K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2015, 07:48   #1
Nol
Føler sig hjemme på K10
 
Nols avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2011
Lokation: Esbjerg
Alder: 52
Indlæg: 33
Styrke: 14
Nol er ny på vejen
Hvad nu...

Jeg er i tvivl om, hvor mit spørgsmål hører til, så jeg lægger det ind her :

Jeg har været til samtale med kommunen. Her blev jeg lovet min sag ville blive indstillet til rehabiliteringsteamet, det lovede den sidste rådgivere osse. Imidlertid får jeg brev fra kommunen nu, at jeg skal møde til jobsamtale, skal have fundet ud af hvilke job jeg synes er noget for mig?
Var helt desorienteret og ringede til rådgiveren, der sagde hun var blevet pålagt af ledelsen, at jeg skulle afklares yderligere. Jeg har været igennem 2 interne forløb og 5 eksterne forløb, og alt det lægelige er helt i top. Jeg synes jo det var noget søgt undskyldning, og rådgiveren sagde, at forløbet fra 2014 var "forældet". Kan det være det allerede? Og er det rigtigt jeg ikke kan forlange at få en skriftlig begrundelse for ledelsens beslutning om at sagen ikke skal videre på rehabiliteringsteamet, andet end at jeg "skal afklares"? Hvornår er der nok i en sag? Kommunens lægekonsulent skriver jeg var færdigudredt i 2011...
Nol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2015, 08:26   #2
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Jeg kan læse din sag udspringer af en arbejdsskadesag. Er den afgjort endeligt ?

Er du færdigbehandlet-afsluttet i.f.m. arbejdsskaden og har den fået konsekvenser-tilkendelse af mengrad og erhvervsevnetab ?

Hvad har dine arbejdsprøvninger bestået af ?
Er de blevet afbrudt under forløbene ?

Har du søgt aktindsigt hos Kommunen løbende så du er bekendt med hvad der er noteret på din sag ?

Alle disse spørgsmål for at kunne give dig et godt råd fremadrettet
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2015, 08:58   #3
Nol
Føler sig hjemme på K10
 
Nols avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2011
Lokation: Esbjerg
Alder: 52
Indlæg: 33
Styrke: 14
Nol er ny på vejen
Hej,
Jeg har fået en midlertidig afgørelse på 10%, de afventer kommunens afgørelse, siger de. Eehveevsevnetab er slet ikke gjort op endnu.
Jeg har store problemer i hverdagen, da drt er hele højre arm og skulder der ikke fungerer som den skal.
Jeg har løbende fået aktindsigt ved kommunen.
Jeg er arbejdsprøvet i eget job to gange to forskellige steder, har været på fem forskellige eksterne afklaringer kommunen har arrangeret. Det sidste forløb var på et revacenter med ganske små simple opgaver, næsten ingen timer. Dét sidste forløb er det eneste, kommunen ikke har stoppet. Jeg er ikke gået op i tid de andre gange, og det har alle rådgivere jeg har haft, haft meget svært ved at tackle. Selvom det har været et afklarende forløb har de taklet det som et udviklingsprojekt.
Nol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2015, 09:02   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Jeg synes jo det var noget søgt undskyldning, og rådgiveren sagde, at forløbet fra 2014 var "forældet"" citat.

Nej, ikke hvis din begræsning er vurderet af læger til at være stationær, og varig., evt med forværringer over tid!

Forlang at kommunen beskriver hvad der mangler at blive undersøgt, da det jo ikke handler om hvad du vil, men en afklaring, således at du kan komme videre!
Klag evt til leder, byråd, borgmester, i denne rækkefølge. (Hvis der er borgerrådgiver, bruger du denne først).
Husk SKRIFTLIG, enten mail, og/eller med stempel fra kommunen, således at du kan dokumentere spørgsmål og andet!

PS, . Selvom det har været et afklarende forløb har de taklet det som et udviklingsprojekt." citat.
Det skal de også, da de skal sikre at du ikke kan udvikle din restarbejdsevne.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 09-10-2015 kl. 09:06.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2015, 11:34   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nol Se meddelelser
Jeg har løbende fået aktindsigt ved kommunen.
Du skal være meget obs på, om de nu også sender dig alt hver gang der er nyt.

Der har før været skrevet på K10 om, at det ofte glipper, så borgeren alligevel ikke modtager alt.

Alternativt kan du gøre det, at hver gang du har været til møde på kommunen, så afleverer du en begæring om aktindsigt "siden sidst" når du forlader mødet. Men husk, at få en kvittering for, at den er modtaget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2015, 08:33   #6
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej Nol.
Er dine møder og arbejdsprøvninger refereret korrekt, så du kan genkende og godkende det skrevne.

Jeg skrev konsekvent "partsindlæg til arkivering på min sag" dvs. kommenterede/dokumenterede emnet, hvis jeg fandt uoverensstemmelser eller der manglede noget i det refererede.

Har du haft hjælp af fagforeningen i din arbejdsskadesag ?

Har du lavet to mapper til hver sin sag, da de foregår hver for sig.
1. Sygedagpengesag
2. Arbejdsskadesag.
I disse mapper arkiveres alt systematisk efter dato så du nemt kan lave en tidslinje af alle sagsakter på din sag. En stor hjælp når andre skal hjælpe dig.

Er der en Borgerrådgiver i din Kommune som du kan få hjælp fra ?
f.eks. postulatet, at din arbejdsprøvning fra 2012 ikke kan bruges i det videre forløb, da den er forældet.
f.eks. hvad mangler der for at afslutte din sag, da to sagsbehandlere allerede har omtalt indstilling til Rehabiliteringsteamet, men dette bliver ikke fulgt af teamet/ledelsen.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2015, 12:21   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Er der en Borgerrådgiver i din Kommune som du kan få hjælp fra ?
f.eks. postulatet, at din arbejdsprøvning fra 2012 ikke kan bruges i det videre forløb, da den er forældet.


Kan være fint med en guidende borgerrådgiver, men denne er IKKE sagsbehandler.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2015, 18:46   #8
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Er der en Borgerrådgiver i din Kommune som du kan få hjælp fra ?
f.eks. postulatet, at din arbejdsprøvning fra 2012 ikke kan bruges i det videre forløb, da den er forældet.


Kan være fint med en guidende borgerrådgiver, men denne er IKKE sagsbehandler.
Korrekt Stampe - men Borgerrådgiveren er rådgivende ved uoverensstemmelser mellem Borgen og Sagsbehandler (Kommunen) og derfor kan man via Borgerrådgiveren forespørge Sagsbehandler med hvilken begrundelse Arbejdsprøvning er forældet og yderligere afklaring ønskes.

Nol har ikke selv kunne få en begrundelse - det formodes at kunne fremskaffes via besvarelsen til Borgerrådgiver

Sidst redigeret af lgkh62; 12-10-2015 kl. 18:48.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 13:16   #9
Nol
Føler sig hjemme på K10
 
Nols avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2011
Lokation: Esbjerg
Alder: 52
Indlæg: 33
Styrke: 14
Nol er ny på vejen
Tak

Tusind tak for de gode svar:-)
Jeg ville meget gerne om der stod noget konkret i lovgivningen jeg kunne henvise til i forhold til at rådgiver ikke vil fremlægge den for rehabiliteringsteamet. Min sidste rådgiver er langtidssygemeldt og de siger hun ikke har skrevet noget i journalen om det vi aftalte, men fakta er at den sidste undersøgelse jeg gik med til, skulle være den allersidste, som hun (sagsbehandleren) sagde. Der var nemlig ikke mere kommunen kunne pege på, eller finde på der skulle kunne vise noget i forhold til min arbejdsevne. Imidlertid er denne nye regel kommet med at man kan "parkere" os på kt.hjælp i årevis i ressourceforløb, ganske uden udsigt til noget som helst. Og jeg må sige, det sidste forløb var jeg i, viste en arbejdsefffektivitet lig nul. Når så kommunens egen lægekonsulent skriver at sagen burde have været færdig-vurderet og udredt i 2011, finder jeg det mistænkeligt at kommunen nu vil starte forfra, som de beskriver det i det nyligt, modtagne brev. Og som de forklarer, på grund af min afklaring i 2014 er "forældet". Det var mindre end et år siden jeg kom ud af denne praktik, da forrige rådgiver skulle tage stilling og have sagen på rehab.møde. Men så blev hun syg...
Jeg læser ideen med en borger-rådgiver. Men hvad skal denne kunne hjælpe med? Jeg er jo som sådan ikke uenig med rådgivers arbejde, men uenig i rådgivers ledelses beslutning.
Min fagforening har ikke set sig i stand til at kunne bakke mig op i min arbejdsskadesag Nej, for de repræsenterer også ledelsen ved den samme hvor jeg var ansat, og derfor følte "de sig for meget i klemme", sagde de dengang... Jeg har valgt at blive i denne fagforening indtil jeg engang er færdig med hele sagen, og så anlægger jeg en større klagesag, men det er nu noget helt andet
Jeg holder sygesagen og min arbejdsskadesag adskilt, selvom de på en måde hænger lidt sammen. Arbejdsskadestyrelsen vil have en afgørelse fra kommunen førend de vil tage endelig stilling til den afgørelsen, så indtil videre har jeg kun fået lidt for méngrad. Det er blevet brugt til sagfører.
Der har været en arbejdsprøvning - et helt forløb der er blevet "væk" for dem. Jeg har bedt dom om flere gange at få fundet disse papirer, og ved hvert rådgiverskifte skal vi starte forfra, med at finde ud af hvornår jeg var i det forløb og hvem der var ledede og fordelte opgaver mv. Det er nærmest håbløst, for der er ingen der ved hvad den anden gør, og ingen samler trådene.
Jeg har klaget til ledelsen flere gange, borgmesteren, Nævnet flere gange, og faktisk også klaget til ministeriet - hvilket man ikke får en pind ud af!

Ønsker alle en god dag, trods modstand
Nol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 19:26   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Problemet er at du ikke har dokumentation på at din sag skulle i rehabteamet...

Plus det faktum at man ifølge loven ikke selv kan bede om at få sin sag for rehabteamet...

Derfor er det altid smart at kunne dokumentere sine ting...enten skriftligt eller via optagelse..

Der er desværre rigtig mange mennesker som har været ude for det samme....de bliver lovet guld og grønne skove når det foregår mundtligt og så sker der intet bagefter..

Eneste måde at komme uden om dette ja det er ved at kunne dokumentere ALT...hvorfor man også kan se herinde at vi altid siger det samme om og om igen....dokumentation dokumentation dokumentation...det er vigtigt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension