K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2011, 19:26   #1
nokaldrig
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2010
Indlæg: 17
Styrke: 14
nokaldrig er ny på vejen
Ny aftale vedr. skattefri udbetaling af efterlønsbidrag

Hejsa

Nyhederne fortæller om en ny aftale den blå fløj har lavet som omhandler en "skattefri" udbetaling af efterlønsbidraget. For mit vedkommende, FP for et halvt år siden, hvor jeg her inde på siden følte mig opfordret til at få mit efterlønsbidrag udbetalt.


....det gjorde jeg selvfølgelig, meeeen betalte da 30 % til staten ...

Er der nogen som vil gi' et bud på hvorvidt man ville kunne få betalt de 30 % som jeg lige har betalt til staten, inden de fik den ide, at gøre udbetalingen skattefri ??


EDIT: Jeg hentede lige den nye aftale fra en af aviserne

Det betyder efterlønnen for dig:
- Efterlønsperioden bliver kortet ned fra fem til tre år
- Efterlønsalderen bliver hævet til 64 år
- Pensionsalderen hæves hurtigere end tidligere aftalt
- Pensionsalderen er 67 år i 2022
- Allerede indbetalt efterlønsbidrag kan udbetales skattefrit

Sidst redigeret af nokaldrig; 13-05-2011 kl. 19:58.
nokaldrig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 20:25   #2
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Det er jeg helt sikker på at du ikke får, den aftale skal de stemme om i folketinget, har jeg hørt, så det er endnu ikke vedtaget.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 21:57   #3
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Det er også kun omkring 14 dage siden jeg fik mine efterlønsbedrag udbetalt minus de 30% til skat..

Selve ordningen træder først i kraft i 2012 .. det er ihvertfald det jeg lige har læst på nettet...
Så chancen for at få refund. de 30% er vist lig med 0
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 23:27   #4
FacingTrouble
Elsker at være her på K10
 
FacingTroubles avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Sjælland
Indlæg: 68
Styrke: 14
FacingTrouble er ny på vejen
ja det er da en interessant indgangsvinkel, som der lægges op til.

Alle dem, som ikke synes, de vil / eller forventer at kunne gøre brug af den fremtidige efterlønsordning, fordi de f.eks. har for stor OPSPARING......de skal have deres bidrag tilbage - uden at betale SKAT.

Det lyder for mig som om de vel-stillede endnu engang får et stykke af den store uddelings-lagkage........skulle der ikke spares....? Alle skattekroner er vel meget velkomne i statskassen....
Men på den anden side, så må regeringen vel også investere lidt, sådan at de får "sparet" nogle ekstra stemmer sammen.

Kan ikke forstå, at der skal være noget som helst skattefrit - i disse sparetider hvor "alle skal være med til at løfte".....

Mht at løfte i flok - mon flokken på Christiansborg kunne finde på at "løfte" deres pensionsalder lidt........
FacingTrouble er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2011, 00:05   #5
frankmj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2009
Indlæg: 149
Styrke: 15
frankmj er ny på vejen
Staten (os) kommer til at spare rigtigt mange penge, hvis folk vælger at få de godt 60.000 udbetalt skattefrit. Et års efterløn koster statskassen (os) min. 91% af dagpengesatsen dvs. ca. 180.000. Så jo flere der benytter dette tilbud, jo mere bliver der til os andre!

Der er også aftalt forhøjelse af pensionsalder for folketingsmedlemmer og ministre i følge Margrehte Vestager.
/Frank
__________________
Der er altid nogen, der har det værre end mig...
frankmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2011, 01:50   #6
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frankmj Se meddelelser
Der er også aftalt forhøjelse af pensionsalder for folketingsmedlemmer og ministre i følge Margrehte Vestager.
/Frank
He he ja det er da en joke du kommer med der... endda en af de ikke ret sjove... den usmagelige virkelighed er at de selv sikrer sig den fede pension som 60 årige...

Citat:
Denne ændring gælder dog kun for medlemmer, der blev valgt første gang efter 1. januar 2007. Dermed kan topfolkene fra forligspartierne fortsat hæve folketingspension fra den dag de fylder 60.

- Dobbeltmoralen hos Venstre, Konservative, Radikale og Dansk Folkeparti er til at få øje på, for mens de rask væk ændrer reglerne for lønmodtagere, der ellers troede, de kunne regne med deres efterløn, så vil de ikke pille ved deres egne luksus-pensioner.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...g.html?forside

...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2011, 16:34   #7
nokaldrig
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2010
Indlæg: 17
Styrke: 14
nokaldrig er ny på vejen
Cool

Nej det har i nok ret i , de penge kan jeg nok vinke farvel til, hvis og såfremt den aftale bliver til noget, meeen jeg vil føle mig lidt uretfærdigt behandlet, hvis aftalen træder i kraft, og det vil vise sig, at jeg har foræret den danske stat 18.000 kr, det vil da være at ta' penge fra de fattige ...

Jeg tror at jeg på det tidspunkt vil kontakte min fagforening, og se om de kan trække i noget vedrørende den forskel.

Nå penge er ikke alt, men derfor har man da ret til at undre sig, samt udtrykke sig...

Det jeg så kan se at vi førtidspensionister vil nyde godt af, er at pensionsalderen bliver skudt 2 år, til det 67' nde år, hvilket vil betyde for os FP at vi får EKSTRA 2 år med en højere løn, end den lave folkepension.
nokaldrig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2011, 20:42   #8
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nokaldrig Se meddelelser
Det jeg så kan se at vi førtidspensionister vil nyde godt af, er at pensionsalderen bliver skudt 2 år, til det 67' nde år, hvilket vil betyde for os FP at vi får EKSTRA 2 år med en højere løn, end den lave folkepension.
Ja intet er så dårligt at det ikke er godt for noget...
Det er bare træls at os der har 65 års pensionsalder ikke bliver ændret...æv...

Gad nok vide hvor mange grænsevagter og toldere dansk fjolkeparti skulle bestikkes med for at hæve de 65 også... hmm... eller måske en politihund


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 02:10   #9
frankmj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2009
Indlæg: 149
Styrke: 15
frankmj er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nokaldrig Se meddelelser
Nej det har i nok ret i , de penge kan jeg nok vinke farvel til, hvis og såfremt den aftale bliver til noget, meeen jeg vil føle mig lidt uretfærdigt behandlet, hvis aftalen træder i kraft, og det vil vise sig, at jeg har foræret den danske stat 18.000 kr, det vil da være at ta' penge fra de fattige ...

Jeg tror at jeg på det tidspunkt vil kontakte min fagforening, og se om de kan trække i noget vedrørende den forskel.

Nå penge er ikke alt, men derfor har man da ret til at undre sig, samt udtrykke sig...

Det jeg så kan se at vi førtidspensionister vil nyde godt af, er at pensionsalderen bliver skudt 2 år, til det 67' nde år, hvilket vil betyde for os FP at vi får EKSTRA 2 år med en højere løn, end den lave folkepension.
Du fatter stadig ikke, at det er en fordel for os andre, at folk indløser deres tilgodehavende (på max 60.000) fremfor at trække 180.000 om året i mindst 3 år. Det er godt nok snævertsynet.

Du sparede selv min. 8 % ved at få udbetalt din indbetaling til efterløn mod en afgift på 30% hvor du ellers skulle have betalt skat af det indbetalte beløb på mellem 38 og 63 %.
/Frank
__________________
Der er altid nogen, der har det værre end mig...

Sidst redigeret af Webmaster; 15-05-2011 kl. 17:10. Årsag: Pga sprogbrug
frankmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 09:16   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
frankmj nææ jeg fatter ikke og er ikke enig med dig men det gør ikke mig fatsvag (eller andre ) det gør os blot uenige i med dig

og ja pensions alderen hæves også for politikere dog ikke for dem der sidder nu det er endnu en genial måde at redde dem selv på , og som alt andet lade de andre betale

http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1554614.ece
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
udbetaling af efterlønsbidrag på sygedagpenge Sutsko Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 28-08-2012 07:44
Vigtigt vedr udbetaling af efterlønsbidrag supersus Alt det andet 1 22-05-2012 12:09
Skattefri udbetaling orkide1966 Spørgsmål ang fleksjob 7 12-04-2012 14:19
udbetaling af efterlønsbidrag kenserkvenser ? HvadNuLilleDu Dit og Dat 7 22-03-2012 22:21
Udbetaling af efterlønsbidrag på førtidspension. Rådvild Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 03-10-2010 14:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension