K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2012, 09:23   #1
profilen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 48
Styrke: 15
profilen er ny på vejen
Forskel på kommuner

Er her nogen som ved ..
om der er stor forskel på Københavns Kommune og Frederiksberg Kommune i forhold til bevilling af førtidspension?
Samt er det lettere at få bevilliget FP .. når man allerede har fået tilkendt fleksjob?
profilen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 10:03   #2
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Jeg tror det er det samme, jeg var 6 år om at få tilkendt pension i Frb kommune, selvom at alle papir var ok.
Jeg er partsrep. for 2 i Kbh og den ene har været 5 år om det nu og er ikke igennem endnu, den anden kører på 4 år og er langt fra.

Om det er nemmere når man har flex ved jeg ikke, men det bliver ikke nemmere EFTER nytår, så måske var det en ide at få søgt inden...
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 10:04   #3
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Dit første spørgsmål kan jeg ikke svare på, men efter at have været i flexjob i 8 år med stadigt flere skånehensyn, personlig assistance m.m. er jeg nu på vej til pension (håber jeg ).

Da jeg bad om yderligere assistance timer, sagde kommunen selv, at nu var mulighederne udtømte = pension eneste mulighed. Efter at have drøftet det med mine behandlere, blev jeg enig i dette, og kommunen gik i gang. Det blev hurtigt vurderet, at arbejdsprøvning ville være formålsløst - det var arbejdsprøvning nok, med mit job

Nu er jeg jo ikke helt i mål endnu, men vil ellers sige: ja, vejen fra flexjob til pension er kortere, end vejen fra ordinært job til pension.
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 13:51   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Opfindsomt navn trådstarter har fundet på ;-)

Jeg ved ikke om det er nemmere i den ene frem for den anden kommune....og uanset hvad bliver det absolut ikke nemmere med de nye regler...

Men bortset fra det....så er det selvfølgelig nemmere at få en førtidspension når man har været visiteret til fleksjob inden...

Så har man forsøgt alt som man nu skal....og kan nemmere træffe en afgørelse om førtidspension...kontra hvis man først skal undersøge alle disse tiltag først, revalidering, fleksjob osv....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2012, 01:10   #5
Mymlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Indlæg: 72
Styrke: 16
Mymlen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af profilen Se meddelelser
Er her nogen som ved ..
om der er stor forskel på Københavns Kommune og Frederiksberg Kommune i forhold til bevilling af førtidspension?
Samt er det lettere at få bevilliget FP .. når man allerede har fået tilkendt fleksjob?
Man kan jo kigge i Ankestyrelsens statistik over tildelingen af førtidspensioner i de forskellige kommuner og sammenligne med indbyggertallet for at få en idé om, hvor det er lettest (eller sværest) at få en førtidspension.

Statistikken viser, at København i 2011 tildelte 476 førtidspensioner, mens det tilsvarende tal for Frederiksberg var 254. Målt i forhold til indbyggertallet tildelte København altså 86 førtidspensioner per 100.000 indbyggere, mens Frederiksberg tildelte 253 førtidspensioner, altså ca tre gange så mange. På landsplan blev der tildelt 15.969 førtidspensioner, hvilket svarer til 286 tildelinger per 100.000 indbyggere. Men statistikken siger ikke noget om hvor mange, der søger førtidspension i de respektive kommuner. Hvis der er relativt flere førtidspensions-ansøgere i København end på Frederiksberg, er oddsene endnu dårligere i København.

Jeg har hørt, at Københavns Kommune har pålagt sagsbehandlerne at nedbringe antallet af førtidspensioner med yderligere 20 pct. Jeg har ikke hørt, om Frederiksberg har lignende planer, men meget tyder på, at der i øjeblikket sker en hård opbremsning i tildelingen af førtidspensioner over hele linien.
Der er ikke noget, der tyder på, at det er nemmere at få en førtidspension, selvom du er visiteret til et fleksjob - i hvert fald ikke, hvis du bor i København. Jeg taler af egen erfaring.

http://www.ast.dk/tal_fra_ankestyrelsen/

Sidst redigeret af Mymlen; 15-11-2012 kl. 01:19.
Mymlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 14:33   #6
profilen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 48
Styrke: 15
profilen er ny på vejen
Question

Tusind tak for Jeres svar som jeg værdsætter højt ...
Synes det er vanskeligt at finde rundt i alle de regler .. lovgivning etc.
Jeg har nu hørt noget om .. at i den nye reform skal alle som har fået tilkendt fleksjob nu overgå til ledighedsydelse ..
Er der nogen herinde som ved noget om dette?
Det må så åbne for .. at vi (jeg) så må besidde formue ... uden at det bliver modregnet i min kontanthjælp ...
profilen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 14:37   #7
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af profilen Se meddelelser
Tusind tak for Jeres svar som jeg værdsætter højt ...
Synes det er vanskeligt at finde rundt i alle de regler .. lovgivning etc.
Jeg har nu hørt noget om .. at i den nye reform skal alle som har fået tilkendt fleksjob nu overgå til ledighedsydelse ..
Er der nogen herinde som ved noget om dette?
Det må så åbne for .. at vi (jeg) så må besidde formue ... uden at det bliver modregnet i min kontanthjælp ...
Det står nævnt i reform forslaget, og som sagt ikke vedtaget endnu. Bemærk dog at ledighedsydelsen bliver på kontanthjælpsniveau for dem der kommer fra kontanthjælp. Men korrekt går det igennem så må du eje et slot og være gift uden modregning.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 15:53   #8
profilen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 48
Styrke: 15
profilen er ny på vejen
supersus:

Tusind tak for dit svar ... Hvor vil det dog være en lettelse for mig når/ hvis det forslag går igennem og kan se .. at du har været lige så længe om at få tilkendt fleksjob!
profilen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forskel på fagforeninger???? hvorformig Dit og Dat 16 20-10-2011 03:47
Gode kommuner/dårlige kommuner Kiha Politik og Samfund 13 09-10-2011 22:12
Forskel på §17 og §18? Biri Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 29-09-2011 14:37
§34 er der forskel? Silly Alt det andet 11 02-06-2009 21:06
Gør en forskel. Hejdien Den nyttige viden vi alle har 5 12-05-2008 21:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension