K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2010, 15:46   #11
Lost
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2007
Indlæg: 18
Styrke: 17
Lost er ny på vejen
Tak for jeres svar alle sammen.
Jo, logisk nok, kan jeg godt se at der ikke kan søges pension, når man er i arbejde.
Men det var bare ikke det der var mig lovet / fortalt, af sagsbehandler.

Jeg indstilles til førtidspension, efter § 18 af en sagsbehandler. Finder så et job, der måske kan bestrides. (inden pension sag sendes videre).
Og får af 2. sagsbehandler valget: pension sag kører videre, eller jeg afprøver jobbet, og pensions sag, stilles i bero, og at det ikke er noget problem.

Jeg vælger så, at afprøve jobbet, - det kunne jo være. Men mange sygedage, derfor depressioner, med div. skavanker der forlænger sygefravær.
Derfor kontakter jeg kommune, og 3. sagsbehandler. Som jo helt sikkert ikke har læst sagens akter, - det tager 38 min. bare at finde ud af, at der virkelig er en § 18 sag, hvor 1. sagsbehandler anbefaler førtidspension.
Hun er af den type sagsbehandlere: ”Jeg alene vide”, - sidder og kommer med forslag, til lægelig behandling. Ja faktisk, ordinerer behandlinger. ”Sagsbehandling skal foregå, i samarbejde med borgeren” er et ukendt begreb.
I har jo nok alle været ude for samme slags, sagsbehandler/diktator.

Har nu haft en samtale med min arbejdsgiver, og fortsætter i jobbet, - som jeg er meget glad for.
Jeg kan bare ikke sammen med mit sygefravær, og så den ”dårlige samvittighed” det giver.
Men min chef er ligeglad med fraværet, og siger at de er glade for min hjælp, den tid jeg er på arbejde.
Så jeg må jo så arbejde lidt med mig selv, og så begynde at tro på, at det er legalt, at være syg.

Men noget har jeg da lært: Når / hvis, ansøgning om førtidspension, kommer på tale. Så bliver det sammen med en advokat.
Misvisende information og rådgivning. Dumme selvtilfredse kommentarer, papirer der ikke kan findes o.s.v. har jeg fået nok af.

M.v.h.
Lost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 16:57   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja fremover bliver min egen sag også kun mellem advokat og kommune.
min sag er klokkeklar og alligevel stiller de spørgsmål.

Det lyder som en rigtig rar arbejdsplads. Hvis du vil søge pension en dag.
en advokat og en dokumenteret forværing af din sygdom

held og lykke fremover

Sidst redigeret af MTVRV1; 26-01-2010 kl. 17:18.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 17:46   #13
Lost
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2007
Indlæg: 18
Styrke: 17
Lost er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ja fremover bliver min egen sag også kun mellem advokat og kommune.
min sag er klokkeklar og alligevel stiller de spørgsmål.

Det lyder som en rigtig rar arbejdsplads. Hvis du vil søge pension en dag.
en advokat og en dokumenteret forværing af din sygdom

held og lykke fremover
Ja sådan må det jo nok være, - desværre.

Arbejdspladsen kan ikke blive bedre, - og jeg koster dem ikke en krone.
Er ansat i § 8 fleksjob, på en skole. Ca 1 time pr. dag, og i år er der kun 200 arbejdsdage, - holder ferie samtidig med skolen. Får fuld løn.
Så hvorfor egentlig søge pension???

Jo, har det "et grimt ord" med at der stadig kommer sygefravær, og der så kommer de forbandede depressioner, som forlænger fraværet.
Men nu er der jo, lige som en accept, af at det er sådan, - mangler så bare, selv at kunne acceptere, at det er ok.

Men held og lykke til dig også. M.v.h.
Lost er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt sjovt Abraxus Politik og Samfund 2 27-05-2013 18:21
Syg?.. Ja. Men vi vil også ha' lov til at ha' det sjovt. lillespir Dit og Dat 12 11-08-2011 14:29
Syg? Ja... Men vil vi også ha' det sjovt... lillespir Dit og Dat 0 09-08-2011 15:47
Lidt sjovt til kaffen Suncil Dit og Dat 0 18-04-2009 19:37
Dét bliver sjovt. tuxon Politik og Samfund 12 12-03-2009 17:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension