K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2010, 10:43   #21
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
godt lungerne er okay nu, helene
Jeg kender alt for godt til katastroftankerne og surfen rundt på nettet.
Skal faktisk til en lungefunktionstest her i marts, men ved sgi ikke, om jeg tør.
For jeg kender svaret på forhånd...

Det begyndte med en virus.
Den gamle bronkitis brød ud i fuld lue og jeg hoster som en gal og er på inhalator.
Oveni er jeg blevet HÆS og har gjort lissom dig.
Hvivlet rundt på nettet og det kan være kræft, fordi det har varet så længe
Min mor fik strubehalskræft pga. rygning og det var slet ikke sjovt, at se på hendes lidelser.....
Jeg VED, det er KOL. Sygeplejersken siger, at hun vil hjælpe mig med at holde op med at ryge.
Til hendes forsvar skal det siges, at hun ikke kender mig.

Dybt suk. Hvorfor skal det være så s..... svært at kvitte de smøger
Tror jeg villle ryge ind et sted, hvor jeg slet ikke vil opholde mig, hvis jeg smed tobakken ud.
- Men har heller ikke lyst til alt det her vildt skræmmende. Eller rende rundt med et iltapparat resten af mine sidste dage.
Lige nu er det som pest eller kolera og som sagt, så gruer jeg vildt for den her tid hos sygeplejersken.
Gid der kom den her 'rygervaccine' eller et eller andet, så man virkelig ikke 'gad at ryge mere'!
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 10:58   #22
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Håber, du kan stoppe med at ryge Helene!! Jeg hepper på dig!!

Dit D-vitamin er ekstremt lavt, godt du fik det målt!! Førhen sagde man, det skulle ligge på 50, men nyere undersøgelser tyder på, at det nok nærmere skal ligge mellem 75 og 100. Godt, du kommer igang med tilskud!
Vi mangler jo solen her om vinteren og man kan ikke gennem kosten få så meget D-vitamin som vi har brug for.
Desuden er vi nok mange kronisk syge, der ikke kommer så meget ud, som man reelt bør.. ALLE jeg kender der har fået det målt har haft for lave værdier!!

Skal nok heppe på dig, hvis du vil forsøge med rygestop igen; det ér ikke så svært, jeg har holdt 1 år og 4 mdr nu, og jeg tror ikke, jeg nogensinde begynder igen.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 11:35   #23
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
vi går jo også mindre ud i solen nu end før. pga alle de kampagne om hudkræft, og solcreme..

bortset fra det Mella.. så kan man hos lægen få nogle piller, dyre, men ikke dyrere end tobakken...hæhæ... som kan få dig til at miste lysten til at ryge. på ganske kort tid.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 11:53   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Kære Helene,

Du har forsøgt at holde op med at ryge, jeg ved ikke hvorledes om det var et totalt stop fra den ene til den næste dag, dårlig ide, da det konstituere et forbud.

Jeg vil udarbejde et dokument til dig i løbet af de næste par dage, som jeg så kan sende til dig. Forhåbentlig vil du finde hjælp og glæde igennem dette dokument og kunne gå fra at være ryger til at blive forhenværende ryger.


Ragdoll
IIIIH er det rigtigt, det vil jeg glæde mig til, al hjælp er yderst velkomment!!!!!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Suncil Se meddelelser
Dejligt der ikke var noget med lungerne......men rygningen skal du se at få gjort noget ved. Ved det kan være svært, men KOL er endnu værre

Ang D-vitaminmangel....hvorfor er der så mange der lider af det og hvad ligger man "normalt" på i tal ?

Mange
Suncil
Som sagt så skal tallet helst ligger over 100, så jeg er lidt langt fra mål. Jeg tager på apoteket omlidt.....

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
godt lungerne er okay nu, helene
Jeg kender alt for godt til katastroftankerne og surfen rundt på nettet.
Skal faktisk til en lungefunktionstest her i marts, men ved sgi ikke, om jeg tør.
For jeg kender svaret på forhånd...

Det begyndte med en virus.
Den gamle bronkitis brød ud i fuld lue og jeg hoster som en gal og er på inhalator.
Oveni er jeg blevet HÆS og har gjort lissom dig.
Hvivlet rundt på nettet og det kan være kræft, fordi det har varet så længe
Min mor fik strubehalskræft pga. rygning og det var slet ikke sjovt, at se på hendes lidelser.....
Jeg VED, det er KOL. Sygeplejersken siger, at hun vil hjælpe mig med at holde op med at ryge.
Til hendes forsvar skal det siges, at hun ikke kender mig.

Dybt suk. Hvorfor skal det være så s..... svært at kvitte de smøger
Tror jeg villle ryge ind et sted, hvor jeg slet ikke vil opholde mig, hvis jeg smed tobakken ud.
- Men har heller ikke lyst til alt det her vildt skræmmende. Eller rende rundt med et iltapparat resten af mine sidste dage.
Lige nu er det som pest eller kolera og som sagt, så gruer jeg vildt for den her tid hos sygeplejersken.
Gid der kom den her 'rygervaccine' eller et eller andet, så man virkelig ikke 'gad at ryge mere'!
Ja, det er sgu ikke let, men måske kan vi hjælpe hinanden Jeg har også hæshed, stemme der forsvinder i perioder mm, men skyldes altså kun rygningen, og ikke som frygtet lungekræft. Jeg har en halv pakke smøger tilbage og planen er ikke at købe flere...

Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Håber, du kan stoppe med at ryge Helene!! Jeg hepper på dig!!

Dit D-vitamin er ekstremt lavt, godt du fik det målt!! Førhen sagde man, det skulle ligge på 50, men nyere undersøgelser tyder på, at det nok nærmere skal ligge mellem 75 og 100. Godt, du kommer igang med tilskud!
Vi mangler jo solen her om vinteren og man kan ikke gennem kosten få så meget D-vitamin som vi har brug for.
Desuden er vi nok mange kronisk syge, der ikke kommer så meget ud, som man reelt bør.. ALLE jeg kender der har fået det målt har haft for lave værdier!!

Skal nok heppe på dig, hvis du vil forsøge med rygestop igen; det ér ikke så svært, jeg har holdt 1 år og 4 mdr nu, og jeg tror ikke, jeg nogensinde begynder igen.
Hvordan holdt du op??? Kold tyrker??

Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
vi går jo også mindre ud i solen nu end før. pga alle de kampagne om hudkræft, og solcreme..

bortset fra det Mella.. så kan man hos lægen få nogle piller, dyre, men ikke dyrere end tobakken...hæhæ... som kan få dig til at miste lysten til at ryge. på ganske kort tid.
Ja man kan få de dyre Zyban eller de lidt billigere Champix, men da jeg lider af angst kan de ikke anbefale mig at tage dem da bivirkningerne KAN være angst, natlige mareridt osv. Men de findes og mange har haft god glæde af dem!!!


Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 12:23   #25
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
vi går jo også mindre ud i solen nu end før. pga alle de kampagne om hudkræft, og solcreme..

bortset fra det Mella.. så kan man hos lægen få nogle piller, dyre, men ikke dyrere end tobakken...hæhæ... som kan få dig til at miste lysten til at ryge. på ganske kort tid.
Pillerne hedder Zyban og koster ca 700-800 til en måneds forbrug, de kan kun fås på recept, men man får så det normale tilskud, så hvis man har en høj CTR saldo er det ikke så slemt.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 12:38   #26
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jaaaa så fik jeg svaret, det ser fint ud/normalt, så min hoste skyldes helt og aldeles min rygning som jeg omgående bør stoppe, da de næste røntgenbilleder nok ikke vil falde lige så heldigt ud (ifølge min læge)..

Lungefunltionstesten var også kommet, og var rigtig skidt, et år mere med rygning og han siger jeg har KOL!!

De hvide blodlegemer var stærkt forhøjet, men skyldes nok min halsinfektion - vi tager blodprøven igen om et par måneder.

Mit D-vitamintal lå kun på 11, så jeg skal i omgående behandling for D-vitamin mangel og skal holdes under opsyn - han sagde tallet er lavere end hos indvandrekvinder!??

Så jeg er tildels lettet, men også rædselsslagende mht KOL og D-vitamin mangel....
Den der KOL, vogt dig, jeg har KOL, halvdelen af min lungefunktion er røget væk og jeg hiver efter vejret efter ca. 200 meter på en god dag.

Jeg har prøvet at smide de 30 smøger væk, men det holder en time, så går det galt igen igen.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 15:03   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha ja, jeg ved det er stygt det KOL. Min gamle nabo fik det også, og havde iltapperater i hjemmet og røg ud og ind af hospitalet og blev dårligere og dårligere. Viceværten fortalte at han til sidst døde af kvælning!


Det tænker jeg meget over...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 18:13   #28
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
skønt der ikke var noget på lungerne

Hepper også på du når frem til et rygestop inden længe Måske en kold tyrker ikke er vejen frem for dig. Kender ikke den bog og den dvd du omtaler, men hvis de kan hjælpe dig på rette vej så er det super fedt Jeg hepper på dig sammen med de andre

Kram mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 19:16   #29
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Den bog, du har valgt, Helene er nok den bedste på området, og jeps! Der findes ganske effektive piller imod rygetrang, men det er, ærgerligt nok, den psykiske afhængighed, der skal tackles.
Lær at nyde dine bedste ritualer (kaffe, bestemte udsendelser, læsning, skrivning, - whatever) uden en smøg.
Det virker bedre, end at forsøge at opgive dem (ritualerne).
Jeg har en nabo, som har KOL. Han går i en KOL-gruppe, hvor de arbejder med særlig træning og håndtering af sygdommens følger.
Han er blevet rimelig aktiv og hans KOL mærkes ikke nær så hårdt, - men han er altså også holdt op med at ryge--på en studs.
På med vanten.

Hilsen,
Mette

Sidst redigeret af mukke; 08-03-2010 kl. 19:24.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 20:02   #30
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Uh, sikke en tråd Helene :-) Er godt at høre, at du panikkede uden grund.

Din læge må hjælpe dig med rygestoppet. Mon ikke rygestopkursus, piller for rygestop og coaching vil være god hjælp?

Mht. D-vitaminet; hold da op! Måske man skulle få det målt...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsskadestyrelsen.....Nogen erfaringer? ladytass Alt det andet 13 20-07-2012 15:42
nogen erfaringer med disse ?? kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 13-07-2012 10:42
nogen erfaringer med disse ?? kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 30-05-2012 10:21
Er der nogen der har erfaringer med Refleks charho Alt det andet 8 27-06-2010 08:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension