K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2009, 12:54   #1
sparkongefre
Elsker at være her på K10
 
sparkongefres avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Lokation: odsherred
Alder: 63
Indlæg: 65
Styrke: 18
sparkongefre er ny på vejen
psyk.

er der nogen af jer der har været ude for at blive fyret fra et flexjob . få frataget ledighedsydelsen pga. selvforskyldt ledighed. køre partshøring. ( 6/8 ) får sygedagpenge. kan ikke få afgørelse i partshøringen.

er kaldt til psykiater for at få lavet en status. ( har i øvrigt 2 fra tidligere , som siger at jeg ikke bliver bedre psykisk ) Jeg har spurgt min sagsbehandler om , hvorfor de skal ha en til, den ene sagsbehandler siger at det er på grund af sygedagpengene den anden siger at det er for at kunne træffe afgørelse i min partshøring.
Psykiateren siger at kommunen havde skrevet at det var for at se om jeg stadig var til flex.
HVAD ER DE UDE PÅ Vil de indstille mig til pension eller vil de tage mine sygedagpenge fra mig.

Der blev lavet en test. via 90 spørgsmål på pc. så der blev lavet en udskrift med en normal kurve og så min kurve. på en skala fra 0-4 hvor de fleste normale værdier lå på ca 0,5 lå mine på ca 2,5 jo højere jo være psyke.
psykiateren sagde at hvis han var mig ville han tage det papir og smække i bordet hos min læge og sagsbehandler. mangler nu bare at se hvad han skriver i status.

kom gerne med bud og gætterier om hvad der foregår.
sparkongefre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 14:18   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nej har ikke været ude for noget ligende og kan ikke se hvordan en fyring kan være selvforskyldt ledighed, har en veninde der var ved at havne i den (de ville tage hendes ledighedsydelse fordi de ikke mente hun var til rådighed for et fleksjob ) efter hun havde fået den besked var vi til møde med kommunen (var med som partsrepræsentant ) og her spurgte jeg ind til hvordan de var kommet på at hun ikke var til rådighed for fleksjob om hun havde nægtet at arbejde eller andet...

Svaret var at nej det havde hun ikke men hun havde så problematisk en natur at ingen ville/kunne bruge hende, herefter spurgte jeg så ind til om det kunne tænkes at hende problematiske natur kunne tænkes at hænge sammen med noget psykisk sygdom for så var det jo det der gjorde at hun ikke kunne være i arbejde og så var det jo klart en nedsættelse af arbejdsevne og dermed en pension de skulle kigge på ..

Jeg ved ikke hvorfor du er blevet fyret men hvis det er noget med at du ikke har kunne med virksomheden så kan man ikke bare kalde det selvforskyldt ledighed...

Jeg ved ikke hvorfor du er på sygedagpenge men det burde være sådan at de under dine sygedagpenge periode skal afklare dig enten mhp pension eller fleks vudere de at du stadig er til rådighed for fleksjob så skal de give dig ledighedydelse og ellers skal de give dig pension...

Jeg kan ikke se hvad mellem vejen skulle være men du er nød til at skrive noget mere..

du skriver at du er på sygedagpenge er du fyret under sygdom ?
så skriver du at du er frataget ledighedsydelse jamen du er jo på sygedagpenge ?
Har du fået noget på skrift om at du ikke skal have ledighedsydelse og efter hvilke § fratager de den ?
Hvis du har fået noget på skrift om fratagelse af ledighedsydelse har du så anket det ?

Ikke mindst er din ressourceprofil opdateret ?
har du aktindsigt ?
  Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 15:02   #3
sparkongefre
Elsker at være her på K10
 
sparkongefres avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Lokation: odsherred
Alder: 63
Indlæg: 65
Styrke: 18
sparkongefre er ny på vejen
psyk.

jeg har fibromyalgi, hybermobil + dårlig psyke . var ansat i en brugs i højsæsonen ( odsherred.) fik mavesår pga. for mange gigtpiller. ryggen kunne heller ikke holde. så jeg havde været sygemeldt i et par dage, men havde indkaldt til møde fordi der ikke blev taget skånehensyn. fik af vide af min jobkonsulent. at arbejdeforholdet havde lidt så meget skade , at der kun var en fyring som løsning.
derefter indkaldte han til møde på 3f hvor han meddelte at jeg ville få frataget min ledighedsydelse. men havde 5 dage til partshøring. det overholdte 3f og jeg. og siden er der ikke sket mere. har klaget til hans chef og til borgmesteren.

jeg kan heller ikke finde ud af det med sygedagpenge og ledighedsydelse. 3f siger at hvis jeg bliver raskmeldt så er der kun kontanthjælp ( 0 kr ) pga vi ikke har kunnet anke da vi ikke har fået nogen afgørelse.

ja, jeg har en opdateret profil. og har også agtindsigt.

Sidst redigeret af sparkongefre; 18-11-2009 kl. 15:05.
sparkongefre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 15:09   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Øhhh spark lige 3F fra mig...

Kun kontanthjælp ? fordi der ikke er nogen afgørelse er de dumme ?
er der ingen afgørelse er der ingen beslutning ...

vender tilbage ..
  Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 00:09   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så er jeg tilbage , står der noget i din aktindsigt omkring det at de har frataget dig din ledighedsydelse...

Jeg tror at det må være en af kommunens populære skræmmekampanger, for det første er det din sagsbehandler der skal tage stilling til hvorvidt du skal have frataget din ledighedsydelse det har en jobkonsulent ikke beføjelser til eller kompetancer til ..

Dertil er er ingen afgørelser før der foreligger noget på skrift, man skal altid have sådan en afgørelse på skrift samt en begrundelse...

At sige at du ikke står til rådighed for fleksjob er ikke en begrundelse, det skal påpeges hvorfor de ikke mener du står til rådighed for fleksjob ...

Og her er så grundene til at man kan få frataget sin ledighedydelse ...
Citat:

§ 74 b. Det er en forudsætning for udbetaling af ledighedsydelse,

1) at modtageren opfylder betingelserne for at få et fleksjob,

2) at modtageren ikke har et rimeligt tilbud om ansættelse i fleksjob,

3) at modtageren tager imod et rimeligt tilbud efter lov om en aktiv

beskæftigelsesindsats eller andre tilbud, der kan forbedre mulighederne for at få et arbejde,

4) at modtageren ikke er selvforskyldt ledig efter et fleksjob, og

5) at modtageren deltager i opfølgningssamtaler efter § 74 c og samtaler i et individuelt kontaktforløb.

Stk. 2. Stk. 1, nr. 2, 3 og 4, gælder dog ikke, hvis den pågældende har en gyldig grund til ikke at udnytte sine arbejdsmuligheder, jf. § 13, stk. 4 og 5.

Stk. 3. Opstår der tvivl om modtagerens rådighed, skal kommunen afprøve modtagerens rådighed. Dette kan ske ved tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats. Hvis kommunen vurderer, at den pågældende ikke er til rådighed for fleksjob, mister den pågældende retten til ledighedsydelse.

Ledighedsydelse kan fortsat udbetales, hvis kommunen har påbegyndt behandling af en sag om pension. Ledighedsydelse kan udbetales, så længe sagen behandles. Ledighedsydelse skal tilbagebetales, hvis der senere udbetales pension for samme periode.

Stk. 4. Afslår modtageren et rimeligt tilbud om fleksjob, kan der ikke udbetales ledighedsydelse til modtageren i 5 uger. Hvis modtageren 2. gang inden for en periode på 12 måneder afslår et rimeligt tilbud om fleksjob, mister modtageren retten til ledighedsydelse. Stk. 2 finder tilsvarende anvendelse.

Stk. 5. Afslår eller udebliver en modtager af ledighedsydelse fra en opfølgningssamtale efter § 74 c eller en samtale i et individuelt kontaktforløb, kan der ikke udbetales ledighedsydelse i 3 uger.

Hvis modtageren 2. gang inden for en periode på 12 måneder afslår eller udebliver fra en opfølgningssamtale efter § 74 c eller samtale i et individuelt kontaktforløb, mistes retten til ledighedsydelse. Stk. 2 finder tilsvarende anvendelse.
Stk. 6. En
person, der efter stk. 1, nr. 4, og stk. 3, 4 og 5, har mistet retten til ledighedsydelse, kan igen få ledighedsydelse, når den pågældende på ny opfylder kravet i § 74 a, stk. 3.

Hvis det er som du skriver at det er fordi du ikke kunne passe dit job pga sygdom er der ingen belæg for at fratage dig din ledighedsydelse ...

Tjek din aktindsigt og se hvad der står , evt skriv et brev til jobkonsulenten og bed ham præcisere hvad han mener og skriv at du ikke kan forstå at du ikke har modtaget en skrifelig afgørelse omkring det at du ikke længere er berettiget til ledighedsydelse , med lov § og ankevejledning ..
  Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 01:25   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
i den kommune gør sagsbehandleren i jobcenteret lige akkurat hvad der passer ham... og som jeg har forstået det til borgmesterduellen,, så er det med fuld accept opad i systemet...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 01:45   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja det tror jeg gerne også at det er med fuld accept .. men har i ikke fået ny borgmester og jeres eget tæskehold
http://www.dknyt.dk/sider/artikel.ph...3&sekt=Kommune

Tru med at send DF til at tæve dem

Men nej tror dig gerne huldra men alligevel så er der jo love der skal overholdes og gør de ikke det så skal der klages ...

Ellers bliver de jo ved og ved og ved
  Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 11:10   #8
sparkongefre
Elsker at være her på K10
 
sparkongefres avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Lokation: odsherred
Alder: 63
Indlæg: 65
Styrke: 18
sparkongefre er ny på vejen
psyk

tak for rådene. men alt er afprøvet. og når ikke der bliver svaret på henvendelser til dem er det ikke nemt ( det skulle lige være borgeren )
der står intet i mine papirer, som jeg har glæde af i denne sag.
Og jeg er ikke helt klar over hvem der er min sagsbehandler ( jobkonsulent ) der er ingen der vil tage ansvaret.
sparkongefre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 12:07   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sparkongefre hvis ikke det er nævnt i dine papir at du har fået frataget ledighedsydelsen så er det ikke sådan , en mundtlig besked er ikke nok, vi har staidg en lille smule retssikkerhed herhjemme selv om det ikke er meget, så jeg tvivler på at du ikke er berettiget til ledighedsydelse ...

Og det nytter ikke at sige at alt er prøvet, jeg har også haft mit hyr med kommunen men hvergang har jeg skrevet til dem og haft en kopi til mig selv og bedt om at den blev lagt i sagen, det endte ud med at det var mig der trak det længste strå fordi alt kunne dokumenteres ned til mindste ulovlighed...

Men det er selvfølgelig altid op til en selv hvor langt man vil gå
  Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 17:15   #10
sparkongefre
Elsker at være her på K10
 
sparkongefres avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Lokation: odsherred
Alder: 63
Indlæg: 65
Styrke: 18
sparkongefre er ny på vejen
ledighedsydelse

hej heidien.
det jeg har på papir lyder sådan. jobcenter odsherred vil derfor indstille dig til en sanktion i odsherred ydelsesafdeling. indstillingen foretages efter aktivloven §74 b pkt.4 . Dette kan medføre at du ikke er berettiget til ledighedsydelse, hvorefter du opfordres til at søge kontanthjælp. i den forbindelse har du ret til en partshøring efter forvaltningsloven. du har derfor 5 dage efter modtagelsen af dette brev til at fremkomme med dine evt. kommentarer. ( det har 3f gjort.)

HAR OGSÅ DETTE BREV til beskæftigelschefen
Jeg har talt med xxxxxx (mit navn) i dag og lovet hende at jeg vil give dig besked om at hun gerne vil kontaktes. jeg forstår på xxxxxx at uvisheden om, hvad der sker, når hun raskmeldes fylder meget hos hende, berettiget ledighedsydelse eller ej. sendt fra min sagsbehandler 5 oktober.
sparkongefre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psyk. Rene Klysner annoa Alt det andet 4 23-08-2012 19:46
Problemer med Psyk i Aalborg! FrkSilverfox Dit og Dat 0 12-05-2012 22:38
Skabelon til psyk-dagbog? Håber Alt det andet 2 19-01-2012 16:38
Hvordan finder en psyk skånebehov? Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 11-01-2012 13:06
om Liaison-psyk MTVRV1 Alt det andet 63 01-01-2012 03:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension