K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-09-2010, 23:50   #11
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja, jeg har allerede sat mig på 2 T-shirts med logo og hele balladen

En til Viper og en til mig, og det tjener Web bestemt ikke en nikkel på, for det ved jeg han ikke vil !!!!!!!!

Jeg ved at Web ikke vil have penge, for det er Web sq blevet tilbudt adskillige gange; men, som Hejdien skrev, så handler det om at hvis der kommer penge ind i billedet, så vil andre ind og bestemme og så bliver der så meget bøvl med indtægt, skat osv. .... så derfor VIL Web ikke have penge; men hvis du kan skaffe T-shirts, bilmagneter osv. med K10-logoet, så blander Web sig såmænd ikke i det.

Så bare klø på, kære Maybeline2you, for jeg er ret sikker på, jeg ikke er den eneste, der ville ønske at jeg havde en T-shirt med K10 logoet på til hver dag i ugen, så jeg tæller basører og sparer sammen til efterhånden at have 7 til mig og 7 til Viper
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 00:01   #12
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
YES, send du blot ansøgning afsted -og tror godt du kan nøjes med 1 eksemplar til web

Som Hyanna sir, det har tidligere været oppe at vende herinde, i diverse "udgaver" sååå....

-men jeg er også FULDT UD med på at gøre k10 synlig på enhver lovlig måde

(øhhh, hvem er go til at strikke? En kæmpestor sweater med k10 logo ville være rigtig rart i disse dage -frisk?)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 00:09   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Strikke...hva' er det for noget!!!

Er det ikke noget med to pinde, og så får noget i form af et juletræ med store huller???
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 00:13   #14
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ti hi, nåååå, det er dét det skal ligne

-har aldrig turde bevæge mig udi kunsten, enten slår jeg knude på garnet eller også knækker pindene(nok i bar arrigskab!)

Suk, er bare lidt misundelig på de dersens strikkemennesker.

-men KLART det med at sætte et klistermærke eller to på et eller andet, ser DER skulle være en chance for selv sådan en som mig
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 00:14   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg er også til stickers og kaffekrus, men ideen om den strikkede bluse er da bestemt go!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 00:44   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg prøver lige at svare på nogen af de spørgsmål der er her i tråden (har ringet til web og fået go for at det er i orden) men det kan godt blive lidt langt men forhåbentligt ikke for rodet det jeg vil prøve at skrive her ...

Så her tager vi den lige ..

maybeline2you .

Citat:
" Jeg melder mig gerne på banen, som kreativ hoved idet jeg har mulighed for, at få lavet alt mulig reklame, næsten gratis, enkelte ting koster lidt ekstra f.eks. en hvis T-shirt koster med tryk kr.55,- + forsendelse.. og den kan kommunen sku ikke hive af dig
Dørmagneter til bilen koster for lille str. ca kr. 30,- + forsendelse, Klistermærker, indkøbsnet, krus, kasketter, kuglepenne... you name it... kan også lade sig gøre.
Alle tingene bliver trykt med med K10-logo og hele molevitten
Så alt hvad der gør OS synlige.... er en god ting mener jeg ... jeg står gerne for styring af indkommende og afgivelse af ordre. betalinger og distribution
og Helenekr skriver sådan her

Citat:
Jeg synes det lyder dejligt og vil mægtig gerne også støtte projektet på alle de måder jeg kan.
Og vi har også været inde på det før, men den gang takkede Web nej til div forslag. Men om det har ændret sig siden, kan han måske selv fortælle lidt om....

Sidst var det også noget med at man kunne give et bidrag til K10, men det er måske også en lidt anden sag.
Web siger det er i orden med ham, i kan bruge logo og i kan sælge og synliggøre alt det i vil MEN og det er et stort MEN , i skal klare det selv , det vil sige at der ikke bliver solgt igennem K10 og der heller ikke skal være sponsor kroner eller andet via K10 det vil sige at kan i finde ud af det i privat regi så er det fint men det er uden om K10

Forslaget vil være at i opretter feks en socialgruppe eller andet til bestillinger og salg og at det er jer der ordner alt det praktiske , sponsor osv må i også selv stå for det er ikke fordi Web ikke syntes om ideen eller ikke vil have at vi bliver mere synliggjorte , men ene og alene private årsager og jeg vil prøve at forklare noget af det her ..

Økonomi

K10 er oprettet netop mhp at møde ligesindet, og at det skulle være 100 % gratis dertil kommer at web er på pension det vil sige at hvis og så frem han modtager penge nogen steder fra til K10 så vil det blive modregnet i hans pension og det vil gøre det hele meget besværligt med papir arbejde udbetalinger osv .

Så derfor kan der ikke komme brugerbetaling på siden, og hvad ang reklame så er det rigtig nok at der kommer lidt ind for det, men Web har selv en klækkelig udgift til siden hver måned det brokker han sig ikke over og syntes det er ok , vi har prøvet at kigge på muligheder for at få den betalt på en eller anden måde, men alt hvad vi har kunne finde på har på den ene eller den anden måde ville kunne ligge begrænsninger på web og hans måde at køre siden på og det er han ikke interesseret i ..



Facebook gruppe


Facebook har haft en gruppe , jeg troede stadig at den var der men kan se at den åbenbart er lukket, det var en støtte gruppe til K10 og meningen var med den at folk kunne gå derover hvis de mødte et lukket K10 (hacket eller på anden måde gået ned ) den gruppe kom aldrig rigtig i gang og er så åbenbart blevet lukket ..
Nu er FB nok ikke lige så egnet til noget som K10 men kan nogen se muligheder for en ny gruppe derover til støtte eller supplement til K10 så skal de være mere end velkommen til at åbne en gruppe og bruge navnet derover, men igen gælder det, er der bruger der vil have en FB gruppe så er det brugerne selv der må lave den .

Sig mig er han blevet arbejdssky ham Web.

Web har igennem de fem år K10 har eksisteret oplevet en væsentlig forværrelse i sit helbred på hjemmefronten har han også oplevet nogen store omvæltninger og lige nu er det sådan at der kan gå dage imellem han åbner sin computer , simpelthen fordi han ikke orker at tage stilling til K10 og alt det der er her fra siden.

Når man som bruger skriver til Web så sidder man jo ikke og tænker på at 90 andre bruger også skriver til ham, jeg ved at han hverdag får omkring 100 mail der skal tages stilling til (pber skrivelser fra myndigheder, fra handicap organisationer osv osv )

Mange bruger skriver med gode ideer og forslag og det er jo dejligt at så mange lever sig ind i siden og der er nok ikke noget K10 heller ville end at kunne efterkomme det hele, men her er det vist at vi som bruger skal huske at K10 er en privat side der sidder en mand der skal tage stilling til forslag se om det kan lade sig gøre , finde en måde at føre det ud i livet på , lave opdateringer, høre på brok fra bruger og såmænd også fra admins
Nogen gange når man sidder og læser med her tænker man jamen hvad kan der da være som er så svært den køre jo sig selv, og den smule opdateringer hvad kan det betyde (ja ja har såmænd set bruger skrive det ligeud )
Så her kommer jeg lige med et par eksempler på hvad der kan ligge i mail boksen på en dag og så kan i også se at jo jo der er skam nogen der ligger mærke til os og der er nogen der skriver mærkelige ting ..

Djøf vil vide hvordan K10 kan være så godt indekseret i google

Journalist studerende vil vide om der er nogen bruger der kan henvises til som kan svare på det og det

kommuner skriver at nu har de sørme fået opdateret deres sagsbehandlingstider om det lige kan blive sat på .

handicap organisationer vil lave en indsat og prøve at få politikere i tale er det et samarbejde K10 er interesseret i ?

En læge eller seks bliver fornærmet over at blive hængt ud på siden og vil have det fjernet omgående

En kommune syntes ikke det er retfærdigt det der skrive
Private aktøre syntes de bliver hængt ud til tørre og at det ikke er sagligt det der skrives

andre sider vil samarbejde på en eller anden måde, en avis vil have k10 logo på osv osv

Og så er der alle brugerne der gerne lige vil have fjernet et indlæg eller har et forslag eller har et indlæg der skal rettes til eller andet
alle disse ting kan man jo ikke bare lade ligge så derfor kræver det mange timer at svare på div mail er det beskyldninger så skal det undersøges hvad det er klager snakker om og er det indlæg så skal der rettes og slettes osv osv ..
for slet ikke at tale om link der skal tjekkes og opdateres sikkerhedsopdateringer der skal laves osv osv .

Det her er bare lige for at give et eksempel på hvad han oplever af lidt af hvert , jeg ved at han dage har lyst til at kaste håndklædet i ringen og sige luk ****et .


Jeg ved at Web og admins leder med lys og lygte efter flere seriøse objektive admins og at web prøver at finde en med noget web baggrund som evt kunne dele arbejdet med ham, men desværre hænger de ikke på træerne, en forkert admin eller web kan ødelægge rigtig meget på siden som ikke er til at rette op på , så lige nu køre siden med to admins og web og de har så rigeligt at se til ...

Derfor er det ikke fordi Web ikke gider at lave noget arbejde eller ikke syntes at ideerne er gode nok , men han har simpelthen ikke helbredet eller tiden til at få bygget mere ud på siden lige pt, han har rigeligt med at få sit liv til at hænge sammen og livet er jo også mere end K10 og der er også andre ting han gerne vil lave og gøre .

Vi har haft et par diskussioner engang imellem mellem web jeg og admins om hvad skal der ske med siden hvis og så frem der sker noget med web , hvordan køre vi den videre og hvem skal have password hvem kan lave de ting der skal laves og hvordan får vi fat i alt det han har på sin computer , så det er bestemt ikke fordi han er ligeglad med siden eller brugerne når han ikke svare på de pber der kommer til ham eller hvis han siger nej til nogen af de gode forslag , det er simpelthen mangel på tid og svigtende helbred og et virkeligt liv uden for K10 som skal gå op i en højre enhed med K10 og tro mig det kan være svært ..

Jeg har set nogen af de mail han får og tro mig der er mange urimelige imellem , det er alt fra at K10 prøver at holde analfabeter ude (pga spørgsmålet ved indmeldelse ) til at være diktatorisk , være politisk og jeg ved ikke hvad.
så derfor er det nok meget smart at gøre sig klart hvad K10 er , det er en side for bruger af bruger med en stor selvjustits og en del misforståelser engang imellem ;-)

Der er nogen strikse regler men det er der nød til at være for at få det til at køre med så mange mennesker..

web og admins tjekker link og skriver regler og laver beskrivelser af sygedagpengestop og hvad vi ellers har på siden , det bedste de har lært og så prøver de ellers at holde div regler og love uptoodate .


Så derfor er svaret jo god ide at prøve at markedsføre K10 hvis det er noget i selv kan klare (er sikker på at web nok kan få tid til at lave en henvisning til det på et tidspunkt, men ting kommer til at tage tid ) og nej der kan ikke komme penge ind over på nogen måde Web foretrækker at køre det på privat basis så siden ikke pludselig kommer til at skylde nogen noget .
Og nej lige pt er der ingen snak om at lukke K10 de to admins knokler det bedste de har lært (ved siden af fuldtidsjob ) Web svare mail til han er grøn i hovedet og web og admins kigger sig om efter flere admins og en web mere .
Og så prøver vi at finde en måde K10 kan køre videre på uden at brænde Web og Admins af.

Det er mig der skriver det her, efter aftale med Web fordi han ikke lige nu kunne overskue det og han ikke ved hvornår han kommer på sin computer igen.

Men maybeline2you du skulle lige vide at du hermed har Webs tilladelse og det har enhver anden også som mener at de kan bruge logoet til at gavne K10 en FB gruppe er også velkommen men igen bliver det på bruger initiativ og arbejde .

og for god ordens skyld så støtter jeg også din ide og skal gerne købe hvad du har (altså i begrænset mængde ha ha ) ideerne er gode
  Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 00:55   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
også lige den her, gad vide om Lena kunne lokke Line Barfoed i en hjemmestrikket sweater med logo for K10 ømt syn ha ha .. (den går nok ikke med de andre politikere ) og jeg mangler altid krus , så skriv bare mig for ti , så har jeg til en måned eller to ...
  Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 09:43   #18
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
Det kan jo skyldes mange ting :-/ måske ønsker web ikke at være på FB .... Men FB har altså også en støttegruppe. Den hedder : Støt sygedomsramte som er kommet i klemme i systemet
Kan absolut kun opfordre/fastholde Web til at holde K10 uden for Facebook, for ellers vil det hurtigt skabe kaos for os K10 brugere.

Facebook skaber socialt netværk, men FB er smart, for de har også skrevet i deres betingelser, at alt hvad man skriver af info/oploader af foto bliver deres. Alle disse oplysninger sælger de til forsikringsselskaber og markedting firmaer.

Hvis nogen husker, så var der for et år siden i TV avisen, nogle arbejdskollegaer der havde fået frastjålet et par arbejdsmobiler på en bytur.
Den ene skrev på FB, at hendes tlf. var stjålet, så derfor kunne hun ikke besvare opkald.
En af hendes veninder skrev på FB for sjov til hende, "I har nok haft en våd bytur og glemt/mistet tlf. på turen"

Forsikringsselskabet nægtede at udbetale erstatning, da de var i tvivl om deres erstatningskrav var på sande forudsætninger.
De henviste endda til at veninden på FB havde sået tvivl om tlf.nes bortkommen.

De omtalte kollegaer, havde spærret så meget de troede muligt, alligevel fik forsikringsselskaberne oplysningerne.

Som bruger på FB, kan man ikke spærre for at oplysningerne "høstes" på nogen måde.


Overfører man erfaringerne til K10, vil man :

1. ikke længere være annonym, hvis navn eller ip nr.(ip står i alle mail) kendes

2. Forsikringsselskaber vil optage jagten på kommende udbetalte erstatninger.

3. skriver man indlæg herinde, og ændrer lidt på personer/tal for ikke at blive genkendt i indlæg, vil forvirringen mellem det sande og indlægget gøre forsikringsselskaber / kommuner i tvivl og vil underkende ens krav/behov. Derfor er det meget vigtigt, ens IP navn kendes.

Med andre ord : HOLD ALTID K10 OG FACEBOOK LANGT FRA HINANDEN.

Livet består af risiko, for hvem ved, måske er din næste post i indbakken fra en kær ven eller et forsikringsselskab der er gemt bag et brugernavn
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 09:57   #19
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Mr X

Alt det, du har skrevet herover (+ mere til ) er netop årsagen til,

at jeg nægter at være på fjæsbogen.

Så må folk have lov til at kalde det for paranoia, jeg er ligeglad.

Når dette er sagt, vil jeg gerne slå fast, at netop anonymiteten herinde er vigtig for mig.


Til maybeline2you : Go for it !

Og en hættetrøje, som helenekr foreslår, vil være dejligt at have med i udvalget.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 10:41   #20
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
Vil lige sende et hav af skulder klap til web og et hav af knuser
Det er et kæmpe stykke arbejde at holde K10 kørende.

Jeg mener også "vi" skal holde FB og K10 adskildt.

God bedring til web.

God weekend til alle
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension