K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2012, 11:34   #21
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af archibald Se meddelelser
Min erfaring er pt at det er helt op til Jobcentre / Kommuner / BAN hvad de vil vægte . Ligegyldigt hvilken uddannelse behandlerne har.
Efter forgodtbefindede efter min mening .
Skræmmende. Der burde være en paragraf, der kunne tydeliggøre dette, så kommunerne ikke bare tolker og vægter ordene efter hvad der passer dem den pågældende dag.
Jeg bliver mere og mere chokeret for hver dag jeg læser andres historier og erfaringer herinde.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 11:53   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Priks Se meddelelser
Skræmmende. Der burde være en paragraf, der kunne tydeliggøre dette, så kommunerne ikke bare tolker og vægter ordene efter hvad der passer dem den pågældende dag.
Jeg bliver mere og mere chokeret for hver dag jeg læser andres historier og erfaringer herinde.
Det gør jeg også.

Har selv 3 psykiatriske speciallægeerklæringer, 2 x 12 psykolog besøg samt flere status rapporter fra egen psykolog og psykiater bag mig. Sidst men ikke mindst snart 2 arbejdsprøvninger og jeg venter stadig på min fp.

Jasmina, flere herinde har helt ret, f.eks som Priks skriver, så er psykiateren mere "overfladisk" hvad angår terapien, hvor psykologen går mere i dybden og det kan lyde som om det er det du har brug for pt.

Held og lykke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 12:59   #23
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
lad os lige få slået fast at der er stor forskel på uddannelsen af en psykolog og en psykiater.

En psykolog er universitetuddannet, dvs 3 år på gymnasiet og derefter 5år (tror jeg nok) på uni.
En psykiater er først uddannet som læge, dvs 3 år på gymnasiet og derefter 8år skiftende steder for at bliver læge og først derefter 2 eller 3 år for at blive psykiater. (må ikke lige hænge mig op på præcis antal år)

Derfor vægtes en psykiaters udtalelser højere end en psykologs.
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 13:09   #24
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
lad os lige få slået fast at der er stor forskel på uddannelsen af en psykolog og en psykiater.

En psykolog er universitetuddannet, dvs 3 år på gymnasiet og derefter 5år (tror jeg nok) på uni.
En psykiater er først uddannet som læge, dvs 3 år på gymnasiet og derefter 8år skiftende steder for at bliver læge og først derefter 2 eller 3 år for at blive psykiater. (må ikke lige hænge mig op på præcis antal år)

Derfor vægtes en psykiaters udtalelser højere end en psykologs.
Stadigvæk Maja kommer det åbenbart an på hvor i landet man bor
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 15:31   #25
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
lad os lige få slået fast at der er stor forskel på uddannelsen af en psykolog og en psykiater.

En psykolog er universitetuddannet, dvs 3 år på gymnasiet og derefter 5år (tror jeg nok) på uni.
En psykiater er først uddannet som læge, dvs 3 år på gymnasiet og derefter 8år skiftende steder for at bliver læge og først derefter 2 eller 3 år for at blive psykiater. (må ikke lige hænge mig op på præcis antal år)

Derfor vægtes en psykiaters udtalelser højere end en psykologs.
En psykolog uden speciale(cand. psyk) og en uddannelse i medicin er ca. lige lange. (5år vs 6år). For at blive psykiater kommer så yderligere 5år. For at blive specialpsykolog (fx neuropsykolog) kommer ligeledes 5år.

Hvis der er tale om en autoristeret psykolog, som typisk vil være det folk møder når de går til psykolog, så har den nyuddannelde psykolog oveni de 5års universitetsuddannelse gennemgået en 2årig praktisk uddannelse under supervision og har dermed 7års uddannelse.

Så hvis argumentationen er, at en psykiater har en længere uddannelse, så er det jo kun tilfældet i det tilfælde der er tale om en psykiater vs en praktiserende psykolog uden speciale.

Tingene er ikke bare sort/hvide og man kan ikke stille det op og sige, at psykiateren har længere uddannelse end psykologen og derfor vægter psykiateren højere.

Argumentationen i kommunalt regi om, at en psykiater er læge og denne derfor vægter højere, er i mine øjne baseret på en gammeldags opfattelse af læger som en autoritet og ikke på en nutidig opvejning af, hvem der i situationen må siges at være den bedst uddannede til at udtale sig.

Det er i mine øjne en fiks måde at diagnoseshoppe på forstået på den måde, at den der bedst støtter den vinkel kommune vil have, er den der har autoriteten. Den ene dag er det psykologen, den næste er det psykiateren og om fredagen er det så egen læge.

I stedet for at kigge så meget på titlen, burde man vende interessen mod, hvad den enkelte har dokumenteret erfaring med.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 11:59   #26
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Argumentationen i kommunalt regi om, at en psykiater er læge og denne derfor vægter højere, er i mine øjne baseret på en gammeldags opfattelse af læger som en autoritet og ikke på en nutidig opvejning af, hvem der i situationen må siges at være den bedst uddannede til at udtale sig.

Har prøvet at søge om ikke der findes lovgivning elign , der modsvarer kommunernes argumentation , uden held pt . Kan nogen hjælpe ?

Det er i mine øjne en fiks måde at diagnoseshoppe på forstået på den måde, at den der bedst støtter den vinkel kommune vil have, er den der har autoriteten.
Lige min opfattelse , og hvor mange penge spyttes der ikke i disse erklæringer ? ( både kommunekroner og skattekroner).
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 20:45   #27
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg kender i hvert fald ikke til nogen lovgivning der beskriver det...

En speciallægeerklæring koster normalt i mellem 15-25000!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 00:00   #28
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
En speciallægeerklæring koster normalt i mellem 15-25000!
HVAD??? Så er det da også skrevet i hånden med guld hånd og skrå skrift.!!!!

Jeg har bilag fra min akt indsigt på at de psykiatriske speciallæge erklæringer jeg har fået lavet fra f.eks Riget har kostet mellem 6 -10.000 kr. max.

Hvor har du de priser fra Ricky ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 00:22   #29
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af archibald Se meddelelser
Argumentationen i kommunalt regi om, at en psykiater er læge og denne derfor vægter højere, er i mine øjne baseret på en gammeldags opfattelse af læger som en autoritet og ikke på en nutidig opvejning af, hvem der i situationen må siges at være den bedst uddannede til at udtale sig.

Har prøvet at søge om ikke der findes lovgivning elign , der modsvarer kommunernes argumentation , uden held pt . Kan nogen hjælpe ?

Det er i mine øjne en fiks måde at diagnoseshoppe på forstået på den måde, at den der bedst støtter den vinkel kommune vil have, er den der har autoriteten.
Lige min opfattelse , og hvor mange penge spyttes der ikke i disse erklæringer ? ( både kommunekroner og skattekroner).
for det første må en psykolog ikke udskrive medicin
jeg går ikke til psykolog, men til psykiater

da jeg fik mine diagnoser var det en psykolog som stod for alt forarbejdet
alså den du sikkert har fået lavet.

men der skal altid en psykiater ind over, før det er godkendt rent lægefagligt
det har intet med kommunen at gøre eller på nogen måde diagnoseshoppe

det er ikke anderledes end at ens egen praktiserende læge aldrig er nok over for en kommune.
der skal altid speciallæger til


kan alså ikke se problemet hvis en psykolog har lavet et ordenligt fodarbejde
så en psykiater lige kan kigge sagen igennem og få et kvalitet stempel

det er jo både kommune og BAN som efterspørger det i din sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 01:25   #30
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
HVAD??? Så er det da også skrevet i hånden med guld hånd og skrå skrift.!!!!

Jeg har bilag fra min akt indsigt på at de psykiatriske speciallæge erklæringer jeg har fået lavet fra f.eks Riget har kostet mellem 6 -10.000 kr. max.

Hvor har du de priser fra Ricky ?
Det var det prisleje de lå i da jeg var i Odense, som ansat... men skal da ikke udelukke at udbud og efterspørgsel på sådan et lukrativt marked, har presset priserne ned...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykiater eller? Pedro Alt det andet 9 24-06-2015 15:20
Statusrapporter fra psykolog/psykiater FOB Alt det andet 6 07-07-2013 22:34
læge psykolog og psykiater siger nej tina1973 Spørgsmål ang fleksjob 40 13-12-2010 23:50
Forskel på psykolog og psykiater siffeline Dit og Dat 9 26-06-2010 05:54
Hvad er forskellen på en psykolog og en psykiater? buster Alt det andet 8 08-03-2010 03:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension