K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-10-2015, 15:35   #11
Alan67
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2015
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Alan67 er ny på vejen
Nej jeg er 48 år gammel

Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Du skal til opfølgningsamtale hvis du få sygedagpenge næsten hver måned.
Så vidt jeg har forstået, at dit problem drejer sig om udtalelse af lægekonsulent. Det kan man ikke gøre nogen ved. Ej heller privat rådgivere.
Man kan ikke få privat rådgivere for 800 kr/måned.
Jeg synes, du skal kontakte dukh, https://www.dukh.dk/fa-radgivning/skriv-til-dukh
Det vil sige at man bare må finde sig i alt hvad deres lægekonsulenten skriver?????
Alan67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 16:01   #12
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Er du medlem af en fagforening ?

Hvis ja så er der stor hjælp at hente der, du kan også få bisidder med som kender loven,

samt hjælp til hvis det er en arbejdsskade.
__________________

Sidst redigeret af mand; 21-10-2015 kl. 16:03.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 16:02   #13
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Alan67 Se meddelelser
Det vil sige at man bare må finde sig i alt hvad deres lægekonsulenten skriver?????
Nej - ikke hvis du kan dokumentere det er fejl.

Efter jeg tilsendte Overlægen fra Smertecentret, kopi af Lægekonsulentudtalelse, skrev han til mig, at lægekonsulentens vurdering var uforstålig og fejlagtig og begrundede hvorfor.

Kopi af dette sendte jeg til Jobcenterchef og sagsbehandler som en klage.
Endvidere havde lægekonsulenten givet mig en ny diagnose, hvilket også er ulovligt så det blev der også klaget over.

Herefter blev det indhentet ny lægekonsulent udtalelse - dvs. fra anden lægekonsulent

Efterfølgende Klagede jeg til Beskæftigelsesnævnet over Lægekonsulentens fejlagtige vurdering. Dette afstedkom at Lægekonsulentens rolle kom på Byrådsmøde.

Efterfølgende blev Lægekonsulentens beføjelser beskrevet

Så kan du dokumentere kan det føre til ændringer.

Sidst redigeret af lgkh62; 21-10-2015 kl. 16:11.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 16:08   #14
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
JEG kan godt blive lidt vred over de der påstår, at ALLE privatrådgivere bare vil score kassen..

KLART at man lige skal se lidt på anbefalinger.. Gode og dårlige..
Og så træffe sit EGET valg, om man vil skyde penge i det projekt..

Det er i den grad usikkert, om det er pengene værd eller ej.. Dog slår det mig, at HVER uge, så køber folk gladeligt en lotto eller tilsvarende.. Vel vidende at chancen for "gevinst" er forsvindende lille ?????

Men har kendskab til mindst een privatrådgiver, der startede med et tilbud om GRATIS gennemlæsning af sagen. Inden der blev opkrævet een eneste krone.
Resultat: Der kom over 80 bilag til gennemlæsning gratis..

Så bemærk venligst, at det altså ikke er den store fidus, at drive rådgivning i disse vanskelige sager.. Hmm
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 17:16   #15
Alan67
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2015
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Alan67 er ny på vejen
Fagforering og min Bare R.. har haft dem på men stod aligevel med det hele selv
Alan67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 19:59   #16
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Fordi du har haft en dårlig oplevelse med fagforeningen Alan67

så behøves det ikke at være sådan, har selv brugt dem i min sag og de var til stor hjælp. men kan de se der er en dårlig sag så har de svært ved at hjælpe.

Men som alt andet så er der gode som dårlige oplevelser..............
__________________

Sidst redigeret af mand; 21-10-2015 kl. 20:46.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 22:48   #17
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Teoritisk set, kan du klage over næsten alt. Der findes diverse råd, styrelser og nævnet og til sidst domstol.
Du kan klage over læge til patient klage nævnet, læge foreninger, sundhedstyrelsen osv.
Men du kan ikke få medhold i dine klager medmindre de er meget begrundet.
I kort sagt kan du ikke gøre nogen ved læge konsulent.
Selv du klage har den ikke opsætning virkning. Du får ikke sygedagpenge på den måde.
Bliv her i tråd som Peter anbefaler. Vi skal nok finde løsning til dig hvis de findes når dine problemer er mere belyst
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2015, 08:40   #18
Alan67
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2015
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Alan67 er ny på vejen
Abdul:
Jeg vil heller ikke have mine dagpenge tilbage da jeg først er blevet sygmeldt igen her den 14-10 og da der er gået over 9 md. siden sidste gang så er dette en ny sygedagpengesag.
Er bare der ude hvor det har vist sig at jeg ikke kan klare et arbejde under normale forhold. Dette problem forelå også sidst. Vil bare have hjælp til at være
klar over hvad og hvordan man får den bedste hjælp over for kommunen.
Ved at jeg har den diagnose som der skal til for at belyse mit helbred vil bare ikke ligge alt op over for alle.
Alan67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2015, 10:33   #19
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nej ingen grund til at lægge diagnoser frem Det er heller ikke dem, der er grundlaget men din arbejdsevne.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2015, 13:12   #20
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Alan67 Se meddelelser
Abdul:
Jeg vil heller ikke have mine dagpenge tilbage da jeg først er blevet sygmeldt igen her den 14-10 og da der er gået over 9 md. siden sidste gang så er dette en ny sygedagpengesag.
Er bare der ude hvor det har vist sig at jeg ikke kan klare et arbejde under normale forhold. Dette problem forelå også sidst. Vil bare have hjælp til at være
klar over hvad og hvordan man får den bedste hjælp over for kommunen.
Ved at jeg har den diagnose som der skal til for at belyse mit helbred vil bare ikke ligge alt op over for alle.
Jeg går ud fra, du skal placeres Match gruppe 2 læs her http://www.unw.dk/cms/upload/lfa.dk/...ge-revalid.pdf . Det ser ud til, at du har nedsat arbejdsevne. Jobcenter vil nu indhente general heldredposlysninger og evt speciallæge erklæring for at vurdere om din nedsat evne er varigt. Hvis det vurderes stationær bliver din sygepenge forlænget efter 27. 2 læs her http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...uligheder.aspx
Så har du mulighed for fleksjob, pension osv.
Jeg vil anbefale, du snakker med din egen læge og finde ud af, om læge vil skrive om nedsat arbejdsevne er stationær. Din sygdom er ikke afgørende. Det der er afgørende om arbejdsevne er væsentlig nedsat og stationær pga sygedom.
Prøv at finde ud af i første omgang og vend tilbage her
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension