K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2014, 15:11   #1
Tina.G
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
Tina.G er ny på vejen
Transport

Er det muligt at få transport til og fra job. Jeg er efter lang tids sygdom blevet dårlig stllet og har brug for transport.
Tina.G
Tina.G er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 17:04   #2
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Transport

Hej
Det kommer nok lidt an på hvilken ydelse du er på, og hvad mener du med hjælp til transport.? Er det praktisk eller økonomisk hjælp du søger?

Kom med lidt flere oplysninger om din sag, så er jeg sikker på at der er flere herinde som vil forsøge at hjælpe dig.

vh. Sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 17:06   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du er i fleksjob, bliver det meget svært
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 17:22   #4
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Var lige inde og kigge på beskæftigelsesministeriets hjemmeside i formiddags hvor jeg netop læste om lovgivningen på det område. Er man fysisk eller psykisk ude af stand til at transportere sig selv kan man få økonomisk hjælp til personlig assistance til det eller til taxa . Man skal være varig og have væsentlig funktionsnedsættelse .

Jeg er lige nu på Tlf så kan ikke hitte ud af at sætte link på men du kan se det inde på beskæftigelsesministeriets hjemmeside .https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=125905 se under kapitel 2 stk 3

Sidst redigeret af Kiffer; 12-05-2014 kl. 17:32.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 19:29   #5
Tina.G
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
Tina.G er ny på vejen
Transport

Jeg er i fleksjob, har det sidste år været syg, hvilket gør, at jeg er blevet dårliger gående end jeg var tidliger. Jeg har brug for at finde ud af om kan søge transport til og fra job. Ved der flekskørelse, men kan ikke benytte det, da min arbejdes kommune ikke er tilmeldt den ordning.
Tina.G er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 19:38   #6
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Kan de ikke tilmelde dig det så eller dig selv ?

Jeg ringede selv til dem da jeg blev syg også oprettede de mig i deres system .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 19:44   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Alt efter hvad dårligere gående betyder....så kunne du overveje at søge støtte til en handicapbil..

Jeg ville uanset hvad kontakte jobcenteret for at opdatere dem om det at du er blevet dårligere gående...sådan at det ikke kommer pludseligt hvis du ikke kan arbejde mere pga transporten...

De vil så også kunne se at du faktisk forsøger at finde en løsning på problemet..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 20:03   #8
Tina.G
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
Tina.G er ny på vejen
Unhappy

Jeg kan ikke tilmeldes, da kommunen jeg skal køres til ikke er med i ordningen. Så det er
udelukket, at benytte denne. Desværre.

Jobcenteret ved dert godt, men mener ikke der er noget de kan gøre.
Tina.G er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 21:28   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tina.G Se meddelelser
Jeg kan ikke tilmeldes, da kommunen jeg skal køres til ikke er med i ordningen. Så det er
udelukket, at benytte denne. Desværre.

Jobcenteret ved dert godt, men mener ikke der er noget de kan gøre.
I min kommune er der en specielenhed for handicap i jobcenteret... de tager sig af handicappede hvad enten de er i støttet eller ordinær beskæftigelse... det er formodentlig der du skal spørge (du kan i hvert tilfælde starte med at spørge der), der er minimum en person med den funktion i hver kommune.
Citat:
hvis du er i fleksjob, bliver det meget svært
Der er intet belæg for at sige sådan.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 22:25   #10
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Transport

synes du skal prøve at kigge på DUKH s hjemmeside, der kan du se noget omkring hjælp til merudgifter. Ring evt. til dem, måske de har et bud på hvad du kan få hjælp til. Det ville jo være helt vanvittigt at skulle opgive et godt job, fordi du har problemer med transport grundet helbredet.

Håber det lykkes for dig.
vh. sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension