K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2010, 22:19   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser

Skal JEG skrive "hvilket må anses som overtrædelses af Forvaltningslovens §6" eller er det upassende? Altså er der en eller anden højere instans som skal afgøre dét, eller...? Skal jeg holde mig til at skrive "er ikke ført til journals" eller lignende?
Efter min mening må du godt vise dem, at du ved hvad det her handler om, du har styr på tingene (også §'erne), at de ikke kan rende om hjørner med dig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 10:10   #22
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej annagw.

Synes også det er med at henvise til lovens paragraf, idet de så også skal forholde sig til de love du henviser til i deres besvarelse.

Jeg ville ikke sende til teamleder, idet du jo har haft været i flere team. Men derimod til centerchefen, idet han jo har det overordnede ansvar for alle team på centret.

Dette har jeg selv engang gjort, og det havvde den effekt, at det blev noteret i min journal, og efterflg. blev jeg bedre informeret, dog nogle gange var de lidt stive i ansigtet. Men jeg var der jo ikke for at få venner, men derimod for at få kompetent råd og vejledning i forhold til lovgivningen.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 12:24   #23
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Tak for jeres svar
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 12:37   #24
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
dog nogle gange var de lidt stive i ansigtet. Men jeg var der jo ikke for at få venner, men derimod for at få kompetent råd og vejledning i forhold til lovgivningen.
Vel talt! Det bør vi alle sammen huske på, når vi sidder i situationen - også selv om det kan være svært. Men det bør bestemt være udgangspunktet!
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 15:13   #25
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Så er jeg vist færdig!

Fire sider er det blevet til.

Findes der en tidsfrist for hvornår de skal meddele mig at de har modtaget den? Vil helst være fri for at skulle tage ud til Jobcentret, så vil gerne bare sende den med posten og skrive, at jeg anmoder om at modtage en kvittering for modtagelsen...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 15:43   #26
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej annagw.

Godt arbejde.

Der er ingen tidsfrister for kvitering af modtaglse af breve. Og jeg tror faktisk heller ikke man kan kræve en kvitering, men det brude være almen praksis. Men er det desværre ikke. Svarfrist sikkert 4 uger, men se nyttige link til dette herinde og find din kommunne.

Jeg ville personlig tage til skranken i jobcentret m. kopi af klage, hvorpå du beder om stempel for modtagelse samt underskrift. På denne måde har du en gyldig dokumentation for brevet er modtaget.

Alt for mange af os herinde har prøvet, at breve el. mail "forsvinder". også mig.I mit tilfælde var de så uforskammede, at komme med flg. forklaring: "det hænder ofte", men ikke interesserede sig for hvorfor det skete, endsige rette dette.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 17:04   #27
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Er ikke sikker, men prøv lige at læse forvaltningsloven § 25.. hvis jeg husker ret.. Ellers er der generalt meget godt i forvaltningsloven.
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 17:26   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Så er jeg vist færdig!

Fire sider er det blevet til.

Findes der en tidsfrist for hvornår de skal meddele mig at de har modtaget den? Vil helst være fri for at skulle tage ud til Jobcentret, så vil gerne bare sende den med posten og skrive, at jeg anmoder om at modtage en kvittering for modtagelsen...
Hvis du vil undgå selv at tage ud og aflevere den, så tror jeg det er bedre at sende den via mail, og bede modtageren melde tilbage når den er modtaget.

Men det bedste er helt klart at aflevere den personligt, mod kvittering, så er der ingen diskussion om hvorvidt den er landet hos rette person.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 20:41   #29
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg tager mig sammen til at tage derud.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 10:48   #30
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Annagw.

Håber du overlevede, og så er det derefter tid til en belønning af dit arbejde, og at skulle tage derud.

Find på noget godt at gøre for dig selv, og gør det med god samvittighed uden at lade dig afbryde af andre el. noget.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bør jeg klage? miominmio Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 28-08-2013 21:32
Klage over SB! FrkSilverfox Alt det andet 18 05-12-2011 13:04
ask klage Nullemusen Alt det andet 2 18-06-2010 21:55
Klage Tullee Alt det andet 8 22-03-2010 10:24
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension