K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2010, 23:48   #1
felikse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
felikse er ny på vejen
Forskel på res. profil og journalrap.

Jeg har læst noget om manglende kommentarer i res. profil.
- Nu kommer jeg meget i tvivl om, hvad der skal stå i res.profil og hvad der skal stå i journalrapport?
- Jo, journalrapporten er vel en slags dagbog, som SB skal føre hver gang der sker en handling, men hvor meget af dette skal også stå i res.profilen?
- Jeg har bedt om aktindsigt for de sidste 2 år og 6 mdr. og jeg kan nu se, at jeg ikke er enig i nogle af de referater, som der er lavet fra vore møder.
- Jeg vil ved næste møde tage det op først mundtligt og hvis det bliver nødvendigt skriftligt.
- Kan jeg forlange, at der bliver skrevet noget i res.profilen, eller er det kun når SB skriver deri, at jeg kan komme med kommentarer, hvis jeg er uenig?
- Min sag er mangelfuld referet, så jeg skal til at foretage mig noget.
felikse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 08:51   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet Håber det gør dig lidt klogere *ss*

Notaterne (journalen) skal indeholde alt der har relevans for sagen, og alle oplysninger du kommer med, bare i kortere formalt (ja en form for dagbog)

Du kan godt selv bede om at få opdateret RP´en, men du skal ikke regne med at få det, med mindre du har nye oplysninger til den, fx noget nyt (og relevant) fra en læge ell.
Det kan du finde mere om her: http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf (den bør du kunne til husbehov)

Du kan ikke få rettet evt fejl, i den forstand at det slettes og rettes til rigtige oplysninger, men du kan få tilføjet et notat indeholdende rettelsen, et notat der kommer til at ligge for den dato der er den dag du og sagsbehandler bliver enige om at det skal ændres. Det er faktisk af sikkerhedsmæssige årsager i forhold til sagen, at man ikke bare kan rette, for så kan sagsbehandler fx ikke skrive et, give aktindsigt med det, og så bag efter gå ind og ændre den samme tekst til noget andet. I MEGET galle tilfælde, kan datatilsynet gå ind og rette en fejl, men det sker kun ekstrem sjældent i sociale sager, og skal altså være MEGET meget slemt.

For at undgå den slags, er det bedste du kan gøre at optage samtalerne (hemmeligt) gå hjem og lave dit eget referat, og sende til sagsbehandler, hvor du beder om at få af-be-kræftet at du har forstået samtalen korrekt, når du så har den, sender du en kopi af den og din udgave af samtalen til sagsbehandler, med en skrivelse om at du vil have lagt det ind i din sag.
Vil sagsbehandler ikke godkende, kan du heldigvis bare være ligeglad, for din besidder (for du går naturligvis ikke til samtaler alene vel) vil naturligvis gerne bekræfte, at dit referat stemmer over ens med det besidder har hørt/oplevet/forstået, og så sender du referatet med bekræftelsen fra besidder, til sagsbehandler og forlanger igen at det bliver lagt ind i din sag, så er du ude over det problem, og er sikker på at din version eller evt mangler altid er med.

Det behøver du ikke gøre ret mange gange før sagsbehandler tager sig sammen og begynder at notere korrekt, ikke at du skal stoppe med det, det skal du endelig ikke, for stopper du får du måske samme problem igen.

Jeg har en partsrepræsentant, og har simpelthen skrevet ind i det juridiske skrift omkring det, at alle møder skal godkendes af bække parter via et referat.... det blev kommunen vist lidt sur over, de gad i hvert fald ikke, indkalde til møde, om end de enlig "skal" gøre det i forbindelse med en partshøring.

Sidst redigeret af LUM; 26-11-2010 kl. 08:55.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 10:32   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser

Notaterne (journalen) skal indeholde alt der har relevans for sagen, og alle oplysninger du kommer med, bare i kortere formalt (ja en form for dagbog)
Journalen skal indeholde referat af de møder du har været til på kommunen, og evt. mails vedr. din sag skal også ligge der (det kan være mails mellem dig og sb, mails mellem sagsbeh. og andre vedr. din sag).
Div. lægeoplysninger der er indhentet skal også ligge der.
Kort sagt skal alt hvad der er foregået i din sag fremgå af journalen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 12:01   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
I min journal mangler der også helt vildt meget, så fremover vil jeg ikke forlade en samtale uden sagsbehandleren har lavet notater i min journal og jeg har set hvad der bliver skrevet. Og så selvfølgelig sørge for at det er korrekt.

Jeg syntes, at du skal klage over den manglende overholdelse af Offentlighedsloven §6:

Citat:
§ 6. I sager, hvor der vil blive truffet afgørelse af en forvaltningsmyndighed, skal en myndighed, der mundtligt modtager oplysninger vedrørende en sags faktiske omstændigheder, der er af betydning for sagens afgørelse, eller som på anden måde er bekendt med sådanne oplysninger, gøre notat om indholdet af oplysningerne. Det gælder dog ikke, såfremt oplysningerne i øvrigt fremgår af sagens dokumenter.
Det syntes jeg du skal gøre, fordi det er vigtigt, at Centerchefen er bekendt med, at notatpligten ikke overholdes.
Send den desuden til relevante borgmestre.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 00:20   #5
felikse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
felikse er ny på vejen
Ved sidste møde påtalte jeg at mine meddelelser manglede i nogle referater. Det blev så aftalt at jeg skal sende supl. oplysninger som bliver lagt ved sagen.
felikse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 00:33   #6
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Jeg kommunikerer kun med mail, så alt står og jeg kan henvise til tidspunket hvor jeg har oplyst det og det.

Min sb vil så bare ikke skrive det ud og ligge til sagen, og den tager vi så når der kommer et afslag og den går til ankestyrelsen, og jeg faktisk kan dokumentere at jeg har sendt materialet.

Den seneste jeg har hørt idag er så at min sb, påtænker afslag på det jeg har søgt, med henvisning tilen princip afgørelse, der faktisk er sendt ud af banen igen, på baggrund af en lovændring.
Så idag har min sb modtaget socialministerens brev, sendt specifikt til kommuner, via min mailadresse, så den kan hun så heller ikke forklare sig udenom.
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 07:36   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ang ressourseprofilen....

Du kan se helt nøjagtigt hvad den skal indeholde ved at se på det link som en anden bruger har lagt http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Ressourceprofilen skal så afslutte med en konklusion fra din sagsbehandler af...

Du SKAL partshøres i ressourceprofilen og skulle du have ændringer eller finder du fejl i den....så skal du skrive dette ned og sende det tilbage...

Din sagsbehandler SKAL så indføre dine rettelser hvis hun mener at de er rigtige...og hvis hun mener at de er forkerte....ja så skal hun skrive dem ind i profilen alligevel....

Citat:
Sagsbehandleren skal drøfte ressourceprofilen og vurderingen af din arbejdsevne med dig.

Hvis du er uenig med Jobcentret om beskrivelserne og vurderingen af din arbejdsevne, skal jobcentret beslutte, om man vil fastholde sin beskrivelse og vurdering.

Hvis jobcentret fastholder sin beskrivelse og sine vurderinger, skal dine synspunkter tilføjes i ressourceprofilen, således at de indgår i den samlede vurdering af din arbejdsevne.
Kilde: http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...vnemetoden.pdf

Ang journalrapporten....så ved jeg ikke hvor meget du selv har at kunne sige over denne....

Men det giver sig selv at hvis den ikke gengiver et ordentligt billede af hvordan din sag har kørt....ja så vil det ikke hjælpe å¨sagen...

Du har altid muligheden for at skrive et brev til kommunen og få dette brev vedlagt din sag.....så du evt senere kan fortælle dem at du skam da har gjort kommunen opmærksom på fejlene....

En smart ting er altid at holde alle ting til kommunen skriftligt.....og helst med kvitteringer på det du selv aflevere...

Personligt ville jeg selv optage alle møder på en mp3 optager eller en mobil telefon.....så man har det til senere brug hvis der skulle opstå uenighed...

Det er fuldstændigt lovligt at optage møder man selv deltager i.....også selv om man ikke gør de andre mødedeltager opmærksom på at man optager mødet...

Citat:
§ 263. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget

1) bryder eller unddrager nogen et brev, telegram eller anden lukket meddelelse eller optegnelse eller gør sig bekendt med indholdet,

2) skaffer sig adgang til andres gemmer,

3) ved hjælp af et apparat hemmeligt aflytter eller optager udtalelser fremsat i enrum, telefonsamtaler eller anden samtale mellem andre eller forhandlinger i lukket møde, som han ikke selv deltager i, eller hvortil han uberettiget har skaffet sig adgang.

Stk. 2. Med bøde eller fængsel indtil 1 år og 6 måneder straffes den, der uberettiget skaffer sig adgang til en andens oplysninger eller programmer, der er bestemt til at bruges i et informationssystem.

Stk. 3. Begås de i stk. 1 eller 2 nævnte forhold med forsæt til at skaffe sig eller gøre sig bekendt med oplysninger om en virksomheds erhvervshemmeligheder eller under andre særligt skærpende omstændigheder, kan straffen stige til fængsel indtil 6 år. På samme måde straffes de i stk. 2 nævnte forhold, når der er tale om overtrædelser af mere systematisk eller organiseret karakter.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=133530#K27
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tid til at gennemlæse en ressourse profil kandelsdorff Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 04-02-2013 21:36
Profil-billed Birkes-musen Hjælp til Forum Brug 3 13-02-2012 23:18
Res.profil/pension Lau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 10-10-2007 19:33
Så har jeg modtaget min Rec.profil. gaxeergud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 14-09-2007 06:29
Profil gaxeergud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 09-09-2007 14:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension