K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2009, 23:09   #11
Lars Dubo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2006
Indlæg: 54
Styrke: 19
Lars Dubo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pussi83 Se meddelelser
Hejsa ;-)

Jeg har brug for lidt råd. Jeg søger fleksjob pga. en voldsom træthed pga. kronisk tarmbetændelse. Jeg fik afslag på fleksjob i november, ankede sagen, kommunen genvurderede sagen, men fastholdte afslaget. Min sag er nu i beskæftigelsesankenævnet.

Jeg har siden juni 2008 været deltids sygemeldt. Min arbejdsgiver modtager derfor sygedagpenge fra kommunen for de timer jeg er fraværende. Jeg modtager min normale løn fra arbejdsgiveren.

Nu får jeg brev fra kommunen, at de vil stoppe sygedagpengeudbetalingen. Dette begrunder sagsbehandleren med at min sygdom pt. er i ro (min træthed ændres ikke i rolige perioder - og det er pga. trætheden jeg er delvis sygemeldt). Måske er der ro i min sygdom fordi jeg netop har været delvist sygemeldt - det har i hvert fald givet mig en hel anden ro i kroppen og mindre stres, som er kendt for at sætte gang i sygdommen.

Desuden skriver hun, at hun ikke finder noget til hinder for, at jeg genoptager arbejde på fuldtid, da min arbejdsgiver er indforstået med mine skånehensyn, som er let adgang til toilet og ikke-stessende opgaver. Men kommunen glemmer trætheden - min speciallæge skriver til kommunen i en lægeerklæring, at han bekræfter, at der er skånebehov for nedsat arbejdstid i ethvert erhverv.

Sagsbehandleren skriver, at hun vurderer, at der ikke er behov for yderligere foranstaltninger for at jeg kan vende tilbage til arb.markedet og hun ikke finder det relevant, at inddrage andre yderligere samarbejdspartnere i min sag. Men i den lov, som hun refererer til (Retssikkerhedsloven Erhvervsrettede foranstaltninger, § 7 a), står der:

"Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arb.markedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige org., virksomheder m.fl. inddrages."

Skal hun så ikke inddrage nogen af ovenstående, for at kunne vurdere, at der ikke er behov for andre foranstaltninger??

Afgørelsen af sygedagpengestop er i partshøring. Jeg kan sende kommentarer til dette inden fredag i næste uge.

Hvad ville I gøre i mit tilfælde? Klage - men er de ikke ligeglade med det? Indtil nu har de ikke lyttet til mig og ser sort på meget af det, som min speciallæge skriver til dem.

Jeg håber ikke, at jeg skal tvinges til fuld tid - tør ikke tænke på hvordan det vil gå...

Hjælp modtages med kyshånd ;-)
Jeg vil gerne give dig et godt råd. Forbliv sygemeldt med attest fra din læge, og bed kommunen undersøge om de kan give dig en pension ? Det skal de gøre hvis du beder om en sådan undersøgelse, og kan din læge tilføje din arbejdsevne er bortfaldet så er det ekstra godt.
Lars
Lars Dubo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 23:26   #12
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Hej Lars

Min prak. læge har gennem hele min sygemelding lavet lægeerklæringer til min arbejdsgiver. Og det vil hun gerne blive ved med.

Men pension??? Det har jeg slet ikke lyst til og mener heller ikke jeg er dårlig nok til det - det mener kommunen heller ikke. De mener ikke en gang jeg er dårlig nok til fleks jo. Jeg har bare brug for meget tid til søvn og hvile, så et fleksjob med nedsat tid vil, som jeg ser det, være eneste muliged.
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 00:34   #13
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
i dit brev til kommunen skriver du om din erhvervsevne.. du skriver at de undervurdere din evne... mener du ikke overvurdere?? eller er det bare mig som ikke læser det korrekt? kan du finde stedet jeg henviser til?
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 15:22   #14
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Jo, Huldra! Tak fordi du var opmærksom på det..
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 16:04   #15
Lars Dubo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2006
Indlæg: 54
Styrke: 19
Lars Dubo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pussi83 Se meddelelser
Hej Lars

Min prak. læge har gennem hele min sygemelding lavet lægeerklæringer til min arbejdsgiver. Og det vil hun gerne blive ved med.

Men pension??? Det har jeg slet ikke lyst til og mener heller ikke jeg er dårlig nok til det - det mener kommunen heller ikke. De mener ikke en gang jeg er dårlig nok til fleks jo. Jeg har bare brug for meget tid til søvn og hvile, så et fleksjob med nedsat tid vil, som jeg ser det, være eneste muliged.
Ja, men så er sagen jo klar. Så skal de bevilge dig et fleksjob hvis du ikke kan klare et ordinært job, og alle andre muligheder er udtømte i arbejdsprøvninger m.v.
Få en skriftlig afklaring hvad de vil, og vil de ikke lave fleksjobbevilling kan du klage til ankenævnet.
Lars
Lars Dubo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 17:36   #16
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Hej igen Lars

Det er dejligt at få en smule håb herinde ;-)

Men kommunen mener ikke, at der er noget til hinder for, at jeg kan starte på fuld tid... Så de mener vel samtidig, at jeg godt kan klare job på ordinære vilkår.

Jeg har i dag fået brev fra Beskæftigelsesankenævnet, at de har modtaget min sag. Jeg håber de ser på den med andre øjne - og til min fordel.
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 18:54   #17
Lars Dubo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2006
Indlæg: 54
Styrke: 19
Lars Dubo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pussi83 Se meddelelser
Hej igen Lars

Det er dejligt at få en smule håb herinde ;-)

Men kommunen mener ikke, at der er noget til hinder for, at jeg kan starte på fuld tid... Så de mener vel samtidig, at jeg godt kan klare job på ordinære vilkår.

Jeg har i dag fået brev fra Beskæftigelsesankenævnet, at de har modtaget min sag. Jeg håber de ser på den med andre øjne - og til min fordel.
Hej Pussi,

Som jeg læser det vil et ordinært job nok få dig til, at blive mere syg. Så en fleksjobløsning må være det der skal til. Har kommunen lavet en ressourceprofil på dig ? Lars
Lars Dubo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 21:44   #18
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Ja, der er lavet RP. Men min sagsbehandler har ikke bidraget ret meget til den. Jeg har skrevet 80% i den, min speciallæge 10% og sagsbehandleren 10% - sådan ca.
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2009, 18:46   #19
Lars Dubo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2006
Indlæg: 54
Styrke: 19
Lars Dubo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pussi83 Se meddelelser
Ja, der er lavet RP. Men min sagsbehandler har ikke bidraget ret meget til den. Jeg har skrevet 80% i den, min speciallæge 10% og sagsbehandleren 10% - sådan ca.
Hvad er konklusionen i profilen ?
Lars
Lars Dubo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2009, 19:17   #20
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Konklusionen? Hmm, der er ikke nogen direkte konklusion. Som før nævnt skriver sagsbehandleren ikke så meget i min RP. Hun giver et lille resume efter hvert "afsnit" med hendes meget dårlige måde at formulere sig på.

Nu har jeg afleveret kommentarer til deres afgørelse om sygedagpengestop. Det samme har min arbejdsgiver. Jeg håber, at de tænker sig lidt om inden...
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må kommunen stoppe mine sygdagpenge? Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 23-11-2011 22:52
Kommunen vil stoppe sygedagpenge - hjælp Betty Alt det andet 25 09-10-2011 23:03
Stoppe sygedagpenge siffeline Alt det andet 31 24-01-2011 17:09
Hjælp min kommune vil stoppe mine penge lillesine Alt det andet 93 11-11-2010 10:20
Kan de stoppe mine sygedagpenge? Camille De Unge 7 25-06-2009 19:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension