K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2013, 08:12   #51
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og jeg flytter 100% når ungerne er fløjet fra reden!!
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 19-08-2013, 08:38   #52
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg flytter også inden for de næste 3-5 år...så snart junior kan passe sig selv og er godt på vej..er 14 år

har hytten og er der så meget jeg ka - i udland...

og ja det er dyrt at leve i dk og alting stiger hele tiden....
men de fleste bruger trods alt ikke alle deres penge på mad...vi er heldige- trods alt at ha et restbeløb til tøj mv,, modsat mange andre....
jeg kan ikke huske hvor mange procent i dk vi bruger på mad af vores indtægt. men det er ikke meget - generelt....
og ja mælk er dyrt ..tænk hvad landmanden får pr liter mælk og folk betaler i butikker..det er vanvittig forskel...der er nogen der tjener styrtende..

generelt er jeg personlig heldig...handler 90-95procent af mine dagligvarer i tyskland...det kan mærkes meget om man køber for 1ooo kr herhjemme el.i flensborg,..men bilka er ligeså langt væk fra mig...og der kommer jeg aldrig

stribe ftp
stribe er ikke logget ind  
Gammel 19-08-2013, 08:40   #53
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Jeg misunder dig dit udenlandske domicil.
Overvejer seriøst også selv at rykke teltpælene op og forlade Danmark.
Citat:
Og jeg flytter 100% når ungerne er fløjet fra reden!!

Jeg har hele tiden holdt en bagdør åben... livrem og seler... og hvad nu hvis

Efter jeg har boet 3 år fast her i BG, er det nu 2 år siden jeg har været i DK...
Nej... jeg får ikke brug for den bagdør... så nu bliver den lukket og jeg skal have resten af de opmagasinerede ting herned... jeg flytter ikke tilbage ...

Jeg har nu 3.5 år til folkepension og det indtægtstab det giver... men det kan jeg nemt leve af til den tid, hvor jeg bor nu....

Ohhh jo... priserne stiger også her... men ikke den vilde himmelflugt som i DK hvor pensionen slet ikke følger med og der bliver mindre og mindre tilbage når de faste udgifter er betalt.... og så er vejret også bedre...og livet er nu bedre når solen skinner






....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind  
Gammel 20-08-2013, 10:12   #54
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ok

Nu fik jeg læst lidt mere om det, og kan se at meningerne er lidt delte.

Der er både fundet genetiske afvigelser (overgiver mig), men også andre påvirkninger, så det er en kompleks og ikke helt fastsat mekanisme der tilsammen giver den evne.
Den følger meget logisk de folkeslag der har haft tradition for at bruge komælk/hestemælk som fødekilde udover barndommen.

"Similarly, in man no clear difference was found at the RNA level between adults with hypolactasia and adults with persistent high lactase activity, a result that also indicates a posttranscriptional control of lactase expression."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1683500/

"Various types of enterocytes are present even on a single villus from individuals with adult-type hypolactasia. These results show that different mechanisms control lactase expression in enterocytes on the same villus."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8020689

"Both transcriptional and posttranscriptional factors cause the decline of intestinal lactase. This probably explains the multifarious observations that most studies on adult-type hypolactasia have reported. The single overriding factor distinguishing lactase-persistent subjects from hypolactasic subjects is the high rate of lactase biosynthesis."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9136828

Kortet her viser hvor mange procent af befolkningen der er laktoseintolerante..

http://www.sciemed.com/foodreactions/images/Eu_map.jpg

Alderen er forskellig og svinger fra 1 år til 20 år, før laktoseintolerancen indtræder, igen regionsbestemt.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind  
Gammel 20-08-2013, 13:21   #55
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Jeg synes nu ikke meningerne er så delte blandt fagvidenskaben endda. Laktoseintolerans kan bare have flere årsager. Herunder afholdelse fra mælkeprodukter i en længere periode, som du også indledningsvis fortalte. Det vidste jeg faktisk ikke :-)
halse er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Generalangreb igang på overførselsindkomster Henrik Herløv Politik og Samfund 10 28-06-2013 19:23
Udgifter under urbejdsprøvning Peter Grenaa Spørgsmål ang fleksjob 7 02-03-2013 12:59
Både lønmodtagere og folk på overførselsindkomster får flere penge mellem hænderne jomfruen Politik og Samfund 8 03-09-2009 10:46
Overførselsindkomster= Ingen Stemmeret ? Havedammen Det er da strengt ! 27 20-07-2009 00:09
Tal fra 2008 for overførselsindkomster FlemmingLeer Dit og Dat 20 31-10-2008 18:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension