K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2010, 08:34   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja vores situationer, lige nu ligner hinanden ret meget, hvilket jeg sys er dejligt *gg* det har jeg savnet (undskyld) endnu bedre er det sådan set bare at du lige er den tak længere henne i din sag end jeg er i min, jeg har en at se efter *gg* ja det ondt (et eller andet sted) men faktisk utrolig befriende.

Stærk... det er gået af mig, troen på, er for længst forsvundet og håbet er meget meget skrøbeligt.

Lige nu er jeg ved at læse Anne Franks dagbog, ikke at indholdet på den måde er særlig spændene (og jeg er glad for at jeg først læser den nu som voksen, fik den i konfi gave, som blev stjålet af en klassekamerat inden jeg fik den læst, manden faldt så over den nyeste udgave forleden, i forbindelse med et hus der skulle rives ned) Men hun får beskrevet deres livssituation utrolig godt, men samtidig så skræmmer det mig også, for den stemning hun beskriver i deres lille baghus eeeer, det nøjagtigt sådan jeg reagere, eneste forskæld på dem og mig er at jeg ikke er i fysisk fængsel (de kan jo ikke gå ud, ikke gå på wc døgnet rundt) jeg ikke skal leve sammen med 7 andre i samme stemning, og at jeg får lidt mere ordentlig mad, men ellers er det nøjagtigt ens, frygt, vrede uvidenhed, melankoli, desperation osv osv.

Det skræmmende er ikke at jeg reagere på den måde, det skræmmende er at jeg ved jeg ikke er den eneste, der ragere som jøderne på flugt... at vi i et moderne samfund bevist tillader at behandle vores borgere på en måde så de reagere lige som fanger under 2. verdenskrig (godt nok har Annes familie selv valgt deres situation, men som med os har de ikke rigtigt noget valg) DET er skræmmende!
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 05:56   #12
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
kender kun følelserne alt for godt

det gør noget ved mennesker at have en sky af uvished over sig og være prisgivet et system

Jeg ved ikke helt hvad du mener med jeg er en tak længere end dig.
Jeg er ikke i nærheden af flex og reva jo aktuelt indstillet.

Har også overvejet en advokat men skal isåfald finde midler til det.
Heldigvis går min a kasse nu ind og hjælper med at skrive klage over revastoppet også.

Men det jo ingen garanti for at få ret og klagebehandlingstiden er lang.

Men op med humøret til os begge : - )
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 11:34   #13
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det jeg mener med den tak længere, er netop en tak Din klage kom ind før min.

Selv om at "vi" er så tæt på hinanden at jeg ikke kan bruge dine afgørelser til ret meget (fordi jeg er nød til at sende af sted inden dit er afgjort) er det alligevel ikke så tosset at kunne se de der dage ud i fremtiden, jeg ved ikke det giver mig en eller anden form for ro.

Ikke fordi det bygger garanteret også på at jeg ikke er helt alene i verdenen, men en sag som min, jeg kan hele tilden skele til din sag.

Jeg er nemlig heller ikke i nærheden af noget som helst, end sige jeg er så langt væk som man kan komme, jeg røg ud af systemet i går.
Jeg havde ellers søgt § 17 INDEN ydelsen stansede, men det de fuldstændig ligeglade med.

Ojiii har lige modtaget et spændende brev, jeg lige skal have set nærmere på, og have lagt indlæg om, men noget tyder på de er kommet i tanke om at noget lovgivning skal overholdes, det var s q på tide.

Nå men... Ja klagetiden er laaaaaang, og opslidende, enlig sys jeg ikke det er ok, men sådan er det.

En ting er sikkert jeg venter SPÆNDT!!! på nyt i din sag
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 11:46   #14
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
ha ha jeg følger nu også spændt med i din.....

Jeg har modtaget kommunens resumé af sagen ift sp stop

Se min anden tråd begunstiget forvaltningsret.

Og jeg ved fra min a kasse at kommunen har besvaret klagen over jobplan på en helt fordrejet måde. Dvs de fordrejer fakta overfor ankenævnet. Den sender min akasse i dag.

Så sker der lidt for os begge : )
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 12:50   #15
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Kom lige til at tænke på...

Se lige tilbage i din tråd jeg, er vist kommet til at gøre det her til vi 2-´ses tråd, undskyld, skam mig... bare fordi jeg havde et par dage hvor jeg var rigtig godt og grundig egocentreret (at jeg så, så bestemt sys det var berettiget af mig at have det sådan er en anden sag, lidt pruttet af mig at lade det gå ud over andre)

En anden ting jeg er kommet til at tænke på, som vil tilføre siden (os) erfaring i forhold til kommende ligende sager, er at vi faktisk gør tingene vidt forskelligt, altså jeg går i krig med fejl og mangler, som en sekundær ting, som sådan en... det skal ski også overholdes, og har hovedet stift rettet mod Fleks, via § 17 ansøgning, hvor du går lidt den anden vej rundt, og bruger fejl/mangler som grundlaget til en fornuftig afgørelse.

Enlig slet ikke så tosset at vi gør det på hver vores måde, for udfaldene, vil kunne bruges i andre sager (fordi det er inde i anke systemet, var det kun kommune ville det ikke)... hvad virker bedst.

Noget lidt andet er... måske du vil få lidt ud af at gå ind og læse tidligere afgørelser, det har jeg faktisk fået, det er "bare" at søge (tror nok siden hedder ask.dk) og gå i krig med at læse, ja ja bare det tager ski lang tid, og er til tider super deprimerende læsning.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Find kommunalpolitiker! buster Politik og Samfund 0 11-05-2010 11:20
Find 15 fejl. Maj-Britt Politik og Samfund 2 11-06-2008 11:53
Find 5 fejl - eller find Holger fra SFU zuza Politik og Samfund 3 05-10-2007 14:06
Find 5 fejl.... Stella Dit og Dat 0 12-01-2007 15:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension