K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2015, 10:41   #1
Tash92
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2014
Indlæg: 11
Styrke: 10
Tash92 er ny på vejen
Hvad pokker gør vi så?

Undskyld hvis det er lidt langt, men jeg tænker at det er bedst at give jer hele historien først.

Jeg har før skrevet herinde omkring min mors arbejdsskadesag som lige nu kører i ankestyrelsen. Sagen skulle have været afgjort for over et år siden, men de skal konstant have mere tid. Vi fik brev omkring April, de skrev at sagen godt kunne tage 4 måneder mere. Hun sendte igen flere oplysninger, som de spurgte efter (selvom det var nok 4 gang at de fik de samme oplysninger) - sidst i Juli fik hun så afgørelsen. Hun havde ikke krav på erstatning, da de mente hun arbejdede 37 timer om ugen, selvom både hendes skatte oplysninger, indtægt og ansættelses-brev skrev at hun arbejdede 30 timer. Jeg nægter at tro at sådanne fejl kan ske efter så lang tid. De har haft over et år? Jeg tænker lidt at de slet ikke har brugt den dokumentation som hun har sendt. Nå, men hun klagede over afgørelsen og indsendte samtidig en klage over den måde hendes sag er blevet håndteret på. Vi fik så endnu et brev i August angående klagen over afgørelsen, som ville tage op til 8 uger. Efter de første par uger skrev min mor en mail, samt lagde beskeder for at høre om sagsbehandleren skulle bruge flere oplysninger, men der kom ingen reaktion. En uge efter de 8 uger var gået, kom der et brev og de skrev at sagen ville gå om og at det godt kunne tage 3 måneder.

Jeg er direkte målløs og så vred over at de kan slippe afsted med det her. Min mor er fanget i ond spiral der går hele vejen til Kina. Det kan da ikke passe at de skal tage endnu et år om at afgøre en sag, der er så stråle klar at det er til at dø af grin over. At de ikke har brugt de oplysninger som de op til 4 gange har bedt om og sjusker så groft er jo helt uacceptabelt. 3 måneder her, 3 måneder der og så måske et år mere? Når sådanne "fejl" bliver begået, frygter jeg kun for hvilke fejl de ellers begår i andre sager.

Nå, men vi bider i det sure æble, men problemet er så bare hvad vi kan gøre indtil da. Min families økonomi falder sammen og jeg kan se at de virkelig prøver at få enderne til at mødes, men de havde slet ikke regnet med at det ville tage så lang tid som det gjorde. Regningerne hober sig op og pengene er små. Jeg har forsøgt at få et arbejde, da jeg ikke kunne blive optaget på diverse uddannelser, HF, erhvervs etc, da de nye regler lukker dørene hvis du ikke har bestået matematik i folkeskolen. Desværre ligger mine evner ikke i den matematiske kategori og jeg ville ikke kunne bestå prøven - så jeg har opgivet den slags. Jeg har søgt om kontanthjælp, men den rækker jo ikke så langt. Jeg søger dog forsat arbejde der hvor jeg kan.

Realiteten er bare at bankerne så småt lukker ned for mine forældre. De har allerede spærret min mors lønkonto, men de nægter at åbne øjnene. Jeg prøver at forklare at vi nok må kigge på at sælge nogle ting for at betale regningerne og måske skrue ned for forbruget.

Jeg kan ikke se hvordan vi skulle kunne komme igennem de næste 2 måneder, men måske er der hjælp at hente hos kommunen? Er der evt nogen der har nogle råd og sådan?

Jeg skriver fordi jeg gerne vil hjælpe mine forældre.

Sidst redigeret af Tash92; 15-10-2015 kl. 10:43.
Tash92 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2015, 14:28   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis banken spærrer hendes lønkonto, kan hun oprette en nemkonto i en anden bank, og lade sygedagpenge/kontanthjælp/whatever gå ind der. Man har krav på at kunne oprette en nemkonto hvor løn og evt offentlige ydelser går ind på i alle banker. Banken kan så vælge at give et hævekort, hvor man ikke kan trække over på.

Det er en fin løsning hvis man har store afdrag til banken, og de ikke vil sænke afdragene i en periode, og de blot trækker selv. På den måde kan man bedre forhandle lavere afdrag hjem.

Hvis spærringen kun skyldes overtræk, er det sådan set fint nok at de spærrer for yderligere overtræk. Men her til den første kan det være et problem, hvis pengene blot går til overtrækket.

Når hun har fået afslag en gang, skal der også være en plan B i forhold til et evt. nyt afslag. Hun kan ikke satse på at få medhold, og så stå der uden en plan for hvis det bliver et afslag.

Nu ved jeg ikke hvilken arbejdsskadesag der afhænger af hvorvidt man arbejder 30 timer eller 37 timer.. men har I fået en af de der advokater der arbejder for en procentdel af beløbet vurdere sagen, ellers kunne det være en ide..

Det er prisværdigt at du vil hjælpe dine forældre, men du skal også tænke fremad for dig selv. Så mens du går og venter på kontanthjælp, så deltag i et matematikkursus, de har sikkert et de kan tilbyde gennem kommunen et eller andet sted. En ny lærer med en ny tilgangsvinkel, kan nogen gange gøre lige den forskel der skal til for at bestå..

Kommunen har også en uddannelsesvejleder, der kan råde dig i forhold til hvad du kan gøre uden en bestået matematik for at komme videre.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 15-10-2015 kl. 14:32.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension