K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2011, 17:44   #1
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Må min arbejdsgiver det????

Jeg har i en mail fået oplyst, at jeg i december måned skal tage til en anden arbejdsplads (inden for samme organisation) og arbejde der hele måneden.

Men jeg mener, at når jeg er ansat til at være på MIN arbejdsplads - så kan han ikke bare sende mig ud til et andet sted.
Der står specifikt i min ansættelse - at jeg er ansat til at være på min lokation.

Jeg bliver stresset bare ved tanken om 1 times mere transport om dagen - (og så er det dyrere at komme dertil).
Jeg er fleksjobber og mit skånehensyn er netop, at jeg ikke må udsættes for opgaver, der stresser.
Er der nogen, der har erfaringer med noget lignende????

Råd søges..... Er jeg nødt til at bide i det sure æble????
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 17:49   #2
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Jeg har i en mail fået oplyst, at jeg i december måned skal tage til en anden arbejdsplads (inden for samme organisation) og arbejde der hele måneden.

Men jeg mener, at når jeg er ansat til at være på MIN arbejdsplads - så kan han ikke bare sende mig ud til et andet sted.
Der står specifikt i min ansættelse - at jeg er ansat til at være på min lokation.

Jeg bliver stresset bare ved tanken om 1 times mere transport om dagen - (og så er det dyrere at komme dertil).
Jeg er fleksjobber og mit skånehensyn er netop, at jeg ikke må udsættes for opgaver, der stresser.
Er der nogen, der har erfaringer med noget lignende????

Råd søges..... Er jeg nødt til at bide i det sure æble????
har du snakkede med din jobkonsulent ?

kontakt din jobkonsulent på kommunen og fortæl det til jobkonsulent.. at de skånehensyn er ikke overholdt og du kan ikke klare det på grund stress..-

så kan jobkonsulent tage snak med arbejdsgiver..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 18:04   #3
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Jeg har i en mail fået oplyst, at jeg i december måned skal tage til en anden arbejdsplads (inden for samme organisation) og arbejde der hele måneden.

Men jeg mener, at når jeg er ansat til at være på MIN arbejdsplads - så kan han ikke bare sende mig ud til et andet sted.
Der står specifikt i min ansættelse - at jeg er ansat til at være på min lokation.

Jeg bliver stresset bare ved tanken om 1 times mere transport om dagen - (og så er det dyrere at komme dertil).
Jeg er fleksjobber og mit skånehensyn er netop, at jeg ikke må udsættes for opgaver, der stresser.
Er der nogen, der har erfaringer med noget lignende????

Råd søges..... Er jeg nødt til at bide i det sure æble????
Det mener jeg heller ikke at de må... så skal det ihvertfald varsles med x antal uger varsel.. Eller du skal have et nyt ansættelsesbrev..

Du skal tage kontakt til din fagforening .. det er dem der står for det faglige..

Og dine skånehensyn.... skal du se om din sagsbehandler/jobkonsulent ikke kan klare.. men det skal jo være tjept for vi har snart dec.

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 18:32   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Det mener jeg heller ikke at de må... så skal det ihvertfald varsles med x antal uger varsel.. Eller du skal have et nyt ansættelsesbrev..

Du skal tage kontakt til din fagforening .. det er dem der står for det faglige..

Og dine skånehensyn.... skal du se om din sagsbehandler/jobkonsulent ikke kan klare.. men det skal jo være tjept for vi har snart dec.

Knus Lone
Som ovenfor

Det faglige, altså hvor du arbejder, er din fagforening. Og resten er kommunen/jobkonsulenten.

Som udgangspunkt må en arbejdsgiver godt anmelde flytning af arbejdsted, bare de gør det i god tid. Men igen, tal med din fagforening...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 18:53   #5
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
1000 tak for jeres hurtige respons.

Jeg vil i morgen kontakte HK - og tale med en medarbejder, der er ekspert i fleksjob. Så må jeg vel kunne få et svar.

Ved ikke om de må flytte mig fra stedet - uden at skulle lave ny ansættelse til mig. Når der står, at jeg er ansat til at være et bestemt sted.
Men vi får se...

Jeg vender tilbage, så I hører hvad fagforeningen siger. hvis nu andre får brug for råd omkring sådan en situation.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg en arbejdsgiver uffo Dit og Dat 38 24-12-2013 14:16
Som arbejdsgiver og flexjob Abraxus Dit og Dat 10 23-09-2013 22:56
momsregistreret arbejdsgiver spritta Spørgsmål ang fleksjob 4 20-09-2013 15:44
Lønnen fra arbejdsgiver venterogventer Spørgsmål ang fleksjob 1 13-08-2013 19:30
kontakt til arbejdsgiver ene Spørgsmål ang fleksjob 2 07-06-2013 15:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension