K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2009, 09:47   #11
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Reglerne er generalt meget krænket.

Jeg får selv en god sjat fra arbejdsskadestyrelsen 10600 kr om måneden plus mine sygdagpenge der bliver dog ikke modregnet noget.

Men hvis jeg går på ftp får jeg 1,4 milion plus 3500 kr om måneden, jeg må godt have penge stående bare rente indtægter ikkg overstiger renteudgifter, og det månedelige beløb bliver modregnet fordi min kone tjener for meget og vi overstiger samlet de 260000 kr vi må have om året.

Det giver jo ikke nogle mening også i dit tilfælde at man får tilkendt en erhversevnetab erstatning af en forsikring, fordi man har fået en skade.

Men jeg ved selvfølgelig ikke om du kan bruge det her til noget ang din kontanthjælp men måske du kan bruge det når du får din ftp.

MVH Hopper
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 10:12   #12
Dandanell
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Odsherred
Alder: 44
Indlæg: 23
Styrke: 16
Dandanell er ny på vejen
Jeg har selv fået men erstatning men de skulle ind på en kreditor beskyttet konto. Da kommunen ellers også kunne tage min kontanthjælp.
Dandanell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 13:50   #13
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Hvis pengene IKKE er udbetalt endnu så skynd dig i banken og få lavet en kreditorbeskyttet konto, dette kontonr oplyser du så til forsikringsselskabet.

Det er så KUN forsikringsselskabet der må sætte penge ind på kontoen, og så kan kommunen IKKE røre dem, men du kan hæve som du lyster du må bare IKKE selv sætte penge ind på kontoen.

Jeg er selv på kontanthjælp, fik også men og erhvervsevne, og løbende udbetaling, og kommunen kunne IKKE røre dem. Havde over 70.000 da jeg søgte kontanthjælp, så få lavet en kreditorbeskyttet konto i en fart.

Er pengene allerede indsat på en lønkonto, ja så må de tage hver en krone.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 17:14   #14
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Supermus

Gælder det også om at have en beskyttet konto hvis man får ledighedsydelse ,for jeg håber på erstatning fra patient forsikringen
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 17:41   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
c.l.e.o det bedste er ALTID at få oprettet en særskilt konto til formålet, så uanset hvad, så sørg for at få oprettet sådan en!!!

En helt almindelig NEM konto betragtes som helt almindelig indkomst/formue/opsparing og der kan lynhurtigt komme grus i maskineriet hvis man ikke får garderet sig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 17:50   #16
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det må jeg vist have kikket på så . fik jo nerve skade hos tandlægen , der skulle være svar i november .. det skal nødig være til komunnen
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 18:28   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej for dén da!!!

Og nerveskade......hvad giver dét sig udslag i???
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 21:36   #18
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det var en bedøvelse mener jeg ,det gjorde sendsygt ondt mogle minutter og jeg fik en rodbehandling, og havde en weekend med smerter og jeg åd piller og måtte så i tandlægevagten som sente mig bfredriksberg de sente mig på rishospitalet ,lå med pencelin nål i hånden ,fik tanden ud og kunne ikk åbne munden uden bedøvelse først .Men inden de tog tanden blev jeg føgelseløs på det halve af læben og en snorende/sovende fornemele på hagepatiet,Tungen føles tykker i den ene side kindens inderside føles tør ,og jeg bidre mig selv hvis jeg tykker i højer side ,hagen er lige som overfølsom for berøring,og det gor åbenbart ikk væk . Jeg har søgt for svie og smerte og varig men. var indladt nogle dage og på flydene kost i 1½ månde ku gabe 1½cm og mig der elsker mad så jeg håber det giver lidt forsikringen udbetaler ikk under 10.000kr men har ingen ide om hvad den slaks giver af sig, såventer spændt jo
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 22:18   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja det kan jeg da godt forstå!! Det er da også viiiildt spændende!!

Sidst jeg var hos tandlægen (vikar) fik jeg en diskusprolaps i kæbeledet, blå, røde og gule mærker i højre side af ansigtet og bedøvelsen føltes som elektrisk stød.

Mod diskusprolapsen skulle jeg have en bideskinne til 5000 kr, men det hjalp. Gaaaal jeg var pissed...og meget meget fattig efterfølgende.

Nu her hvor jeg har haft influenza, så kunne jeg mærke prolapsen hæve op igen, grrr.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 22:49   #20
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Den vikar må da godt nok have været volsom ,det må ha gjordt avs eller det var måske mere bagefter, hvad så du kan vil dårlig spise så jeg har jo læst du også er mad glad Det godt nok dyrt du må kunne hente pengene ind anden sted fra ,det er jo noget af en overraskende udgift Mine børn har alle 3 haft bøjle og den minst på 29 hi hi har har skullet bruge en plastisk skinde og den slaks kan forsvinde, os må han ryste op med 4500kr og der er sku mere plastisk i et kinderæg
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan kommunen afslå samlevers enkeltydelsesansøgning pga. min erstatning? Jupiter Alt det andet 12 04-05-2012 09:17
Erstatning når kommunen klokker i det! NPH Alt det andet 2 13-08-2011 08:33
modregne sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 10:44
Kommunen stjal min erstatning! buster Alt det andet 3 26-03-2010 19:08
Kan de modregne? Rikke H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-01-2008 10:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension