K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2010, 13:11   #1
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Stop af sygedagpenge

Hejsa

Jeg sidder og hjælper min lillesøster med en klage over stop af sygedagpenge og så undre jeg mig over at kommunen har sendt hende en afgørelsen den 2. februar 2010 om at de stopper hendes sygedagpenge den 29. januar 2010.

Det kan de da ikke, vel? Jeg tænker på... de kan da ikke stoppe pengene og så først bagefter sende hende en afgørelse? Jeg kan bare ikke finde i lovgivningen hvor det er der står noget om det?

Mvh Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 13:22   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du har 14 dage til at klage. der må stå en dato for det.
hvad er begrundelsen

er der lavet en RP og en arbejdsprøvning og ligger der en plan.

hvis kommunen vudere man ikke kommer i arbejde efter en forlængelse, vil de stoppe sygedagpengene.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 13:28   #3
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej

Ja der er 4 uger til og klage i, hvilket vi er i gang med nu. Jeg er ved og klage over alle manglerne. Men jeg mener bare der står et eller andet sted i lovgivningen at der skal være en vis form for respit mht. hvornår de siger de vil stoppe pengene og hvornår det træder i kræft.

Nu har de stoppet pengene inden de har truffet en afgørelse om stop? Hvilket for mig er lidt mærkeligt.

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 15:13   #4
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Bare for god ordens skyld - har I stadig kuverten? Hvis I har, prøv så at tjekke poststemplet for at se om det er blevet ekstra forsinket pga. sneen eller om de først har sendt brevet efter ophøret. Det vil da være et godt punkt at have med i klagen. Gem kuverten som dokumentation i så fald.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 15:22   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Tjek denne link, som du ser oppe i venstre side på forsiden om sygedagpengestop.....her direkte link:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

De har vist ikke overholdt retssikkerhedens § 7a (se i linket).
De SKAL meddele det til hende 14 dage FØR, de stopper hendes sygedagpenge.

Og en MEGET VIGTIG ting, er hun blevet PARTSHØRT?? Det vil sige, har hun fået muligheden for at sige noget til hendes sag lige inden stop af sygedagpenge? Har hun modtaget en opdateret ressourceprofil osv.?
Hvis nej, så klag over MANGLENDE PARTSHØRING iht. forvaltningsloven § 19. Det er meget vigtigt, at hun kan tage det med i klagen, da hvis der har manglet en partshøring inden en afgørelse, så er afgørelsen ugyldig !

Hvad begrunder de med at de stopper sygedagpengene? Hun har forhåbentligt fået en skriftlig begrundelse?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension