K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2011, 07:15   #1
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Hvem kan man stole på ?

Jeg spørger bare
Den nye sociallov - en skjult bombe
socialdemokratiske løgne
http://www.apk2000.dk/oktobernet/kp/...p9815/s12.html

"...Sandheden bag socialministerens ordgyderi (socialminister, Karen Jespersen )

Den socialdemokratiske socialministers optræden som de fattiges værner viste, at hun har talent som skuespiller. Den socialdemokratisk ledede regerings formål med at erstatte den gamle bistandslov med den nye, "aktive sociallovgivning" kom ikke frem i dagslyset:

*Tilpasning af den danske socialpolitik til EU,

*Cementering og udvidelse af det tredie arbejdsmarked uden faglige rettigheder og overenskomstmæssige løn- og arbejdsvilkår og

*Øget privatisering og brugerbetaling

*Skrotning af gældende retsgarantier for socialhjælp/retskrav på hjælp

De arbejdsløse - bistandsmodtagere som understøttelsesberettigede - skal udnyttes som løntrykkere og billig arbejdskraft. Arbejde på slavelignende.vilkår. Lønnen og arbejdstid dikteres af staten, og mulighederne for at sige nej til aktiviseringstilbud eller klage over utålelige arbejdsforhold er minimale. De gældende overenskomster for det fagområde, man ansættes indenfor, omfatter ikke de aktiverede.

.Det offentlige system skal ikke automatisk yde folk den nødvendige bistand. Hvis de kan, skal de arbejde for bistanden - aktiviseres. For de mennesker, der ikke kan aktiveres, som pensionister, handicappede, totalt nedslidte på arbejdsmarkedet mv., skal bistandens omfang vurderes nøje. I hvert enkelt tilfælde. Af sagsbehandleren. Ofte uden muligheder for at anke dommen.

De ældre skal kun kunne modtage hjemmehjælp til rengøring, indkøb mv., hvis de er helt ude af stand til at klare sig selv. Hvis de har en mindre procentdel af deres førlighed tilbage, må de selv sørge for at gøre rent og købe ind eller betale for at få hjælp. helt ude af stand

Et budskab, som kommunerne har fattet. Der er kommet fuld gang i forringelserne af hjemmehjælpen. Med nedskæring af den hjælp, de ældre modtager, privatisering og indførsel af brugerbetaling.

Kommunerne har også fattet budskabet om, at førtidspensionering kun er for folk, der er totalt nedslidte på arbejdsmarkedet. Hvis ryggen ikke er helt ødelagt af hårdt arbejde, skal de kommunale beskæftigelseskonsulenter nok sørge for at finde dig et skånejob til dig. Andelen af nedslidte arbejdere, der tildeles førtidspension, er i dag stærkt faldende.

En udvikling, der er skruet op på fuld kraft frem. Bremseklodserne er blevet fjernet med den aktive sociallov, der er skræddersyet til endeligt at harmonisere de sociale forhold i Danmark til EU-niveau...."


Sidst redigeret af Karo; 23-05-2011 kl. 08:16.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 08:46   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvornår er er kommentaren lavet, og af hvem?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 08:57   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvornår er er kommentaren lavet, og af hvem?

VH Popiae
Den er skrevet af http://www.apk2000.dk/

Kommentaren er fra 1998.

Karin Jespersen var var socialminister fra 25. januar 1993 til 28. januar 1994 og igen fra 27. september 1994 til 23. februar 2000.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 09:02   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tak.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 13:08   #5
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Den er skrevet af http://www.apk2000.dk/

Kommentaren er fra 1998.

Karin Jespersen var var socialminister fra 25. januar 1993 til 28. januar 1994 og igen fra 27. september 1994 til 23. februar 2000.
Okay lad mig se om jeg har forstået det ret.

Der er tale om en udtalelse der 13 år gammel, og som blev sagt under et dengang anderledes socialdemokratiske parti.? Af en minister som senere skiftede til Venstre, netop pga. af hendes noget rabiate meninger.?

Og det forventer du at det skal tages seriøst fordi.???

Hvis du vil starte en politisk debat om et parti, så bør det i det mindste være udtalelser som er af nyere dato (læs inden for de sidste 4 år)

f.eks. da Claus Hjort i februar 2011 foreslog at man revurderede alle førtidspensioner givet til ikke-vestlige indvandrere, fordi de koster 16 mia. og ikke fordi han mente der var fejl i dem. Men udelukkende pga. hans racistiske tildenser.

Eller da SF mod partiets dele medlemmer og bagland kom med et pointsystemet.
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 14:48   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Det er min subjektiv mening om at den udtalelse er yderst relevant og meget aktuelt. Den nuværende stemning på den politiske arena er fuldstændig på samme plan som den var for 13 år siden.

Jeg er meget i tvivl om hvem jeg kan stole på bla. fordi:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1559075.ece

og fordi:
http://www.ugebreveta4.dk/2011/20111...rtihopper.aspx

og fordi:
Alt det andet du skriver om, for mig er irrelevant.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 15:30   #7
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Det er en ting at politikerne skifter parti, hvilket kan give et problem med hvilken man skal sætte sin lid til. Hvilket jeg kun kan være enig i at det er et problem for Danmark, da det giver en for stor usikkerhed og mistro til dem vi nu en gang vælger ind.

Men det er noget andet det du skriver i dit første indlæg.
Der klandre du et parti for en politikers udtalelse vel og mærke en af dem som har skiftet parti.

Så inden fortsætter debatten, kan du så ikke lige melde ud hvad det er du vil.
Er at klandre S for en udtalelse lavet af et tidligere medlem.?
Eller
Er det at klandre alle de politikere som skifter parti i løbet af deres karriere.?

Citat:
og fordi:
Alt det andet du skriver om, for mig er irrelevant.
Mener du seriøst at det er irrelevant at Claus Hjort vil se stort på alm. menneskerettighederne.??

Citat:
Det er min subjektiv mening om at den udtalelse er yderst relevant og meget aktuelt. Den nuværende stemning på den politiske arena er fuldstændig på samme plan som den var for 13 år siden.
Hvordan hulens kan den være det, når reglerne er ændret, verden er ændret og ikke mindst der er skiftet gud ved hvor mange politikere ud. Du mener med ord at alle de nye politikere ikke har deres egne meninger og synspunkter, men at de er hjerneløse statister for gamle politikere.?
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 01:34   #8
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jsn Se meddelelser
....Hvordan hulens kan den være det, når reglerne er ændret, verden er ændret og ikke mindst der er skiftet gud ved hvor mange politikere ud. Du mener med ord at alle de nye politikere ikke har deres egne meninger og synspunkter, men at de er hjerneløse statister for gamle politikere.?
Det tager nogle dage før du få mit svar.
Jeg vil starte med at lytte til Helle...
http://helle-tv.dk/012854219371753/f...ongressen-2010
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem raskmelder hvem? LINGLING Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 25-07-2012 06:44
Kan man stole på ask. kimmik Dit og Dat 3 06-04-2012 07:51
resurse profil hvem hved hvem der gør hvad? c.l.e.o. Alt det andet 0 04-12-2009 09:38
Kan jeg stole på min sagsbehandler palle jensen Spørgsmål ang fleksjob 14 03-04-2008 21:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension