K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2010, 11:16   #1
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
spild af penge

Elever gider ikke spise moderne skolemad EAT har foreløbig kostet de københavnske skatteborgere 40 millioner kroner. de penge kunne haveværet brugt til ældre kontanthjælp osv osv istedet for at smide 40 milioner ud af vinduet hvad tænker de påhttp://www.nordjyske.dk/indland/fors...523307%2c5%2c3
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 15:44   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Vi har også ordningen på min søns skole, og det ER for dyrt. Det sniger sig hurtigt op på 600-700 kr om måneden, hvis der også skal være plads til lidt frugt og/eller en snack til senere.

Så vi har helt droppet ordningen, min søn er også kræsen og vil slet ikke ha' maden, så det løste faktisk sig selv. Og resten af klassen følger den heller ikke.

Ordningen bære også præg af, at den ikke er tænkt med hjertet.......(det er ikke særlig lækkert og indbydende).

Men jeg er dæleme glad for madordningen i børnehaven!! SUPER mad, hver dag frisklavet fra bunden med gode råvarer og ungerne er VILDT begejstret. Der dufter SKØØØNT hver gang man er derovre......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 16:10   #3
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
der er en frugt ordning på min datters skole slipper for at hun skla have frugt med det er billiger end 10 stk frugt for 15 eller hvad man nu lige får dem til og det kan bære alt fra frugt til gulerødder osv de får .mad ordning er som ok nok hvis det er rimelige prise det skal jo ikke tjene på det de skal kun have det til at løbe rund. hvis man nu har 2 eller flere børn er det jo snart 3000 hvis ikke mere.jeg vil håbe de får mad ordning på datterens skole og det kan sagdten lave billigt og sundt til næsten ingen penge hvis de vil men 600-700 er mange penge hvis man har flere børn og de har brugt 40 milioner til ngoet børn ikke vil have det er til grin i min verden.sjov man siger eller børn er ikke født kræsen men bliver gjort kræsen undskyld kunne ikke ladeværd
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 20:04   #4
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
der er en frugt ordning på min datters skole slipper for at hun skla have frugt med det er billiger end 10 stk frugt for 15 eller hvad man nu lige får dem til og det kan bære alt fra frugt til gulerødder osv de får .mad ordning er som ok nok hvis det er rimelige prise det skal jo ikke tjene på det de skal kun have det til at løbe rund. hvis man nu har 2 eller flere børn er det jo snart 3000 hvis ikke mere.jeg vil håbe de får mad ordning på datterens skole og det kan sagdten lave billigt og sundt til næsten ingen penge hvis de vil men 600-700 er mange penge hvis man har flere børn og de har brugt 40 milioner til ngoet børn ikke vil have det er til grin i min verden.sjov man siger eller børn er ikke født kræsen men bliver gjort kræsen undskyld kunne ikke ladeværd
Næh superkok - forskerne har fundet genet for kræsenhed, og kræsenhed er endda arveligt. Google selv.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 20:45   #5
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
google også selv fandt også det jeg sjrev men var også en joke håbe bare ikke noget tog den alvorlig
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 23:54   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, ja, det er jo som meget andet i det danske samfund: man spør ikke dem der skal bruge/benytte ordningen!!!

Lur mig, om ikke denne ordning er bestemt ovenfra og ned, hvis i forstår, og det sg meget godt(undskyld mit sprog ) at børnene selv får lov at indrette lokalet MEN har man spurgt om HVAD de godt kunne tænke sig at spise i det hele taget?

Min påstand er, det kan sagtens lade sig gøre at få ungerne til at spise sundt og godt, men man er ved grød nødt til at gøre det attraktivt at vælge dette -og det gør man bestemt heller ikke ved en al for dyr løsning, for alle parter!

Vores børns skole fik også denne ordning men igen, efter et års tid, ebbede det ud.
Maden var ikke fristende nok, hvis de fik en burgerbolle m fyld ja, så vil jeg påstå at ikke engang en fugl kunne blive mæt OG så var løsningen, al al for dyr.

Skulle blot en af vores børn have lidt frokost fra denne ordning ja, så var vi oppe på 900 til 1000kr mdl -og dét er vores pengepung ikke til!
-og så lige den notabene, de blev ikke mætte af den frokost.

Vores datter er nu i praktik i en børnehave og jeg er vildt imponeret over hvor meget de får ud af næsten ingenting -og så ser og smager det godt, samtidig med at det er rigtig fornuftig mad.

Kan ved den søde grød ikke forstå at man ikke indfører et skolekøkken/kantine som mange andre steder i verden og lader ungerne engagere sig, er sikker på, det ville give gevinst.

(Hm, minder mig om, at lige om lidt er det jo snart forår/sommer og så plejer børnehavebørnene, dem af dem der har lyst, at få lov at tage en picnic tur hjem til os og plyndre vores blomme og æbletræer.
Det er til stor fornøjelse for os alle )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 01:22   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Min påstand er, det kan sagtens lade sig gøre at få ungerne til at spise sundt og godt

det kan man sagtens men hvis en forældre siger til faren de kan mig og karen ikkel ide vel karen.få børn til at spise sundt er så let som at klå sig i nakken ente ved snyd som blent det som de ikke ser det.men gøre manden spændene osv er det kedeligt og smager af nada vil ingen jo spise det.jeg vil helt klar stemme for skolemad til overkommelig pris osv.så alle kan være med
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 03:00   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det lyder som den samme ordning de har brugt her i kommunen, her har ungerne været ok tilfredsse med selve maden, mens forældrene har været sure over priserne, de kunne til sidste selv lave det samme hjemmefra til langt 1/3 + sure over at det ikke fungerede så kom det bestilte ikke og de fik ikke pengene retur, men maden en anden dag hvor ungerne så måske havde fri til middag og IKKE brug for mad ol problemer.
Vil mor/far ikke punge ud, ja så lukker og slukker, nu får de stort set det samme fra den lokale bager (ja sundt mad *ss*) til næsten1/3 af prisen.

På mine ungers skole laver de selv maden, dvs ungerne, det er deres hjemkundskabs undervisning (genialt *gg*) med en ergonoma som køkenleder, dvs det kan godt være de en dag får usund kage, men i det store hele sundt og varieret.... der skal nemlig også sjov (sødt, usundt) til for at få det sund i dem, og her er de GENIALE! til at fordele så det er fornuftigt. Det giver vi 250 kr for pr md, dvs frugt og bolle om formiddagen middagsmad (også med på evt tur, og en fast dag med varmt, dvs de kan godt få det 2 dage i ugen, men mindst 1) og igen frugt bolle/kage ell om eftermiddagen, jeg tror ikke jeg ville kunne lave det samme til samme pris hjemmefra, endnu bedre 3 4 5 osv barn koster gratis med maden, ikke en krone, man betaler max for 2.

Mht kræsen eller ej jeg er selv ekstrem kræsen (lige så er mine søskende min far mine mostre deres børn og min niece og nevø, men mine unger er ikke, de siger de ikke kan lidedet ser klamt ud osv osv, men når først de har smagt, er der kun meget få ting de virkelig ikke kan lid, på trods af at jeg faktisk ofte siger: "Det kan du ikke lide" eller til spørgsmålet om hvad vi skal ha siger: "noget der er klamt" (og er fuldt ud alvorlig) reaktionen er vel kan jeg så se selv!
Jeg servere også mad jeg ikke selv ville sætte tænderne i, det er ingen hemmelighed at jeg er kræsen.
Men mine har åbenbart ikke arvet det??? eller også er det forskningen der siger at når man har smagt på noget 7-10 gange, kan ens smagssans tolorere smagen... altså efter 7-10 gange kan man lide det (ikke nødvendigvis elske, men spise det) der gælder i mine ungers tilfælde, for ingen andre i min familie servere ad de ikke selv kan lide.

Jo jeg tror kræsenhed er DELVIST arveligt, men jeg tror også på at man kan lære at spise mangt og meget, hvis blot man få lov fra helt lille, ikke kun via "tvang" alla spis dine grøntsager også (som stort set alle forældre siger) men via selvbestemmelsen, ved at man som forælder STOLER på at barnet nok selv skal indtage det barnet har brug for, og via videnen om at børn periodespiser, dvs tager man en tallærken og stiller forand en flok DP/VG børn og lader være med at blande sig, tager blodprøver for at følge dem (ja det er gjort, i døgndrift ikke kun middagsmaden) viser det sig, at selv om barnet i en lang periode KUN har spist kødet, og ikke brødet, så mangler barnet intet, når barnet begynder at mangle, kassere det af sig selv kødet og spiser KUN brødet (groft stillet op) den modsatte gruppe, hvor man bannede sigi hvad og hvor lidt børnene spiste, blev vitamin mineral osv osv behov IKKE dækket (bland os uden om) Vi forældre blander os for meget *ss* en vide jeg har levet meget efter med mine unger, og jeg er OVERBEVIST om at det bestemt har spillet ind i forhold til at de ikke er kræsne, for har jeg ikke været så meget hjemme en periode, dvs deres far har haft ansvaret, kommer jeg hjem til unger der ikke vil spise, ting de spiste med velbehag ugen før, men her blander far sig også, og vil have de også spiser grøntsager kartofler, spiser nok osv, og så kan jeg ellers bruge flere måneder hvor jeg forgæves sætter det på bordet før de tør prøve at spise det igen (og der kan lide det igen, kun en ting er ikke kommet igen og det er tomater hos min datter som ellers ELSKEDE! dem) kun så længe der IKKE bliver sagt smag på/spis/prøv en lille bid, uhmmm det smager viiirkelig godt osv lokken (tvang) er de (mine) til at få til ikke at være kræsne.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 16:07   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
er det rigtigt?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Næh superkok - forskerne har fundet genet for kræsenhed, og kræsenhed er endda arveligt. Google selv.
Det må jeg straks kigge nærmere på..
for jeg er og har været meget kræsen, eller snarere ikke haft lyst til at putte noget i min mund som ser underligt ud, eller noget som er hakket og snasket sammen..hæhæ

min søn har det endnu værre.. og hvor er vi trætte af at høre andres gode ideer til hvorfor det er sådan.. især er jeg træt af at høre min mor sige til mig, at det er min skyld at min søn er kræsen.. hun er stoppet lidt med det, når jeg så spørger hende hvem der så er skyld i min kræsenhed..haha..

her ynder vi at kalde det madfobi efter vi så et program i tv.. dog æder vi ikke kun chokolade som en af pigerne derfra ..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 16:12   #10
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
Min påstand er, det kan sagtens lade sig gøre at få ungerne til at spise sundt og godt

det kan man sagtens men hvis en forældre siger til faren de kan mig og karen ikkel ide vel karen.få børn til at spise sundt er så let som at klå sig i nakken ente ved snyd som blent det som de ikke ser det.men gøre manden spændene osv er det kedeligt og smager af nada vil ingen jo spise det.jeg vil helt klar stemme for skolemad til overkommelig pris osv.så alle kan være med
jeg har netop især ved mine to mindste børn gjort meget ud af at lade min egen mening om div mad være noget de ikke hører. og de har fået meget forskellig mad tilbudt som jeg selv ikke spiser.
derfor kan man ikke bare lære dem at spise. men du kan jo være heldig at dine børn ikke er kræsne hverken som genfejl eller andet.
den der med at lære dem at spise broccoli feks. jaja.. hvis det er blendet ned i noget andet, så lære du dem jo ikke at spise broccoli.. godt nok glider det ned i maven, men de har jo ikke lært noget..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spild af penge Christiansborg. Enteneller Politik og Samfund 6 30-01-2013 13:50
penge til at slå til FTP nille60 Alt det andet 70 24-05-2011 21:34
Kommunens økonomiske spild. annagw Alt det andet 18 22-09-2010 20:08
jobkursus spild af tid! buster Politik og Samfund 0 26-06-2009 11:49
Spild at to klip og tid Maj-Britt Dit og Dat 0 19-09-2008 11:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension