K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2015, 13:56   #11
Nol
Føler sig hjemme på K10
 
Nols avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2011
Lokation: Esbjerg
Alder: 52
Indlæg: 33
Styrke: 14
Nol er ny på vejen
Dokumentation

Ja, det er rigtigt - jeg skulle selvfølgelig også ha optaget alle telfonsamtalerne. Jeg har kun optaget dem, jeg har tænkt var "vigtige", det vil sige dem med sektionsleder mv. Jeg havde ikke troet min rådgiver ville sygemelde sig, og trække sig fra den aftale vi havde, og jeg havde i hvert fald slet ikke troede hun ikke har ført til journalen hvad vi havde aftalt. Af skade bliver man klog, sjældent rig..jeg er fattig
Jeg tager det med et smil, det kan jo ikke betale sig at vræle over det.
Til gengæld undrer jeg mig over, at jeg har alt andet dokumenteret, bortset fra det ene afklaringsforløb. Alle lægepapirer er helt up-to-date, afklaringsforløb i massevis. Og så fatter jeg ikke et komma af, at man vil sætte mig i et nyt forløb. Med mindre det handler om chikane og udsættelse længst muligt!
Jeg ved, der sidder mange ligesom mig, der føler sig syltet på alle mulige og umulige måder. Dét er hvad der sker, når man klager

Nol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2015, 16:54   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det sker bestemt ikke fordi man klager...

Det sker desværre i næsten alle sager....det handler om at holde borgerne på lavest mulige ydelse så kommunerne slipper billigst muligt..

Ang det med at tro på sin sagsbehandler....tja det er jo ganske normalt for mennesker...

Man tror ikke at de kunne finde på at "snyde" en...

Så det skal man ikke banke sig selv i hovedet over...som du selv skriver "det kan jo ikke betale sig at vræle over det"

Men alle bør dog tage til sig at hvis man kan dokumentere alt i sin sag....ja så står man så meget bedre end dem som ikke kan dokumentere det...

Selv de sagsbehandlere der er enormt flinke og empatisk og som virker som om at de oprigtigt vil hjælpe en....ja de er ikke nødvendigvis meget bedre end andre..

Så til alle....hold en god tone overfor sagsbehandleren men sørg for at kunne dokumentere alt i jeres sag...enten skriftligt eller ved optagelser...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2015, 13:27   #13
Nol
Føler sig hjemme på K10
 
Nols avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2011
Lokation: Esbjerg
Alder: 52
Indlæg: 33
Styrke: 14
Nol er ny på vejen
Sidste..

Så har jeg da lige et sidste spørgsmål...

Når nu der er så stor forskel på de tidligere lægekonsulenters udtalelser og den seneste (jeg bad om at fo min sag forelagt en ny lægekonsulent, hvilket gav et helt andet resultat), kan jeg så klage? Jeg har tidligere klaget til ombudsmanden, men min sag er jo ni år gammel. Den falder vel for forældelsesfristen på et år, eller kan jeg påvise den i forhold til den nye erklæring hvor lægekonsulenten skriver, at jeg bede have været udredt allerede i 2011..?
Hvor kan jeg ellers klage?

Ønsker alle en dejlig onsdag
Nol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2015, 20:12   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Da en lægekonsulent er en helt almindelig medarbejder på kommunen....ja så kan du klage over denne til borgmesteren...

Det samme hvis du vil klage over selve sagsbehandlingen....altså ikke over de afgørelser de har truffet...men over måden sagsbehandlingen fungere på...for eksempel det at du får en ting fortalt af sagsbehandleren og så senere noget helt andet da sagsbehandleren ikke har skrevet tingene ind i din sag...

Om du så vil få noget ud af en klage til borgmesteren....tja det er simpelthen ikke til at vide...

Borgmesteren og kommunalbestyrelsen er ansvarlige for hvordan tingene forgår i kommunens forvaltning...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2015, 13:10   #15
Nol
Føler sig hjemme på K10
 
Nols avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2011
Lokation: Esbjerg
Alder: 52
Indlæg: 33
Styrke: 14
Nol er ny på vejen
Tak

Tak for svar til WM

Jeg tænker jeg er nød til at prøve noget andet end lige borgmesteren, for det er Esbjerg Kommune, og vores borgmester tager sig heller ikke en skid af de henvendelser/klager der kommer. Jeg har jo prøvet det tidligere, med det resultat at han satte Jobcenteret til at gennemgå sagen ved...Jobcenteret

Tak for svar, anyways - god torsdag
Nol er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension