K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2009, 00:56   #21
Connybirk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 29
Styrke: 16
Connybirk er ny på vejen
Skal nok krydse fingre for dig, ved hvor forfærdeligt det er.
Mine læger og psykologer tog også kraftigt afstand fra funktionsprøvning, så blev indkaldt til ambulant afklaring, som så mente min pensionssag stod bedre hvis jeg kunne klare værkstedet 2 uger et par gange om ugen og naturligvis kun de timer jeg kunne holde til, men øv jeg kolapsede fuldstændig til formødet på Revarhuset forrige torsdag, kan stadig næsten ikke gå og har tilbragt tiden i sengen lige siden. Så jo jeg krydser ALT jeg kan for ik du ender samme sted.

Sidst redigeret af Connybirk; 28-03-2009 kl. 02:12. Årsag: stavefejl øv, øv
Connybirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 01:31   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej vi må stå sammen om det her Conny, så står vi sgu stærkere!!! Og godt du har en du kan henvende dig til 24-7 på alle ugens dage, det er guld værd!

Jeg ville altså også kollapse på sådan et sted, hvis ikke allerede påvej derhen, hvilket min psykiater også har skrevet. Men hjælper det - næ gu gør det ej, og så er man lige vidt. Tror i mit tilfælde de bare vil se HVOR dårlig jeg bliver, og havde jeg nu været en skuespiller, så havde jeg naturligvis gået til arbejdsprøvning og givet dem en Oscarpræstation for bedste hovedrolle med samtlige diagnoser repræsenteret. Og så kunne sagen måske have været afsluttet allerede i Marts sidste år. Men for fanden....jeg kan jo ikke fordi jeg vitterligt ér for syg til at deltage, hulk!!

Og selvfølgelig krydser jeg også fingre for dig Crazycatlady!!

Sidst redigeret af Ninja; 28-03-2009 kl. 01:36.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 01:48   #23
Connybirk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 29
Styrke: 16
Connybirk er ny på vejen
Helenekr gu ved om ik man kan blive bare en smule raskere af stedet her, for det første er det jo meget synligt jeg absolut ik er den eneste tumling på området, og gode grin har garanteret også en helbredende virkning på det meste.
Angående kolaps, nu mødes jeg jo altid god tid inden diverse møder med min bisidder for lige at få samling på det forskellige, hun er jo også nødt til at køre for mig, da det på Reva Fyn er umuligt at få en parkeringsplads i miles omkreds. Men efter samtale med psykolog som anbefalede at ringe til lederen i anden sammenhæng, "kom" jeg til at omtale parkeringsproblemet, lederen var DYBT forundret over dette aldrig før havde været et problem, for som hun sagde: der var handicap parkering til nogle ansatte, med ansattes bilnr, at syge borgere kunne have de samme behov, havde de aldrig været opmærksom på. Hun lovede straks at tage fat om det, så lidt har jeg da fået udrettet
Men kan da KLART godt forstå regeringen ikke er så hurtige med at underskrive det med FN konvektionen for handicappede.
Connybirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 14:08   #24
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Connybirk Se meddelelser
Skal nok krydse fingre for dig, ved hvor forfærdeligt det er.
Mine læger og psykologer tog også kraftigt afstand fra funktionsprøvning, så blev indkaldt til ambulant afklaring, som så mente min pensionssag stod bedre hvis jeg kunne klare værkstedet 2 uger et par gange om ugen og naturligvis kun de timer jeg kunne holde til, men øv jeg kolapsede fuldstændig til formødet på Revarhuset forrige torsdag, kan stadig næsten ikke gå og har tilbragt tiden i sengen lige siden. Så jo jeg krydser ALT jeg kan for ik du ender samme sted.
Føj hvor ubehageligt. På mødet i fredags sagde sagsbehandleren 2-3 måneder Det kan jeg næsten ikke tåle at tænke på. Og fik at vide, at jo mindre man dukkede op, desto længere ville arbejdsprøvningen vare, da de jo skal have tilstrækkeligt grundlag at vurdere mig på. Det er bare hul i hovedet, for når jeg får det skidt, kan jeg ikke bare sidde og slappe af, ligge og hvile mig eller den slags, som jeg kan med mit piskesmæld, for at få det bedre. Så er jeg nødt til at tage hjem og det tager mange dage at få det bedre på.
Da jeg var presset ud i et kursus i foråret fra kommunen, endte jeg med at få mikropsykoser og blev så møgsyg, at det tog måneder for mig at komme ovenpå igen.
Tænker bare, hvor mange år sagen ender med at tage, hvis de virkelig VIL arbejdsprøve mig, og jeg ikke kan klare det
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 14:12   #25
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej vi må stå sammen om det her Conny, så står vi sgu stærkere!!! Og godt du har en du kan henvende dig til 24-7 på alle ugens dage, det er guld værd!

Jeg ville altså også kollapse på sådan et sted, hvis ikke allerede påvej derhen, hvilket min psykiater også har skrevet. Men hjælper det - næ gu gør det ej, og så er man lige vidt. Tror i mit tilfælde de bare vil se HVOR dårlig jeg bliver, og havde jeg nu været en skuespiller, så havde jeg naturligvis gået til arbejdsprøvning og givet dem en Oscarpræstation for bedste hovedrolle med samtlige diagnoser repræsenteret. Og så kunne sagen måske have været afsluttet allerede i Marts sidste år. Men for fanden....jeg kan jo ikke fordi jeg vitterligt ér for syg til at deltage, hulk!!

Og selvfølgelig krydser jeg også fingre for dig Crazycatlady!!
Tak skal I begge to have.

Ja, jeg tænker det samme; hvis man bare kunne gå derned og så få en reaktion, så de kunne se, hvor skidt det er. Der vil sandsynligvis komme en reaktion, men jeg kan ikke blive i det, når min krop kollapser af angst og stress
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 14:32   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det hænger også sammen med, at hvis de erkender man ikke kan arbejdsprøves, så er førtidspensionen så godt som sikret - og det vil de jo for alt i verden ikke have!
Så hellere arbejdsprøve folk om og om igen....

Der er rigtig mange som bliver syge af arbejdsprøvningen, men så lader kommunen dem få en chance til at komme sig, inden de iværksætter en ny arbejdsprøvning med de skånebehov der ikke var med ved første arbejdsprøvning - og sådan kan der gå rigig lang tid. Spildtid hvis du spørger mig!

De ser jo helst et stabilt fremmøde, med de timer der nu er mulige for den enkelte. De tænker ikke over at vi er mange der reelt ikke kan, og derfor ikke KAN møde op, og heller ikke kan blive der mere end 10-15 minutter. Det er jo de svageste der taber i hele denne her rumle, for vi har ikke et sikkerhedsnet....
Dem der kan møde stabilt op og skrabe et par timer sammen her og dér, står meget bedre og er i virkeligheden tættere på førtidspensionen end os, der vitterligt ikke kan.

Vi der ikke kan, kan jo ikke bevise det. Dem der ikke kan, men som kan bevise det står stærkere!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 15:43   #27
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det hænger også sammen med, at hvis de erkender man ikke kan arbejdsprøves, så er førtidspensionen så godt som sikret - og det vil de jo for alt i verden ikke have!
Så hellere arbejdsprøve folk om og om igen....

Der er rigtig mange som bliver syge af arbejdsprøvningen, men så lader kommunen dem få en chance til at komme sig, inden de iværksætter en ny arbejdsprøvning med de skånebehov der ikke var med ved første arbejdsprøvning - og sådan kan der gå rigig lang tid. Spildtid hvis du spørger mig!

De ser jo helst et stabilt fremmøde, med de timer der nu er mulige for den enkelte. De tænker ikke over at vi er mange der reelt ikke kan, og derfor ikke KAN møde op, og heller ikke kan blive der mere end 10-15 minutter. Det er jo de svageste der taber i hele denne her rumle, for vi har ikke et sikkerhedsnet....
Dem der kan møde stabilt op og skrabe et par timer sammen her og dér, står meget bedre og er i virkeligheden tættere på førtidspensionen end os, der vitterligt ikke kan.

Vi der ikke kan, kan jo ikke bevise det. Dem der ikke kan, men som kan bevise det står stærkere!!
Jeg tror faktisk, du har fat i noget dér! For hvis man ikke kan klare en arbejdsprøvning, er det jo meget tvivlsomt, om man vil kunne klare et job...
Nu bor jeg heldigvis ikke i Kbh's kommune, som det lyder til, er meget hårde i pensionssager. Har ingen egentlig forventning om, hvor hårde de er i Horsens kommune, men naturligvis kan jeg alligevel ikke lade være med at bekymre mig

Men i forhold til det med skånehensyn skriver min psykolog jo rent faktisk, at der ikke er noget skånehensyn, der kan gøre det nemmere for mig at være i arbejdsprøvning. Helt ordret skriver hun i statusattesten:

Citat:
"Crazycatlady" er stærkt invalideret af sin psykiske lidelse, bl.a. på den måde at enhver form for social kontakt, uanset hvor selvvalgt og rekreativ den måtte forekomme i andres øjne, belaster hende og kræver efterfølgende rekreation. Hendes angstberedskab er kronisk forhøjet og hendes ressourcer i forhold til dagliglivets gøremål som rengøring, indkøb og madlavning er svært reduceret og påvirkelige af negative følelsesmæssige udsving.

Jeg har fulgt "Crazycatlady", mens hun i foråret 2008 forsøgte at deltage i et kursusforløb på (specialskole i Horsens). På baggrund af dette samt mit øvrige bekendskab til "Crazycatladys" problematik, må det forventes, at en arbejdsprøvning, uanset hvor skånsomt den tilrettelægges, vil belaste "Crazycatladys" tilstand yderligere.
Synes jo ikke, der kan være nogen tvivl om, at det er beskrevet, at jeg VIL få det værre, hvis de presser mig i arbejdsprøvning og at jeg VIL få det skidt, lige meget hvilke skånehensyn de måtte tage til mig i en evt. arbejdsprøvning.
Nu må vi så se, hvad pensionsteamet siger til den udmelding...
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 20:01   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis, jeg har nøjagtig samme skrivelser fra psykologen, psykiateren og lægen, så jeg venter lige som du på, hvad pensionsteamet siger til det.....hvis de ikke godtager dét, jamen så er vores retssikkerhed jo forsvundet totalt, så har vi INGEN der kan tale vores sag og beskytte os mod forværringer!! Skræmmende tanke. Håber du melder løbende tilbage, det er jo altid interessant når man er flere der sidder i samme båd....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 21:02   #29
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Præcis, jeg har nøjagtig samme skrivelser fra psykologen, psykiateren og lægen, så jeg venter lige som du på, hvad pensionsteamet siger til det.....hvis de ikke godtager dét, jamen så er vores retssikkerhed jo forsvundet totalt, så har vi INGEN der kan tale vores sag og beskytte os mod forværringer!! Skræmmende tanke. Håber du melder løbende tilbage, det er jo altid interessant når man er flere der sidder i samme båd....

Ja, det skal jeg nok. Håber snart, dit held vender. Det er en ret træls situation, du sidder i lige nu med den sagsbehandler.
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 23:59   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er sjældent jeg står op og fløjter om morgenen, det er da helt sikkert!

Og nu har jeg gået i evigheder og glædet mig til jeg fik post fra dem, så min sag kunne komme i gang.
Og nu hvor den er i gang, frygter jeg det næste brev der med alt sandsynlighed vil vælte hele læsset.....føj en led situation.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ventetid rose Alt det andet 7 28-10-2011 01:27
Ventetid? Connybirk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 23-10-2011 16:05
Ventetid og atter ventetid Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2010 12:13
ventetid pruttenQ34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 03-09-2009 10:49
Ventetid Mai-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 28-10-2008 15:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension