K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-09-2015, 13:54   #11
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Hejsa alle

1000 tak for jeres meget gode svar.
Vi var temmelig nervøse, for hvad de kan tage, da vi begge har fået udbetalt erstatninger i forbindelse med overgang til førtidspensionister samt arv fra afdøde forældrer. Dette gælder et tv, et par pc'er, højtalere samt cb-anlæg.Vi har en bil,der står i mandens navn og den er registreret som trivselsbil på kommunen, som betaler vægtafgiften. Så det eneste jeg kan se, de må gøre, er at tage udlæg i mit indskud på lejligheden, som står i mit navn, da jeg havde den, da jeg mødte min mand.

Hilsen
Tlf_dame.
Fogedretten må godt tage jeres tv, pc'er, højtalere m.v

Hvis du har penge fra en arv stående er den ikke beskyttet som fx. Er arbejdsskaderstatning

Læs mere her: https://www.familieadvokaten.dk/emner/643.html


Det bedste ville være at få en lille afdragsordning aftalet, fremfor at skulle ud og købe nye ting
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2015, 13:57   #12
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Til Gisne

I følge det, jeg har læst på de andre link, så står der, at de ikke må tage de ting, da de er købt for erstatninger.

Hilsen
tlf_dame
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2015, 14:42   #13
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Kun. Hvis de penge bevisligt er købt for kreditorbeskyttede penge. Det gælder ikke hvis det fx er penge fra privattegnet forsikring eller invalideydelse fra fx. Pensionsselskab

I skal kunne dokumentere at tingene er købt for penge fra den kreditorbeskyttede konto og er ikke helt sikker på at alm. Brugsgenstande beholder kreditorbeskyttelsen, tror det gælder mere bil, hus o.lign hvor der står i skøde/salgskontrakt at det er beskyttede penge der er brugt
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2015, 15:46   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Det ved jeg godt, men nu er problemet, at jeg ikke har økonomi til det og har ikke haft det, ej heller tidligere, desværre.
Som jeg skrev sidst, så er vi begge på førtidspension og desuden har jeg rigtig mange udgifter til di. medicin, da jeg bl.a. har diabetes og den medicin er hulens dyr.

Hilsen
tlf_dame
Sørg for at tage udskrift fra apoteket med med et overslag over udgifter til medicin, når du bliver indkaldt til retten. Den slags udgifter tager de hensyn til i deres beregninger. Og de kan som sagt frede Jer et halvt år.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2015, 15:51   #15
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Til Pip

Tak for oplysningen, det skal jeg huske, men kan man ikke bruge de kvitteringer, man får på apoteket?

Hilsen
tlf_dame
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2015, 16:02   #16
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Tak for oplysningen, det skal jeg huske, men kan man ikke bruge de kvitteringer, man får på apoteket?

Hilsen
tlf_dame
Jo dem kan du også bare samle.. det er gennemsnittet for et år de går ud fra, medmindre der er ændret på medicin undervejs, som betyder en fordyrelse.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2015, 00:00   #17
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
opdatering af min sag.

Hej alle hjælpere.

Så blev det overstået for et par dage siden, jeg "slap" med, at de tog pant i mit indskud på vores lejlighed og en erklæring som insolvent.

1000 tak for alle jeres svar.

God weekend.

Hilsen

tlf_dame
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2015, 10:16   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja selvfølgelig skal man afgive en insolvenserklæring, når man ikke har midler til at betale med eller ting, der kan gøres udlæg i.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2015, 22:07   #19
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ha! Der er blevet taget udlæg i mit depositum to gange. Sidste gang fik jeg en insolvens. Da jeg spurgte, om jeg så skulle udrede beløbet til nr. 2, svarede anklageren beroligende, "Nej. Det betyder bare at nr. 1 ikke kan kræve det".

Sidst redigeret af mukke; 24-10-2015 kl. 22:10.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension