover, hvis du magter det, give altid bedre resultat end blot at ringe.

Beder i skranken om at få hjælp til at søge en HJEMMEVEJLEDER - skriv ordet ned på en seddel før du går derover.

Jeg har selv været stress/udbrændt turen igennem, og kender alt for godt
Effexor og bivirkningerne - ved præcis hvordan du har det i hovedet/kroppen lige nu.

Har en enkelt gang fået 1/2 - EN HALV - Seroquell af en ven, til at sove på, før jeg kom i behandling, og det er SATME en FORHAMMER der vil noget!!!!

Ved at man standard ordinerer 3 om dagen til folk der får dem - helt vildt!

Sådan kan man også pacificere folk!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 13:03   #14
hrolsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 22
Styrke: 14
hrolsen er ny på vejen
jeg får Efxsor 75 mg og 30 mg Sqerell om morgen
aften Exfsor 75 mg og 2 x 30 mg Sqerell til at sove på
men det virker kun lige

Tager jeg ikke noget til nat så er jeg faktisk vågen hele natten
hrolsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 13:10   #15
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hrolsen Se meddelelser
jeg får Efxsor 75 mg og 30 mg Sqerell om morgen
aften Exfsor 75 mg og 2 x 30 mg Sqerell til at sove på
men det virker kun lige

Tager jeg ikke noget til nat så er jeg faktisk vågen hele natten
En af grundene til at man ikke sover er, at Adrenalin og Kortisol PISKER rundt i kroppen, og at man er for psykisk udmattet til at motionere/bruge kroppen, som er dét, der vil give dig den bedste søvn.

Når man så får medicin der sløver, er man endnu mindre motiveret for at motionere.

Søde Hrolsen - vil du ikke godt gøre dig selv den tjeneste, at bruge dine sidste kræfter på at få den Hjemmevejleder/en støtteperson ind over?

Log af her, og brug energien på at finde dit kontor - alle mine alarmklokker ringer over dine symptombeskrivelser - og du kan ikke gøre meget fra en hospitalsseng, vel?

K10/vi forsvinder ingen steder hen imens, og du kan altid skrive videre i aften - når du ikke kan sove

Sidst redigeret af L.S.; 02-11-2010 kl. 13:18.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 13:14   #16
hrolsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 22
Styrke: 14
hrolsen er ny på vejen
Tak for venligheden
Skal til Doktor i dag
så det vil jeg gøre

Hej
hrolsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 13:23   #17
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hrolsen Se meddelelser
Tak for venligheden
Skal til Doktor i dag
så det vil jeg gøre

Hej
Så spørg lige doktormanden, om den der Seroquell drysset på din morgenmad, eventuelt kunne skiftes ud med noget mildere, som stadig tager noget af stressen, men giver dig lidt bedre mulighed for, f.eks at ORKE at gå en tur - at gå er supergodt for jordforbindelsen/stress.

Og du er jo en voksen mand, der har levet af fysisk arbejde, så selvfølgelig gider din krop ikke bare putte-sove uden at blive brugt.

Lån en hund hvis du kan, så har man en god grund til at gå den tur.

Sidst redigeret af L.S.; 02-11-2010 kl. 13:25.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 14:23   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af hrolsen Se meddelelser
Hej K10........
Jeg har været on off i 7år med stress Depression m.m.Giki ned en dag hvor alt blev underligt i mit hovede Blev fjern svimmel mat ligegyldig

Haft 24 arbejdspladser Hvor alt gik galt mange gange (lider af et eller andet)
som der osse skal findes ud af

Livsgnisten er væk-Har opkast symtomer-Agrassiv-Tåler ikke støj-Har det bedst i et hjørne af sofaen-Husker dårligt-Kan ikke overskue ting bliver argrassiv over det-

På godt jydsk Livet er godt trals at leve
En god gang stress med udbrændthed hvis du ikke altid har haft det sådan ...

Men ingen her kan vide hvad du fejler så godt at du går til psykolog og da det du har lyder meget ala stress (eller andre psykiske sygdomme som kan give samme symptomer) så er det vigtigt at du finder struktur på din sag og får lavet en plan for dig selv så du ved hvad vej og retning du skal gå i ...




Citat:
Går til behandling hos psykolog Får efxsor og serquell

Jeg kan nok ikke varetage et job mere hvis ikke
Hvad venter der mig
Det at du går til psykolog er første trin på stigen, man må formode at vedkommen har snakket med dig om hvad det kan være .. er du pt sygemeldt fra job eller er du ledig ?
Citat:

Jeg er 47 år

Jeg har udfyldt en resurse profil og venter at høre fra kommunen
Du har udfyldt en ressourceprofil , har du gjort det alene eller sammen med en sagsbehandler...

Din sagsbehandler skal nu kigge på det du har skrevet og derefter skal sagsbehandler kommentere det og begrude de punkter vedkommen ikke er enig i, derefter skal du godkende og arrugumentere mod eller for det sagsbehandler skriver ...

Har du slet ikke været til sagsbehandler i forbindelse med sygemelding og har i ikke lavet nogen plan eller noget , eller lavet ressourceprofilen sammen ..

En ressourceprofil skal laves i samarbejde med sagsbehandler

Nu lyder du lidt ala mig da jeg gik ned med stress...

Derfor vil jeg ikke gøre det her for langt , for så husker du ikke halvdelen men hvis du gider svare på de få spørgsmål jeg har stillet dig så vil det være lettere at prøve at finde ud af hvad vej du nu skal gå ...


Citat:
Hvad er arbejdsgangen i et sygedomsforløb til fx man får at vide om man
kan bruges til noget eller kasseres på førtidspension
Du skal matches 1,2,eller 3 det er på de tal du kan se hvor langt kommunen mener du er fra arbejdsmarkedet ..

Det vil være en rigtig god ide lige at søge aktindsigt i din sag så du kan se hvad de indtil nu har omkring din sag og se om der er noget der mangler ..

Du kan skrive til din sagsbehandler og bede vedkommen om at oplyse dig om hvad der skal ske og hvornår det skal ske og hvor længe denne forventer der skal gå endnu med din rp ..

Du kan skrive noget ala det her kort og simpelt


Citat:
Kære (sagsbehandlers navn )


Jeg har nu sendt dig min ressourceprofil den (skriv dato ) og jeg ønsker noget afklaring på hvad der nu skal ske, hvad skal der videre ske med min ressourceprofil, hvad er tidshorisonten, er der nogen papir i mangler og er der noget jeg selv kan gøre for at lette din og min gang mht afklaring af min sag ?


Jeg vil samtidig gøre opmærksom på at jeg har søgt aktindsigt (se erklæringen) og at jeg naturligvis ønsker at være med hele vejen i min sag, samtidig gør jeg opmærksom på retssikkerhedsloven

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

Med venlig hilsen

(navn cpr nummer, adresse telefon nummer

PS jeg skal endvidere oplyse at jeg ønsker alt kommunikation på skrift, og ikke ønsker at blive kontaktet telefonisk

Denne skrivelses bedes lægges ind i min sagsmappe
Ved ikke om du kan bruge det til noget men det var ca sådan jeg selv ville gribe det an...

MVH
Hejdien (førtidspensionist , men bestemt ikke kasseret )


Link til aktindsigt erklæring

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf
  Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 14:48   #19
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Hej igen.

Kender den dårlige samvittighed alt for godt

1000 ting man skal (mener man skal). Svært ved at sige fra, selvom kroppen tæsker dig i hovedet med en vognstang. For at få dig til at geare ned.

Angsten for ikke at slå til "det har jeg da altid kunne". Bange for at miste jobbet hvis man siger, det her kan jeg ikke. Skrækslagen for folks fordømmelse når man ikke slår til.

Har selv været der! Er ved at lære at sige fra, at nej også er en mulighed, når man bliver spurgt.

Er selv blevet FP i en for tidlig en alder. Ikke med min gode vilje, men kroppen kunne ikke mere. Jeg er langsomt ved at acceptere at det ikke gør mig til et dårligere menneske. Bare lidt anderledes end de fleste.
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 17:23   #20
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
hrolsen

føler med dig ...men husk det er meget vigtigt at lære at sige fra.

jeg lærte det først på den hårde måde ..

tænker lidt om du har godt af effexor?? det kan jo være der er noget andet antidepressiv der hjælper dig bedre..

jeg har selv været på 475mg effexor og de hjalp da det var allerværst ..

seroquel får jeg 150 mg af den dag i dag sammen med andet antidepressiv ..og det har hjulpet mig til at have en hverdag igen.som den nu kan være,

det jeg kan huske med effexor var svede ture ,svimmelhed og jag i hovedet..
de virkede på mit sind så jeg kunne komme tilbage til livet men det er også det antidepressive middel med flest bivirkninger..

håber du får snakket omkring det med doktoren idag ..
det er vigtigt at få det medicin og dosis der passer til lige præcis en.

og vi alle tager imod det forskelligt..

hvis jeg var dig ville jeg kun tage imod medicin behanding fra en psykiater og ikke en læge som jeg forstår har givet dig seroquel,,

ret mig hvis jeg har læst forkert..

prøv at evt spørg om noget der hedder truxal med mindre du får seroquel pga psykoser og psykotiske tanker,, det er et meget mildere præperat der hjælper på tankemyldre og hjælper dem lidt væk så man kan få ro på og falde i søven..de er ikke afhængige som seroquel er og andre sovemidler..

god bedring

Sidst redigeret af Leduce; 02-11-2010 kl. 17:35.
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad sker der nu sussie63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-01-2013 09:06
Hvad kan sker med mig nu ? mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 31-03-2011 13:31
Hvad sker der... Gunell Alt det andet 6 17-01-2011 16:55
Hvad sker der så nu? PiaL Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-09-2010 20:57
Hvad sker der nu Phönix Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 13-08-2008 01:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension