K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2010, 10:56   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har skrevet indlæg til artiklen.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 11:22   #12
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, nej i og for sig er der jo ikke noget galt i ideén men det er netop princippet den er gal med.
Det er hele tiden, hetzen med, at arbejde gør rask!!!

Tja, jeg ser jo levende for mig hvordan det havde kunnet lade sig gøre for min mands vedkommende, altså, at være i job samtidig med at han var syg, h...

Det havde da været et ømt syn at se ham liggende på en båre, blive båret rundt af sine kollegaer imens han dirigerede dem rundt midt i støbningen

Eller i mit fag, liggende på en båreincl sprøjte i hånd, båret rundt af kollegaerne imens vi jagter en vanvittig skizofren

Jow jow, det var da sikkert muligt...!hm...
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 12:50   #13
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, og se mig... køre rundt med post.. sidde i et sommerhus område og have mistet overblikket.. hukommelsen og kræfterne.. ikke ane hvor jeg er, eller huske hvorfor jeg er der.. ikke vide hvordan jeg kommer hjem, og ikke være i stand til at køre bilen videre pga træthed og smerter.. men så kan jeg jo bare sige.. tja.. der er jo så mange klager over posten i forvejen..hihi.. for slet ikke at tale om det faktum at jeg ikke når ud på ruten. det tager jo også en rum tid at sortere posten i reolen først. og hvis jeg skal 3dobbelttjekke om jeg nu fik lagt det rigtigt i forhold til vejnavn og nummer.. så bliver jeg jo aldrig færdig..
iøvrigt blev jeg fyret efter kort tid, men med løftet om nyt job når jeg blev rask.. så jeg er jo ikke hjemme fordi jeg ikke kan få job eller ikke vil have job.. suk suk suk..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 15:29   #14
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Ja, det vil sikkert virke fint i de tilfælde, hvor en politiker har kørt halvfuld rundt i bil og så sygemeldt sig.
Ja! Man må næsten grine....så'en er det i dagens Danmark
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 09:52   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er rigtig mange årsager til at det kan give/få alvorlige konsekvenser for den syge.

Dels er man ofte ikke færdigudredt, hvorfor man kan få alvorlige forværring, ydereligere skade, dels tror mange, at når man har gået hjemme et stykke tid, at man har det bedre.
Ofte handler bedringen om, at man får den nødvendige hvile.

Har selv prøvet at komme tilbage til arbejdspladsen, uden indblaning fra kommune, men alene aftale med arbejdspladsen.
Det gik overhovedet ikke, hverken med skånehensyn, nedsat tid o.a.

Idag kan dette faktum jo skabe alvorelige problemer for den syge, som ovenikøbet resikere at få frataget sygedagpenge.

Jeg synes at man går direkte imod al fornuft, hvad vi idag ved om div. sygdomme/tilskadekomst.
Der var jo en grund til, at man i tiderens morgen lavede en ydelse der hed sygedagpenge?
Vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 11:01   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
HAR I SET REKLAMEN PÅ TV2?

Den hvor 'alle de syge' fortæller hvor godt og lykkeligt det er, at de kan forblive i deres job?

Hvor ér det bare en grim reklame, og der må da sidde rigtig mange syge som vitterligt IKKE KAN komme ind på arbejdet pga sygdom, som sidder og krøller tæer og som nu rigtigt kan gå ud i samfundet og føle sig set ned på fordi netop DE ikke kan magte at gå syge på job ''når du alle de andre tilsyneladende kan''.......

Jeg ville da selv som sygemeldt føle det dybt krænkende at få sådan noget serveret til de smertestillende og den lunkne aftenskaffe!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 11:34   #17
rollo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2009
Lokation: vestsjælland
Indlæg: 68
Styrke: 15
rollo er ny på vejen
Ja det er en ulækker måde at mistænkeliggøre syge på.
(åhh "de er ikke syge når de kan arbejde, og dem der så er så syge, at de ikke kan noget, ja de vil jo så ikke arbejde")
Det er skrevet med ironi.

Det skulle de arbejdgivere have tænkt på de sidste par år hvor jeg har prøvet at passe mit arbejde, selv om jeg var syg. næ det var da nemmere bare fyre mig.
Ja, jeg siger bare at det er en ækel politik og mistænkeliggørelse af syge mennesker der snart ligger for her i Danmark.

Håber ikke denne påvirker min pensionssag der bliver afgjordt på torsdag, ja det frygter jeg virkelig for.

Mvh.
rollo



Undskyld mit sure opstød, trængte til lidt luft.
Og nej, jeg er ikke en sur og bitter gammel mand.
Og ja, jeg savner mit gamle håndværk og gode kolleger, det er altså ikke med vilje jeg er syg.

Sidst redigeret af rollo; 16-03-2010 kl. 12:32.
rollo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 11:52   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
'alle de syge'
i følge Bertel Haarder findes de ikke
de skære alle over en kam og det er hovedproblemet.
hvis jeg kunne havde jeg søgt arbejde i morgen
fremfor sygepenge og et sygt system.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 14:36   #19
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
HAR I SET REKLAMEN PÅ TV2?

Den hvor 'alle de syge' fortæller hvor godt og lykkeligt det er, at de kan forblive i deres job?

Hvor ér det bare en grim reklame, og der må da sidde rigtig mange syge som vitterligt IKKE KAN komme ind på arbejdet pga sygdom, som sidder og krøller tæer og som nu rigtigt kan gå ud i samfundet og føle sig set ned på fordi netop DE ikke kan magte at gå syge på job ''når du alle de andre tilsyneladende kan''.......

Jeg ville da selv som sygemeldt føle det dybt krænkende at få sådan noget serveret til de smertestillende og den lunkne aftenskaffe!!
Ja, jeg så den i går og var ved at få kaffen galt i halsen.

Mage til usmagelig reklame skal man lede længe efter

Selvom det er 4 år siden jeg blev fyret fra mit job pga sygdom, sad jeg alligevel i går og følte mig SÅ ramt.
Ramt fordi, jeg udmærket kan huske hvordan det var at være syg med stress og en svær depression i så mange måneder og komme til omsorgssamtale. At høre på at ens kolleger var stressede fordi man manglede i afdelingen. At de gerne så man kom tilbage til en hvis dato og til et bestemt job, et job de faktisk godt vidste jeg ikke kunne holde til.
Jeg kan udmærket godt huske den dårlige samvittighed jeg gik rundt med når jeg mødte kollegerne, hvor ydmygende jeg synes det var, at jeg ikke kunne vende tilbage selvom det i starten var forventet.
Eller når kollegerne ikke kunne/ikke ville forstå, at jeg ikke kunne arbejde bare lidt når andre der havde været syge kunne.

Det er et meget meget farligt område de begiver sig ud i, for når man er syg er man ekstra presset.

Ja, nogle kan måske godt arbejde lidt noget tidligere, men det kommer saftsuseme an på HVORFOR man er syg. Det hører man jo ikke noget om.

Er det et brækket ben? En mindre operation? Noget som intet har med ens arbejde at gøre?
Eller er det fordi man har arbejdet sig halvfordærvet, der er et psykisk dårligt arbejdsmiljø på arbejdspladsen der har været medvirkende til, at man måske har fået en depression eller er gået ned med stress? Eller måske overfald på arbejde så man har fået traume?

Der er dælme godt nok forskel på om det er fysisk eller psykisk sygdom... og hvad slags sygdom det er....og ikke mindst.... DER ER FORSKEL PÅ FOLK !!! Det føler jeg slet ikke der er nogen respekt om mere. Det handler bare om at arbejde og ikke om det enkelte menneske.

Næh, vi får bare en reklame om nogle mennesker som er ih og åh så glade for deres arbejde og som åbenbart ikke lever og ånder for andet, selvom de er syge. For mig at se, så viser den reklame, at man er kun en "rigtig" kollega/arbejdstager hvis man kan arbejde mens man er syg.

Hvor herre bevares et usmageligt glansbillede man får serveret. Hvad bliver det næste nu vi skal gå syge og glade på arbejde?

Og hvad i alverden er der blevet af at sætte sig selv før arbejdet??!!
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 16-03-2010 kl. 14:41. Årsag: omformulering + tilføjelse
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 18:08   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg kan ikke være mere enig, det er simpelthen så søgt med den reklame.

Mange folk lider jo i forvejen under omgivelsernes manglende accept af deres sygdom/situation, og rigtig mange hører jo konstant 'at de bare skal tage sig sammen' eller 'så slemt er det vel heller ikke'. Nu kan de da rigtig få skyldfølelse og forklaringsproblemer overfor de mere tvivlsomme og kritiske.

Der ligger jo helt klart noget psykologi i den reklame....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Os under 40 kan også være syge FB gruppe; meld jer ind Tzari Politik og Samfund 0 08-07-2012 00:23
frivilligt arbejde - gælder det også u-landsfrivillig? aha Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 04-09-2010 19:33
Kommunernes aktivering. Og nu også de syge? Chin Alt det andet 5 10-02-2010 22:55
Førtidspensionister skal også i arbejde Peacock Dit og Dat 6 08-04-2008 11:35
Når de syge bliver sendt i arbejde Stella Politik og Samfund 0 19-11-2007 13:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension