K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-06-2017, 21:33   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Mine magnesiumcitrat er fra firmaet Solgar, guldfarvet etiket og låg, og indeholder 20 mg pr. tablet, og intet andet (udover fyldstoffer o.l.). Så vidt jeg husker er der også andre ting i dem fra Solaray.

Som terapeutisk behandling (altså hvis man er i seriøst underskud), så kan man tage 500-1000 mg pr. dag, i en periode.

Hvis man mangler magnesium har man ofte også problemer med forstoppelse, og det er nemt at vurdere om man får for meget magnesium, for så kører det hele lidt for godt.
Så ad den vej er det nemt, at vurdere behovet.

Magnesium trækker vand ind i tarmen og sætter gang i peristaltikken.

Så vidt jeg husker skulle magnesium klorid også være ok, men magnesiumoxid og magnesiumhydroxid virker kun som afføringsmiddel, og til at blive sløv af (min erfaring).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2017, 06:43   #12
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Magnesium virker deruden Ligeså godt som kinin mod "kribllen og krablen" uro inlægmusklerne
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2017, 09:04   #13
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
magnesiumcitrat

Skulle også virke på let rysten.

Jeg var selv skeptisk overfor virkningen af pilates.

Jeg har nu gået til det i 1 1/2 år og ser øvelserne som er supplement til medicinen.

Det er dejligt at blive rørt igennem på en blid måde, udstræknings- og smidighedsøvelser
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2017, 09:54   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
I bør overveje at tage tilskud af calciumcitrat sammen med magnesiumcitrat.

I skal bare huske, at i må aldrig tage calcium uden også, at tage magnesium.

"Hvad er symptomerne på magnesium mangel?

Ved mildere grad af magnesium mangel vil man ofte slet ikke se nogle symptomer. Ved sværere magnesium-mangel vil symptomerne ofte være meget forskellige eller blandet med mangelsymptomer på andre mineraler, for eksempel muskelsvaghed, nedsat appetit og generel træthed.

Egentlige tegn på, at man mangler magnesium minder meget om de symptomer, der opstår ved calciummangel, det vil for eksempel sige rysten, kramper og mentale forstyrrelser.
"
http://www.netdoktor.dk/vitaminer/magnesium.htm

"Hvad bruges calcium til?

Calcium udgør sammen med magnesium og fosfor den faste substans i knoglerne. Det er derfor disse mineraler, der giver knoglevævet dets styrke. Derudover har calcium stor betydning for muskelsammentrækning, impuls-ledning i nerverne, størkning af blodet, blodtryk og måske vægtregulering.

Herudover fungerer calcium som 'budbringer' inde i kroppens celler
."
http://www.netdoktor.dk/vitaminer/calcium.htm
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2017, 19:28   #15
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Mine magnesiumcitrat er fra firmaet Solgar, guldfarvet etiket og låg, og indeholder 20 mg pr. tablet, og intet andet (udover fyldstoffer o.l.). Så vidt jeg husker er der også andre ting i dem fra Solaray.

Som terapeutisk behandling (altså hvis man er i seriøst underskud), så kan man tage 500-1000 mg pr. dag, i en periode.

Hvis man mangler magnesium har man ofte også problemer med forstoppelse, og det er nemt at vurdere om man får for meget magnesium, for så kører det hele lidt for godt.
Så ad den vej er det nemt, at vurdere behovet.

Magnesium trækker vand ind i tarmen og sætter gang i peristaltikken.

Så vidt jeg husker skulle magnesium klorid også være ok, men magnesiumoxid og magnesiumhydroxid virker kun som afføringsmiddel, og til at blive sløv af (min erfaring).
Betyder det at når jeg har næsten kronisk diarré så skal jeg holde mig fra magnesium?
Når jeg skal på toilettet starter det med forstoppelse og ender med diarré.

Jeg lider af smerter, kramper, sovende lemmer og en frygtelig muskelstivhed, samt tarmproblemer som giver problemer med søvnen vil magnesiumhydroxid kunne virke på det?

Jeg tager kinin og nogle meget kostbare piller, ca. 4 kr. pr pille mod kramper og stivhed og leder efter et produkt som kan erstatte.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2017, 21:40   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Betyder det at når jeg har næsten kronisk diarré så skal jeg holde mig fra magnesium?
Når jeg skal på toilettet starter det med forstoppelse og ender med diarré.

Jeg lider af smerter, kramper, sovende lemmer og en frygtelig muskelstivhed, samt tarmproblemer som giver problemer med søvnen vil magnesiumhydroxid kunne virke på det?

Jeg tager kinin og nogle meget kostbare piller, ca. 4 kr. pr pille mod kramper og stivhed og leder efter et produkt som kan erstatte.
Godt spørgsmål.

Prøv at finde ud af, om noget af det er bivirkninger ved noget af din medicin.


I øvrigt kan jeg varmt anbefale denne side: http://www.sund-viden.dk/78300766
Og i hans bog er der endnu flere guldkorn, som hjælper os til at forstå hvad det er vi bliver syge af. Og dermed svar på hvad vi kan gøre for at blive raske/få det bedre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2017, 22:11   #17
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Godt spørgsmål.

Prøv at finde ud af, om noget af det er bivirkninger ved noget af din medicin.


I øvrigt kan jeg varmt anbefale denne side: http://www.sund-viden.dk/78300766
Og i hans bog er der endnu flere guldkorn, som hjælper os til at forstå hvad det er vi bliver syge af. Og dermed svar på hvad vi kan gøre for at blive raske/få det bedre.
Mange tak!
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension