K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2012, 09:54   #1
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
må de godt det???

her hvor jeg bor er der en 250 m lang grusvej. der står i skødet at det er en offentlig vej. den er pt noget underdrenet af vand og dette skaber store huller i den samt mudder. men når den er offeltlig er det vel det offentlige der har vedligeholdelses pligt.

jeg får hjælp til personlig pleje 2 gange om ugen,men nu syntes de ikke de vil komme mere, fordi vejen ikke er blevet ordnet.

jeg har i de seneste uger kimet vej og park afd ned- og den samme medarbejder, bliver ved at sige at vejen er privat. ifså til trods for jeg har mailet en kopi af skødet til dem.så jeg har fået det ene afslag efter det andet.

jeg kan godt forstå hjemmeplejen ikke har lyst til at få ødelagt deres biler ( men det er nu lidt overdrevet, når der er vand er der meget, men det er også det- jeg styrer jo ikke nedbøren over dk...)

hvad gør man i sådan en situation??

det nemmeste var da bare at hælde 2 vognlæs stabilgrus i den- men det tillader min indkomst mig ikke at gøre.

ud over det færdes der også 2 landmænd med maskiner på stykket- og har lov til dette pga vejen er offentlig.

hvad gør jeg???
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 10:17   #2
puttenu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2009
Alder: 57
Indlæg: 28
Styrke: 15
puttenu er ny på vejen
vil bare spørge om du er har tjekket dit skøde under Brugsrettigheder,servitutter og andre byrder ? spørger fordi vi selv bor på landet og ved at det er kutyme at man selv skal vedligehode grus vej sammen med naboer ? Jeg ville da lige spørge landmanden med de store maskiner, aldtid en god ide at holde sig gode venner med de store maskiner

vh puttenu
puttenu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 10:18   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser
jeg har i de seneste uger kimet vej og park afd ned- og den samme medarbejder, bliver ved at sige at vejen er privat. ifså til trods for jeg har mailet en kopi af skødet til dem.så jeg har fået det ene afslag efter det andet.
Du skal ikke ringe til dem.

Skriv til dem, og bed om et skriftligt svar, så er de nødt til, at komme med et svar, som de kan stå ved.

Du kan sikkert finde en mail-adresse på din kommunes hjemmeside.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 10:20   #4
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Jeg ville prøve at få fat i Teknisk forvaltning på din kommune, og hører dem ad hvad der står omkring den vej, og først når du får at vide om den er privat eller offentlig, fortæller du hvad det drejer sig om.
Hvis den er offentlig, så kunne du bede Teknisk forvaltning om at tage kontakt til park og vej afd. og få dem til at sætte noget igang.
Ellers plejer en henvendelse til borgmesteren at hjælpe, ihverttilfælde her i vores kommune....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 14:16   #5
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
landmændende vil gerne hjælpe- mod 300 kr i timen.... selvom deres tunge maskiner også slider på vejen....
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 14:40   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
http://www.vejsektoren.dk/vejjuradoc...t&objno=239873

Du kan læse noget om det her..

Få kommunen til skriftligt at komme med en tilkendegivelse af hvem der præcist ejer den vej - samt hvilke regler der gælder for den.

Der kan godt være tinglyst at andre skal have lov til at færdes på den f.eks.

Hvis de skriver at du ejer vejen, og at der ikke er tinglyst adgangsret for andre, så tøffer du ned til de pågældende landmænd med de papirer, og siger at de gerne må fortsætte med at køre på den, hvis de overtager vedligeholdelsen af den.

Hvis det er din private vej, og der er tinglyst at andre har ret til at færdes på den, så hænger du selv på vedligeholdelsen, selvom det er de store maskiner der er hård ved den.

Hvis du kan bevise at du ikke ejer vejen, og at den er offentlig, tror jeg at kommunen har ret til at afskrive den som offentlig vej, og forære dig den.. men så er du måske heldig at de glemmer at tinglyse at andre har ret til at bruge den, og så står du stærkere når du forhandler med de andre brugere af vejen.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Et godt råd. le cuere Spørgsmål ang fleksjob 48 03-05-2013 02:26
Godt link & godt initiativ Jna Et godt link! 4 08-04-2013 20:51
Det er da godt nyt :) Hejdien Politik og Samfund 3 13-05-2010 00:40
Hmm må jeg godt det??? karinaj Nyttigt at vide for Førtidspensionister 8 08-10-2008 23:12
godt nyt cirkeline At søge førtidspension 3 20-12-2006 12:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension