K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2011, 17:47   #11
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Klart, klart. Indføj et økonomisk incitament og *vupti!* straks vil de kronisk syge hoppe og danse og arbejde deres syge r** ud af bukserne!

Det er da dét, der skal til. Nemlig ja.
*tyk ironi kan forekomme*

Jeg er ærlig talt snart træt af at høre om de højtlønnede fleksjobbere som argument for at drastisk reformere ALLE fleksjobbere. Hvor mange kan der egentlig være?!? Og hvad så med at reformere deres forhold frem for også at sigte efter alle os andre, der bare har et fleksjob og arbejder det bedste, vi kan, for en almindelig løn - i den lavere ende, bevares, men en løn vi kan leve for? Jeg bliver SINDSSYG af at høre på det der crap
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 19:12   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hmmm, måske skal fleksjobbere satse på, at få ansættelse som jobkonsulent hos en "anden aktør", for den slags jobs må der da blive behov for.

Måske var det ikke så tosset, det gunvor skriver, om at forbyde penicilin, så ville de slippe af med en stor del af os, så'n stille og roligt hen af vejen.

Ironi kan forekomme.
Job som jobkonsulent,kan bestrides af både hører hæmmet og optimister..

ja,jeg går indfor aktiv døds hjælp,hvorfor blive ved med at pine folk,når det kan gøres hurtigt smertefrit og billigt.
jeg ville ønske at valget var overstået.Jeg hader forandringer .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 10:02   #13
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Synes lige jeg ville komme med nogle faktuelle tal:

Citat:
På Arbejdsmarkedsstyrelsens hjemmeside www.ams.dk, under Regler og satser, Regler, vejledninger mv. - kronologisk, Regelarkiv, Skrivelser, findes skrivelse nr. 9036 af 31. januar 2008, der oplister eksempler på, hvilke ydelser der kan indgå ved beregningen af løntilskuddet.

For fleksjob oprettet efter 1. juli 2006 kan løntilskuddet højst beregnes ud fra en løn på 429.112 kr. (2009) på årsbasis eller 223,03 kr. (2009) på timebasis. Det betyder i praksis, at man som lønmodtager i fleksjob godt kan aftale sig frem til en løn, der ligger over 429,112 kr. på årsbasis, men virksomheden vil maksimalt få et løntilskud fra kommunen på 286.075 kr., hvis der gives et løntilskud på 2/3.

Herudover gives tilskud til udgifter til ATP samt eventuelle udgifter til andre arbejdsgiverbidrag. Da loftet er beregnet ud fra en fuldtidsansættelse, er det timelønnen på 223,03 kr. (2009), der skal lægges til grund for beregningen af lønloftet for deltidsansatte.

Hvis der senest den 30. juni 2006 er indgået aftale om et fleksjob, eller personen allerede er i et fleksjob, får reglen om loft over løntilskuddet kun betydning, såfremt man mister det nuværende fleksjob og bliver ledig. Ved indgåelse af aftale om et nyt fleksjob, vil man blive omfattet af den nye regel om loft over løntilskuddet.

En person, der overgår direkte fra et fleksjob til et andet uden ledighed, berøres ikke af loftet over løntilskuddet. Det samme gælder for selvstændige erhvervsdrivende, der overgår fra økonomisk tilskud til fleksjob uden forudgående ledighed.
Kilde: http://www.clh.dk/?id=1474#c3999

Og her Arbejdskommisionens anbefalinger (øvrige anbefalinger er gennemført, så derfor tror jeg også der arbejdes hen mod denne model)

Citat:
Tabel 2: Forslag til ny fleksjobordning
Arbejdsgiverbetaling, kr. Løntilskud, kr. Samlet løn, kr.
2.000 15.800 17.800
12.000 12.800 24.800
24.000 6.200 30.200
36.000 0 36.000
Anm.: Månedlige beløb i 2009-priser.
Kilde: Egne beregninger
Link: http://www.amkom.dk/media/22520/2k_p...er_arbejde.pdf


Ovenstående tabel2 driller, men det man skal bide mrk. i er at der er nul tilskud, hvis du skulle tjene 36.000 el. for 30.200 (6.200 kr.), dvs. arbejdsgiver må betale det hele, og hvilken arbejdersgiver vil betale fuld løn for ½ arbejde el. mindre, næppe nogen. Hvorfor mennesker i mellemindskomstgruppen (og med en mellemlang uddannelse ikke reelt har nogen fleksjobmulighed! Dem der ville oppebære en samlet løn på 24.800 kr. vil sikkert også kun få arbejde som fleksjob, hvis de kan præstere ½ arbejdstid, idet der her deles i porten mel. stat og arbejdsgiver. Så hvis man ikke kan arbejde 18,5 timer men kun mindre, vil dette heller ikke være rentabelt for arbejdsgiveren. Hele Arbejdsmarkkommisionens retorik afspejler da også, at fleksjob bør være for de ufaglærte, hvilket de fleste også allerede er. Og samtidig er den voervejende del over 50 år, hvorfor jeg har meget svært ved at se at der kan komme meget store besvarelser. Men at det reelt handler om, at mennesker m. en vis længde udddannelse og indtægt åbenbart eft. Arbejdmarkedskomminsionens synspkt. ikke kan miste en del af deres arbejdsevne og dermed have behov for fleksjob. Hvilken biologisk lovmæssighed denne argumentation er hængt op på, står lige så uklart som Hr. Hjortens mange mærkværdige argumenter.

Citat:
Fleksjobbere tjener i gennemsnit 23.000 kr. om måneden (2007-niveau)

Den gennemsnitlige månedsfortjeneste ekskl. genetillæg er 23.037 kr. Månedsfortjenesten er inkl. pension, personalegoder og den særlige feriegodtgørelse.

Kilde: Egne beregninger på baggrund af DREAM og Lovmodellen.
Link til udvidet rapport: http://www.amkom.dk/media/22119/velf...rbejde_web.pdf

fra side 167 fleksjob og fre.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 22-05-2011 kl. 10:14. Årsag: kan desværre ikke få tabel til at stå ordentlig!
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 17:41   #14
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Synes lige jeg ville komme med nogle faktuelle tal:



Kilde: http://www.clh.dk/?id=1474#c3999

Og her Arbejdskommisionens anbefalinger (øvrige anbefalinger er gennemført, så derfor tror jeg også der arbejdes hen mod denne model)



Link: http://www.amkom.dk/media/22520/2k_p...er_arbejde.pdf


Ovenstående tabel2 driller, men det man skal bide mrk. i er at der er nul tilskud, hvis du skulle tjene 36.000 el. for 30.200 (6.200 kr.), dvs. arbejdsgiver må betale det hele, og hvilken arbejdersgiver vil betale fuld løn for ½ arbejde el. mindre, næppe nogen. Hvorfor mennesker i mellemindskomstgruppen (og med en mellemlang uddannelse ikke reelt har nogen fleksjobmulighed! Dem der ville oppebære en samlet løn på 24.800 kr. vil sikkert også kun få arbejde som fleksjob, hvis de kan præstere ½ arbejdstid, idet der her deles i porten mel. stat og arbejdsgiver. Så hvis man ikke kan arbejde 18,5 timer men kun mindre, vil dette heller ikke være rentabelt for arbejdsgiveren. Hele Arbejdsmarkkommisionens retorik afspejler da også, at fleksjob bør være for de ufaglærte, hvilket de fleste også allerede er. Og samtidig er den voervejende del over 50 år, hvorfor jeg har meget svært ved at se at der kan komme meget store besvarelser. Men at det reelt handler om, at mennesker m. en vis længde udddannelse og indtægt åbenbart eft. Arbejdmarkedskomminsionens synspkt. ikke kan miste en del af deres arbejdsevne og dermed have behov for fleksjob. Hvilken biologisk lovmæssighed denne argumentation er hængt op på, står lige så uklart som Hr. Hjortens mange mærkværdige argumenter.



Link til udvidet rapport: http://www.amkom.dk/media/22119/velf...rbejde_web.pdf

fra side 167 fleksjob og fre.
OH MY GOD!!!
Simpelthen chokerende læsning..Husk lige at sætte jeres kryds det rigtige sted, når vi forhåbentligt snart får et valg!! For det vanvid må stoppes...
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad vil der ske med os i fremtiden? Tullepigen90 Midlertidig Førtidspension 2 03-07-2012 20:02
fremtiden vinterpige Spørgsmål ang fleksjob 2 16-11-2010 17:42
Bange for fremtiden.. Cat 72 Alt det andet 3 17-09-2009 11:52
Færre fleksjob i fremtiden pga. nye dagpengeregler zuza Manglen på Fleksjob 0 14-04-2008 09:49
En dag ude i fremtiden..... amik Politik og Samfund 0 25-11-2007 14:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension