K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2009, 18:59   #11
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Helene....

....nu ved jeg ikke hvad du fejler, men hvis du hører til dem der har fået ødelagt tænderne på grund af enten sygdom eller den medicin man får for det, så kan det være du simpelthen har ret til hjælp, uden behovsvurdering.

Her er et spørgsmål og svar fra folketinget:

Besvarelse af spørgsmål nr. 90 (alm. del), som Folketingets Sundhedsudvalg har stillet til ministeren for sundhed og forebyggelse den 18. december 2007

Spørgsmål 90:

"Ministeren bedes kommentere vedlagte henvendelse af 27. august 2007 fra De Samvirkende Invalideorganisationer vedrørende patientgrupper med særligt behov for tandpleje som følge af sygdom."


Svar:

Det fremgår imidlertid af udredningen, at der findes patienter med nedsat spytsekretion som følge af medikamental behandling for almensygdomme.
Det gælder for en række af de grupper, som omtales i De Samvirkende Invalideorganisationers henvendelse. Herunder kan personer med epilepsi, psykiske lidelser, Parkinsons sygdom, morbus chron, colitis ulcerosa, fibromyalgi, og nyrepriblemer opleve mundtørhed - typisk som følge af medikamentel behandling.


Det beskrives endvidere i rapporten, at graden af nedsat spytsekretion dog er meget varierende og afhænger af præparat, dosis, varighed af indgift og antal medikamenter i kombination, hvorfor denne gruppe ikke entydigt kan defineres.
Mennesker med nedsat spytsekretion og høj cariesaktivitet, som følge af medikamentel behandling for kroniske almensygdomme, kan undergå individuelt tilpasset forebyggelse og behandling med tilskud i voksentandplejen.


Måske kan du bruge det til noget



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 21:28   #12
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser

Og så skal jeg til tandlægen igen, så skriver hun vist til sagsbehandleren hvad overslaget nøjagtigt indbefatter, og så sender sagsbehandleren sagen til den afdeling der har med dét at gøre......damn et projekt!
Og så kan du risikere, at de vil have deres tandlægekonsulent til at se, om det nu også er rimeligt, det som din tandlæge mener, at du skal have lavet.

MEN DET MÅ DE IKKE.

Der ligger en afgørelse om det (og jeg aner ikke hvordan man finder dem, men jeg printede den ud da jeg så den).
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 23:45   #13
Maro
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Middelfart
Alder: 40
Indlæg: 47
Styrke: 15
Maro er ny på vejen
Men hvad med det rådighedsbeløb? Er der nogen, der har en ide om, hvor man evt. kan finde frem til det rådighedsbeløb, den enkelte kommune mener, man bør have? Synes ikke, deres hjemmesider er ret nemme at finde rundt i og når man søger på et enkelt ord, får man bare intet!
__________________
Folk der er kloge nok til ikke at engagere sig i politik, straffes ved at blive regeret af folk, der er dummere end dem selv - Platon
Maro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 23:59   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Næ, og der findes INTET fast rådighedsbeløb. Det er forskelligt fra kommune til kommune.

Og hvis man spørger VKO om fattigdomsgrænsen, får man heller intet svar.

SKAT har en grænse på cirka 5.000, mens kommunernes er noget lavere. Nogle vist cirka 3.000 andre lidt højere.

Der er også forskelle på, hvilke udgifter de enkelte kommuner medregner.

Der er også individuelle forskelle på, hvilke ting der er nødvendige at medregne. Eks. medicinudgifter, fysioterapi, tandlæge osv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 00:07   #15
Maro
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Middelfart
Alder: 40
Indlæg: 47
Styrke: 15
Maro er ny på vejen
Imponerende, at der ikke er fastsat en landsdækkende nedre grænse og kommunerne har så frit spil! Hvis ikke folk i det her land var så bange for forandringer, burde man forsøge sig med en politisk revolution, men det ville bare aldrig virke, så længe folk stadig har tendens til at stemme på det samme, som deres forældre stemte på! Lidt ærgerligt, at når man spørger folk, hvad de stemmer og hvorfor, så hører man stadig 3 ud af 4 sige noget i retning af: "Jeg stemmer på Socialdemokratiet. Det har vi altid gjort i min familie." og når man virkelig kigger på, hvad det enkelte parti har af mærkesager, er der faktisk ikke et eneste af dem, der skiller sig bemærkelsesværdigt ud fra mængden. Venstre og Socialdemokraterne er efterhånden kun uenige om ting, fordi resten af Danmark FORVENTER, at de er uenige. Når det kommer til stykket er de sgu alligevel enige om alle de store ting. Ned med dem, der ikke kan arbejde, men hjælp i hoved og r.. til folk, der voldtager børn, for de er jo nogle arme stakler! LORTELAND!!!
__________________
Folk der er kloge nok til ikke at engagere sig i politik, straffes ved at blive regeret af folk, der er dummere end dem selv - Platon

Sidst redigeret af Maro; 03-09-2009 kl. 00:12.
Maro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 00:16   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Problemet med at udmelde en grænse bliver, at maaaaaaange ligger under den grænse.

Folkepensionister, studerende på SU, folk på starthjælp osv.

Og unge under 25 år.

Mange af ovennævnte får cirka 5.000 FØR skat, så mange er vist berettiget til tandlægehjælp, medicinhjælp, ekstraordinær el- og varmeregning osv.

Sikke et renderi på kommunen med ansøgninger.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 00:35   #17
Maro
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Middelfart
Alder: 40
Indlæg: 47
Styrke: 15
Maro er ny på vejen
Tja, men måske man ville opnå en bedre statistik for gennemført uddannelse, hvis det bedre kunne betale sig at tage en uddannelse, end at lide af et misbrug eller at sidde i fængsel.

Jeg finder det personligt ikke voldsomt motiverende at tage en uddannelse på SU med dertilhørende SU-lån, der jo også skal tilbagebetales, når jeg, mens jeg sidst på måneden sidder foran mit lånte 14" TV (som jeg i øvrigt ikke betaler licens til, fordi jeg ikke har råd), kan sidde og se et program om voldsstraffede, der er på lovlig udgang til en tur i Fakta, hvor de står og diskuterer, om de skal købe laks eller engelske bøffer for skatteydernes penge, mens jeg for 8. dag i streg sidder og spiser pasta med ketchup! Jeg bliver i øvrigt ikke yderligere motiveret eller inspireret til at følge "den rette vej", når jeg så går mig en tur for at komme af med aggressionerne over det, jeg netop har set i fjernsynet og støder på den samme gruppe drankere nede i gågaden, som jeg gjorde i starten af måneden, der sjovt nok stadig har råd til at indtage dagens kost bestående af Rød Aalborg og Gulddamer, alt imens min mor, der lider af maniodepression ikke engang kan få de nødvendige tilskud til hendes medicin!
Hvis DET skal give mig lyst til at være "et produktivt medlem af fællesskabet", så må Alko-Holger nede ved siden af Netto sgu hellere give en balle på bænken og stikke mig en Gulddame, for det pis er da til grin!!!
Men det skal vi jo ikke bekymre os om, for der er jo ikke noget, der hedder "skæv fordeling af rigdommene" i Velfærdsdanmark!!!
__________________
Folk der er kloge nok til ikke at engagere sig i politik, straffes ved at blive regeret af folk, der er dummere end dem selv - Platon

Sidst redigeret af Maro; 03-09-2009 kl. 00:41.
Maro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 00:53   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, men HVORFOR drikker Jeppe?

Men vi ved jo ikke, om de drikker snaps i stedet for at have tag over hovedet. Om det er deres valg.

Og mens der fra VKO blev "skreget på arbejdskraft", så steg antallet af ledige fleksere... Det er sgi da skummelt, ikke?

Jeg tror IKKE et sekund på, at der har været en reel mangel på arbejdskraft, kun bureaukratisk skabt i det offentlige, og resten har arbejdet for dem, der har taget lån i deres huse til samtalekøkkener.

Og sådan har det også været i USA, UK osv.

Sorry... nu blev det off-topic.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 01:00   #19
Maro
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Middelfart
Alder: 40
Indlæg: 47
Styrke: 15
Maro er ny på vejen
Det blev lidt off-topic, men er det i grunden alligevel ikke lidt det her, vi alle lider under? Fejlprioriteringer i både staten og kommunerne? Det er da det, der ligger til grund for, at kommunerne har så frie hænder, som de har. Som du selv siger: Bliver der fastsat noget nationalt, er der en masse mennesker, der kan kræve en masse ting og pga. disse fejlprioriteringer, har kommunerne og derfor staten ikke råd til at tage konsekvensen af én fastsat, national regel på området. Så helt off-topic blev det heller ikke
__________________
Folk der er kloge nok til ikke at engagere sig i politik, straffes ved at blive regeret af folk, der er dummere end dem selv - Platon
Maro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 06:12   #20
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Er sq noget

overrasket over at det er kommunerne selv dser ligger mindste rådigheds beløbet...
samt hvilke udgifter der kan regnes med som godkendte når man søger hjælp til tandlæge og medicinudgifter...o.s.v. ....så regner heller ikk med at jeg kan få hjælp til mit medicin....desværre.

Ved godt det er et råddent system...men havde da troet,at der var bare lidt regler omkring det.

Kunne se at på midtsjælland der var der en....vedkommendens kommune havde ca 4000,- om måneden som mindste rådigheds beløb.

Og jow hvor usandsynligt det end lyder...så er der faktisk mange der ikke kan få hjælp udover deres kontanthjælp.....for igen...hvikle faste udgifter vil blive godkendt....og i min har de glemt at oplyse om hvad der vil tælle med ....så mange her får afslag.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rådighedsbeløb? Tullee Alt det andet 22 16-05-2013 15:49
Rådighedsbeløb/enkeltydelse annagw Alt det andet 10 26-10-2011 11:59
Rådighedsbeløb Stueplanten Politik og Samfund 4 27-05-2011 18:32
Rådighedsbeløb. stroom Alt det andet 14 01-12-2009 22:54
Rådighedsbeløb Benny Gerhard Din historie 7 12-02-2008 18:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension