K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2010, 15:28   #11
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Frank Jensen sender aben videre til "Borgerrådgiver, som, hvis det ikke kan behandles som en klage, sikkert vil bistå med råd og vejledning"...

...var hans svar til mig efter sommerferien i år!

Men prøv alligevel: Desto flere henvendelser, desto mere kan man håbe på, at han måske vågner op!

Bondam går desværre ud af politik nu. Warming tror jeg mere på, kender ham fra anden sammenhæng i borgerinddragede projekter, reel gut!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 15:54   #12
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nabokone Se meddelelser
Jeg mener, du skal sende den til teamchefen på Jobcentret.
Men er der ikke en teamchef for hver enkelt afdeling?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 15:56   #13
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Frank Jensen sender aben videre til "Borgerrådgiver, som, hvis det ikke kan behandles som en klage, sikkert vil bistå med råd og vejledning"...

...var hans svar til mig efter sommerferien i år!

Men prøv alligevel: Desto flere henvendelser, desto mere kan man håbe på, at han måske vågner op!

Bondam går desværre ud af politik nu. Warming tror jeg mere på, kender ham fra anden sammenhæng i borgerinddragede projekter, reel gut!
Hehe, tror gerne han holder sig fra selv at tage stilling til noget
Jeg tænker også, at det er hensigtsmæssigt at de får så mange "virkelige historier" at se som muligt... Det er sådan ganske relevant for deres arbejde jo.

Bondam går ud ved årsskiftet - men syntes nu alligevel at det er relevant at den sendes til hans forvaltning...

Men tak for opbakningen mht. at sende den til politikerne også!
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 15:59   #14
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Men er der ikke en teamchef for hver enkelt afdeling?
Hmmm... det ved jeg faktisk ikke. Men spørg, når du alligevel ringer derind. Ellers send det bare til "Teamchefen for og så navnet på den afdeling på Jobcentret som du hører under."
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 16:01   #15
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Ja... Jeg ringer i morgen og hører ad.
Folkene i callcentret plejer at være mere samarbejdsvillige end sagsbehandlerne
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 16:05   #16
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Den korrekte vejledning fåes ved henvendelse til borgerrådgiveren, der dels kan vejlede dig i hvordan du skulle være blevet behandlet, og ud fra det fortælle om det er relevant at klage over behandlingen.
Du afgør selv om du vil følge borgerrådgiverens råd, og om du vil formulere klagen anderledes end de siger, eller de måske også har uddybelser der findes relevante at tage med i klagen.

De kender også precis hvor i forvaltningen en sådan klage skal fremlægges, så du får et konkret navn.
Du får også mulighed for at aflevere din klage hos dem, og sikres en kvitering for indlevering, og vejledning i dine rettigheder med henblik på svar.

Der går direkte besked til forvaltningens borgmester, over indeholdet af klager, indgivet via borgerrådgiver, selvom de er sendt til et jobcenter.
Der er således større sikkerhed for at klagen kommer til at tælle med i statistik mm, hvis den indgives den vej, end hvis den dumper ind på jobcenteret og forskællige borgmæster kontorer.
En borgmester vil alligevel ALDRIG få brevet i hånden, men det vil blive "sagsbehandlet"
Så vej en til at få det svineri stoppet, som eks. jobcentrene står for, går altså bedst gennem borgerrådgiverens juridiske kanaler !
Og de sidder ikke og er formyndere over hvad du må skrive og ej !!!
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 16:16   #17
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Okay!
Jeg tager kontakt til borgerrådgiveren!
Det lyder som en god idé. Har desuden min kontaktperson fra Springbræt med på sidelinien i det her. Hun bakkede helt op om idéen
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 16:26   #18
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Pif, er helt enig med dig i dine betragtninger omkring Borgerådgiver, men ikke i at et personligt brev til en borgmester ikke når denne.

Jeg fik et endog meget personligt svar fra overborgmesteren, blot trådte han desværre ikke i karakter...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 16:27   #19
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pif Se meddelelser
Den korrekte vejledning fåes ved henvendelse til borgerrådgiveren, der dels kan vejlede dig i hvordan du skulle være blevet behandlet, og ud fra det fortælle om det er relevant at klage over behandlingen.
Du afgør selv om du vil følge borgerrådgiverens råd, og om du vil formulere klagen anderledes end de siger, eller de måske også har uddybelser der findes relevante at tage med i klagen.

De kender også precis hvor i forvaltningen en sådan klage skal fremlægges, så du får et konkret navn.
Du får også mulighed for at aflevere din klage hos dem, og sikres en kvitering for indlevering, og vejledning i dine rettigheder med henblik på svar.

Der går direkte besked til forvaltningens borgmester, over indeholdet af klager, indgivet via borgerrådgiver, selvom de er sendt til et jobcenter.

Der er således større sikkerhed for at klagen kommer til at tælle med i statistik mm, hvis den indgives den vej, end hvis den dumper ind på jobcenteret og forskællige borgmæster kontorer.

En borgmester vil alligevel ALDRIG få brevet i hånden, men det vil blive "sagsbehandlet"
Så vej en til at få det svineri stoppet, som eks. jobcentrene står for, går altså bedst gennem borgerrådgiverens juridiske kanaler !
Og de sidder ikke og er formyndere over hvad du må skrive og ej !!!
100% korrekt!

Med de sparsomme ressourcer man højst sandsynligt sidder tilbage med, når man har fundet vej til k10, er det med at vælge sine kampe med omhu!

Der bliver herinde givet mange velmenende råd om, at klage til højre og venstre - og man kan sagtens forstå rådene, som er givet i sympati og vrede over fornedrende behandling, men da vi kun har få skud tilbage i bøssen, er det med at sigte der hvor det batter.

Og som med så mange andre offentlige tiltag, er det brugen- og den åbenlyse nødvendighed af tiltaget, der ligger til grund for fremtidige økonomiske bevillinger til tiltaget, så brug Borgerrådgiveren maksimalt i de byer hvor funktionen eksisterer, så vi dels kan sikre den fortsatte eksistens, samt påvirke at flere kontorer åbnes.

BORGERRÅDGIVEREN er reelt den BEDSTE gratis, paragrafkyndige "ven" vi har, fordi de er så tæt på systemet.

Det er simpelthen vores "Forbrugerklagenævn", så brug dem!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 18:39   #20
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Fik ikke ringet til Borgerrådgiveren i dag, og nu sidder jeg og skriver på klagen, og et spørgsmål dukker op:

Skal JEG skrive "hvilket må anses som overtrædelses af Forvaltningslovens §6" eller er det upassende? Altså er der en eller anden højere instans som skal afgøre dét, eller...? Skal jeg holde mig til at skrive "er ikke ført til journals" eller lignende?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bør jeg klage? miominmio Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 28-08-2013 21:32
Klage over SB! FrkSilverfox Alt det andet 18 05-12-2011 13:04
ask klage Nullemusen Alt det andet 2 18-06-2010 21:55
Klage Tullee Alt det andet 8 22-03-2010 10:24
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension