K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2015, 13:41   #1
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Inkasso, hvad må de evt. tage fra hjemmet.

Hejsa K10

Jeg håber der er nogle, der kan hjælpe mig.

Det drejer sig om, at jeg er kommet i økonomisk klemme, vedr. en tidl. kæreste, som havde gemt/ smidt rykkere ud, på regninger, han havde fået penge til at betale for af mig . Nu sidder jeg i den situation, at det er nået så langt, at jeg skal i fogedretten og risikerer at fogeden kommer ud, så mit spørgsmål er, hvad må de tage fra hjemmet? Både min mand og jeg har hver vores ting, som er arvet, må de tage dem o.s.v.
Vi er begge førtidspensionister.
Hilsen
tlf_dame
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2015, 23:21   #2
Mads87
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Indlæg: 146
Styrke: 12
Mads87 er ny på vejen
Jeg ikke helt om du kan bruge det her link, men jeg tror det.
http://www.budgethuset.dk/saadan-kla...edretten-nemt/
Mads87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2015, 00:48   #3
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Du har endnu ikke været i fogedretten. Derfor er der ikke frygt udkørsel af fogedforretning hjemme hos dig.
Hvis du ikke har nogen værdi, kan man ikke laver udlæg på nogen.
Det er ikke gratis for kreditor at bede om foged udkørsel. I din situation tror jeg ikke, kreditor vil bede retten om udkørsel. Det sker når man ikke dukke op i retten.
Det er bedst at du møde op i retten og lave et eller anden indsigelse mod kreditors krav. Du få måske ikke medhold men det hjælpe at trække sager i lang drag.
NB. Fogedretten kan kun tage tingene som ikke er nødvendig for dig og har salgsværdi
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2015, 02:53   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
De må tage alt ud over et beskedent bo. Det betyder at hvis du har et tv ud over et normalt billigt tv, kan de f.eks tage det. Har du bil der andrager en værdi på over 3000,- må de tage den osv.
Det koster en del at få fogeden ud, og den regning skal du også betale, så det bedste er at møde op i fogedretten og se hvilken aftale man kan lave.
Du kan forberede dig ved at sørge for at have dokumentation for indtægter og udgifter med, så de kan vurdere din økonomiske formåen.

For at kunne opretholde gælden er kreditor nødt til at trække dig i retten, hvis du ikke vil skrive under på gælden hver 3. år. Hvis gælden stadfæstes i retten, er den gældende i 10 år.

Hvis det er privat kreditor, kan man prøve at lave en aftale om at gælden kan slettes mod at betale en procentdel af gælden, hvis retten skønner at der ikke er noget at inddrive hos Jer, så det kommer ud af verden.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 29-09-2015 kl. 02:57.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2015, 06:32   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
når du kommer i fogedre aftten, såpøger de dig om du eger noget værdi,husk det er under straffe ansvar, de tager ikke noget men de tager måske pant i jeres værdier

først spøger de dig om du kan betale,hvis ikke spøger de om du kan/vil lave en afbetaligs ordning,hvis ikke,begynder de at kikkepå om du ejer bil, camping vogn,mortorcykkel osv.

tager kun ens ting, hvis man ikke vil/kan betale og ejer dyre ting som beo anlæg eller dyre biler uden pant, såderfor lav altid en afbetaling.

fportæl dem at ier pensionister og sidder hårdt idet,ofte kan man lave en billig atale med et rente stop
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2015, 10:42   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis du ikke har noget af værdi, der kan gøres udlæg i, kan du evt. i Fogedretten afgive en insolvenserklæring, som også kan frede dig i 6 måneder.

Du kan fx læse yderligere her - ellers prøv at google.
http://www.budgethuset.dk/insolvenserklaering/

Sidst redigeret af stampe; 29-09-2015 kl. 13:01.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2015, 12:27   #7
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser

Det drejer sig om, at jeg er kommet i økonomisk klemme, vedr. en tidl. kæreste, som havde gemt/ smidt rykkere ud, på regninger, han havde fået penge til at betale for af mig ......
Har du anmeldt bedrageriet/tyveriet til politiet?
Hvis sagen ender i retten, så er det vigtigt, at du kan dokumentere årsagen til at regningerne ikke blev betalt.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2015, 11:10   #8
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa alle

1000 tak for jeres meget gode svar.
Vi var temmelig nervøse, for hvad de kan tage, da vi begge har fået udbetalt erstatninger i forbindelse med overgang til førtidspensionister samt arv fra afdøde forældrer. Dette gælder et tv, et par pc'er, højtalere samt cb-anlæg.Vi har en bil,der står i mandens navn og den er registreret som trivselsbil på kommunen, som betaler vægtafgiften. Så det eneste jeg kan se, de må gøre, er at tage udlæg i mit indskud på lejligheden, som står i mit navn, da jeg havde den, da jeg mødte min mand.

Hilsen
Tlf_dame.

Til Rebecca

Nej det har jeg ikke gjort, da jeg ikke kan bevise det, det er mange år siden, og jeg aner ikke hvor i landet han befinder sig nu.

Hilsen
tlf_dame.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2015, 12:31   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis det er mange år siden, tænker jeg at det bedste er at få indgået en aftale om at betale 100-200,- af på det hver måned, så det både kommer ud af verden, så I slipper for at renter og gebyrer mangedobler beløbet, samt slipper for indkaldelse til fogedretten med jævne mellemrum, samt måske uanmeldte besøg fra inkassatorfirmaer.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2015, 13:23   #10
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Til Pip

Det ved jeg godt, men nu er problemet, at jeg ikke har økonomi til det og har ikke haft det, ej heller tidligere, desværre.
Som jeg skrev sidst, så er vi begge på førtidspension og desuden har jeg rigtig mange udgifter til di. medicin, da jeg bl.a. har diabetes og den medicin er hulens dyr.

Hilsen
tlf_dame
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension