K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2013, 10:29   #1
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
§ 85 - Flytning ?

Hej på siden...

Jeg vil høre om der er nogle af jer herinde, der har erfaring med at søge en § 85, til hjælp af flytning, herunder bevilling af indskud til ny bolig ?

Jeg står i den situation, at jeg er blevet tilbudt en bolig, hvor jeg vil falde med alene 1000 kr i husleje, og jeg vil spare mange penge på transport, da boligen findes i den by jeg færdes... Pt bor jeg et godt stykke ude på landet.
I det hele taget, er den bolig jeg er blevet tilbudt, på alle måder en meget bedre løsning for mig, da jeg desværre har generaliseret angst oveni i min autisme diagnose, og en af min store vanskeligheder, er blandt andet at skal transportere mig rundt i trafikken...

Det er ikke muligt for mig at søge et såkaldt ''pligtlån'', da min nuværende bolig er betalt med et sådan... Jeg vil selvfølgelig gøre alt, for at komme ud af denne bolig uden gæld, da jeg heldigvis har mulighed for at få hjælp til at få malet og slebet gulve mv.

Håber der nogle der kan hjælpe mig, og komme med gode råd
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 13:55   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
https://www.borger.dk/Sider/Laan-til-beboerindskud.aspx
Mener det er kommunen og ikke Udbetaling DK, du skal tale med.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 19:33   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu ved jeg ikke hvad et pligtlån er....

Men selv om man har fået et boligindskudslån på kommunen tidligere....ja så kan man godt få et mere..

Så prøv kommunen...går ud fra at det stadig er kommunen og at udbetaling Danmark ikke har overtaget dette også....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 12:29   #4
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Tak for jeres svar

Pligtlån : https://www.borger.dk/Sider/Laan-til-beboerindskud.aspx - et lån man kun kan få, såfremt man helt og aldeles har afviklet et evt, tidligere lån af samme type. Det er i hvert fald det jeg forstår af de skrevne ord ?

§ 85 : Lov om aktiv Socialpolitik... ''§ 85. Kommunen kan yde hjælp til en flytning, som forbedrer ansøgerens eller familiens bolig- eller erhvervsforhold, herunder en flytning, hvor der flyttes fra en bolig med en boligudgift, der ikke svarer til ansøgerens eller familiens økonomiske formåen, til en bolig med lavere boligudgift. Det er en betingelse for hjælpen, at hverken ansøgeren eller ægtefællen har økonomisk mulighed for at betale udgifterne.''

- Der er forskel på de to typer...
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flytning nielsine Alt det andet 1 10-10-2012 20:51
Flytning. lisapigen Alt det andet 9 08-03-2011 08:15
Flytning boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 28-09-2010 02:13
Flytning dobar Spørgsmål ang fleksjob 5 20-05-2010 21:32
flytning med FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 03-05-2010 21:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension