K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2010, 13:39   #1
bo christensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
bo christensen er ny på vejen
raskmeldt men syg

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Jeg har i dag per telefon fået at vide af min sagsbehandler, at kommunen i forbindelse med at jeg har været sygemeldt et år med svær depression ikke længere kan få sygedagpenge. Hun kunne fortællle, at de har tænkt sig at raskmelde mig på trods af, at jeg stadig er under behandling hos psykiater. Behandlingen er ikke afsluttet og medicindosis er netop blevet sat op. Min psykiater søger at finde den medicin, der kan hjælpe mig da jeg får tilbagevendende depressioner.
Min sagsbehandler kunne kun sige dertil, at de vurderede at jeg alligevel godt kunne stå til rådighed for arbejdsmarkedet, og at de ville raskmelde mig hvis jeg ikke selv gjorde det.
Kommunen indhentede en udtalelse fra min psykiater for en måned siden, og i den skriver hun, at jeg ikke er i stand til at komme i et ugentligt forløb på 25 timer. På trods af det påtænker kommunen at raskmelde mig efter jul.
Jeg modtager om nogle dage en opdateret resourceprofil fra kommunen, og er således ikke ikke blevet hørt i sagen, før de har taget deres beslutning.
Sidder med en mistanke om at de vil spare penge og derfor raskmelder mig mod bedre vidende og psykiaters anbefalinger.
Håber der er nogle der kan hjælpe med gode råd og vejledning.
bo christensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 13:43   #2
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
uden at være sikker, ville jeg da anke i dit tilfælde. Men som jeg forstår varighedsbegrænsningen, så kræver det at din psykiatriker "lover" at du nok bare har brug for et år mere.
Dernæst har du jo ikke været i arbejdsprøvning. Måske var flex en mulighed.

Men lad os høre de andre, de er meget mere inde i det.

nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 13:50   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kommunen kan slet ikke træffe en beslutning om noget sådan uden at du er partshørt og uden at det er meddelt på skrift med ankevejledning og alt..

Du skal prøve at læse den her http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Den forklare meget tydeligt hvordan tingene skal foregå...


Men kan da sige så meget som

Meddelses om stop af sygedagpenge SKAL være på skrift med ankevejledning

Når man stopper sygedagpenge skal retssikkerhedsloven §7 overholdes

§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.


Nu skriver du ikke noget om fremtidsudsigter , altså om du kommer tilbage på arbejdsmarkedet igen på et tidspunkt men mener din psykiater at du gør det så skal denne § op til overvejelse

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når


3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,


Du er nok nød til lige at skrive lidt mere om hvad dine prognoser er og hvad der er lavet , er der en opdateret ressourceprofil , er der lavet arbejdsprøvning osv osv ..

Så bliver det lidt nemmere at hjælpe dig ...
  Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 14:13   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Bo.

Som pkt. nr. 1, hvis du ikke allerede har det AKTINDSIGT med det samme, således at du kan målrette din del af partshøring, som skal kommer før de endelig må lukke kassen. Men jo længere tid du har til at få hold på din argumentation for forlængelse og eft. hvilken paragraf jo bedre har du mulighed for evt. at få dem til at skifte standpkt. før de tager den endelig belsutning, som kommer efter partshøring, og skal være skriftlig.

Men som Hejdien skriver, hvis du skal have mere end generel rådgiving herinde bør du skrive noget mere.

MEN nu skal du have aktindsigt, se evt. under nyttige link her er formular, og gå ned og afl. den idag (de har 10 dage til at svare dig), og husk kvitering for modtagelse af dín skriftlige anmodning om aktindsigt.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 14:21   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Det forholder sig altså sådan, at det er kun en privatpraktiserende læge som kommunen skal kontakte i forbindelse med en evt. sygeerklæring.
Derfor er det vigtigt at du gøre din sagsbehandler opmærksom på, at du har ikke og stadigvæk vil ikke raskmelde dig og at du kender intet til at din læge har meld dig rask.

Du skal kræve og jeg mener kræve! at sagsbehandleren skal indhente et nyt statusattest fra din praktiserende læge fra hvilket skal der fremgår, at lægen har eller vil raskmelde dig.

Ud over det, skal du bede sagsbehandleren om hendes vurdering ( på skrift), dvs. hendes vurdering, at hun mener at du er rask.
Jeg lover dig, sagen vil få et helt anet drejning, til din fordel.

Kommunen vil sætte dig hurtigst muligt i en aktivering og er derfor er ligeglad med, om du er syg eller ej.

Alt kommunikationen mellem dig og sagsbehandleren skal være skriftligt, alt anet er uden betydning og husk at skrive dit ønske om statusattesten fra din læge i den RP som du vil modtage fra din sagsbehandler.

Sidst redigeret af Karo; 08-12-2010 kl. 15:53.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 15:29   #6
bo christensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
bo christensen er ny på vejen
Tak for jeres fine svar. Det er rart at få støtte fra jer når man føler sig lidt på herrens mark.
Jeg er selvstændig fotograf med et enmandsfirma der har været sat i bero i min sygdomsperiode.
Det er mit ønske at komme tilbage til mit fag så hurtigt som muligt. I løbet af det seneste år hvor jeg har været sygemeldt har jeg prøvet at starte op igen i det små men blev helt sat tilbage efter et dødsfald i den nærmest familie og har ikke kunnet arbejde siden. Min psykiater har været med i forløbet og har givet gode råd og vejledning under vejs. Hvornår jeg kan begynde igen ved jeg ikke, men det er min overbevisning at jeg kommer tilbage til jobbet. Måske ikke på fuld tid.
Da jeg prøvede at starte op igen for tre måneder siden meldte jeg mig delvis rask og har så efterfølgende fået et tilbagefald.
Jeg har i dag per telefon bedt om aktindsigt.
Jeg er ikke blevet arbejdsprøvet ud over den periode hvor jeg selv startede op igen.
Endnu engang tak for jeres svar og gode råd
bo christensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 16:04   #7
kathrine1656
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 14
Styrke: 14
kathrine1656 er ny på vejen
Hvad jeg ved af, fra min sag, kan de ikke afslutte dine syge dp, så længe du stadig er i behandling.
kathrine1656 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 17:12   #8
tusindblomst
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
tusindblomst er ny på vejen
jamen Heidijen ...

må jeg lige tillade at spørge ind.. hvis man har været i virksomhedspraktik som jeg bla var (afsluttede i sommers) da var jeg på sygedagpenge , men modtog pludseligt et brev fra jobventer at det ophørte snart og jeg da ku søge k.hj ..

samtidig lå der en progressionsrapport .. hvor der bla stod at jeg ik var kommet mig helt fra tidl arbejde og derfor ikke helt ku få ordinært arbejde...

det blev ikke rapporteret til jobcenter ... ja som du er inde på i paragraf 7 a ..
14 dage før... Jeg forstår simpelthen ik det her..

hvem har svigtet ??
tusindblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 18:16   #9
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hej Bo

Jeg kan se, at din sag ligner min en hel del, bortset fra at jeg ikke er faldet for 1 års reglen. Du kan prøve at kigge på min sag der hedder:
Sygedagpenge stop i utide.

Jeg kan også kun anbefale dig at skriftligt at søge om aktindsigt samt at klage skriftligt til kommunen indenfor fristen på 4 uger efter du har fået afgørelsen og hvis du ikke får medhold i din klage, kan du få den videre til Beskæftigelsesankenævnet.

Knuzzz og pøj pøj

tlf_dame
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 18:34   #10
tusindblomst
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
tusindblomst er ny på vejen
His der står forkerte oplysninger i sagsakter?? hva gør man så

Jeg mater ikke læse det hele ..i de få sagsakter jeg netop har modtaget.. men kan se der er fejl.. i de første sider bla.
Nævnte dette for en sagsbehandler telefonisk med den ene fejl ?? er det nok ...
ydermere kan jeg se fordrejning af mine ord.. bla i hesyn til tillid, som var noget af det mest vigtige jeg mistede da jeg faldt!!!

Og da tillid er grundlæggende vigtigt ml.os mennesker så har jeg arbejdet meget med det..bla. også..
Nu står det fordrejet i en anden kontekst end det var meningen bag min mistede tillid i sin tid..
tusindblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syg - Raskmeldt for at komme på ferie. Hmm ellas Spørgsmål ang fleksjob 20 24-07-2013 20:50
Fra sygemeldt til raskmeldt, på ledighedsydelse energizer Spørgsmål ang fleksjob 6 05-10-2012 14:58
Hvis man så bliver raskmeldt...hvad så? Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 11-10-2011 15:49
Raskmeldt / kronisk depression mv. Michael6400 Alt det andet 3 06-05-2010 20:15
uwe demsat -syg men raskmeldt af jobcenter slagelse buster Din historie 3 18-09-2009 12:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension