K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2011, 10:21   #11
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Undskyld men jeg kan ikk se noget efterlønsbidrag nogen steder,...

Hvad hedder sådan en fisk i daglig tale?

Hvorfra får man opgørelser - er det det der man har har fået trukket i mange år.. de der 8% eller?

fatter hat Hjææælp
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 11:48   #12
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Du skal først være medlem af en A kasse, som det er i dag, så vælger man om man vil betale til ordningen.
Så betaler man via sin fagforening til efterlønsbidraget.

Der er nogle kretreier for om man kan komme med i ordningen, bla. medlems skabet længde, kan ikke huske hvor længe man skal have været medlem.

Min Mogens betaler ca. 1350,- hver månede til det hele, man kan så trække en del af det fra i skat når året er omme.
Du kan se på årsopgørelsen, hvor meget du har betalt til efterlønnen ( tror jeg nok).

Mogens har været med fra starten, Han havde 25 år jubilæum sidste år i 3F.

Jeg kan ikke komme på efterløn, har ikke været medlem længe nok, derfor fravalgte jeg den ordning som kommunen har for flexjobber.

De 8% er er et bidrag som bla. bruges til at folk kan komme i uddaldelse, el. noget der ligner.
Det betaler alle til uanset om man får brug for det.

Sidst redigeret af sushjer 1; 15-05-2011 kl. 11:54.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 16:07   #13
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af frankmj Se meddelelser
Du fatter stadig ikke, at det er en fordel for os andre, at folk indløser deres tilgodehavende (på max 60.000) fremfor at trække 180.000 om året i mindst 3 år. Det er godt nok snævertsynet.

Du sparede selv min. 8 % ved at få udbetalt din indbetaling til efterløn mod en afgift på 30% hvor du ellers skulle have betalt skat af det indbetalte beløb på mellem 38 og 63 %. "

/Frank
Du kan ikke stille det så simpelt op..

TO var ærgerlig over at skulle betale den skat, når hun nu fandt ud af at ved at vente kunne de have været skattefri... lige som at ærgre sig over at man lige har givet fuld pris, og så se det på tilbud i næste uge..

Ikke meget at gøre ved det, men fair nok lige at bande lidt for sig selv.

Ja det kan sagtens være en fordel at folk trækker deres efterløn ud, og bruger dem/betaler gæld af/sætter dem ind på en ny pensionsopsparing og trækker dem fra en gang til..

Men når du skriver at de koster 180.000 om året i 3 år er det en forenkling.

De der i forvejen har en stor kapitalpension, bliver jo netop straffet fordi der sker modregning, hvorved de får mindre udbetalt... og derfor er det en fordel for dem at trække pengene ud.

De der ikke har en stor pensionsopsparing, har større fordel af at lade den stå...

Men igen, så er der jo også alternativer til at de bare går på arbejde til de bliver pensionerede.. der er også ældreførtidspensionen, samt alm understøttelse og kontanthjælp... og hvis de havner på disse ydelse, er det også en udgift.

Så det kan godt være de koster 180.000 i efterløn... men alternativet var måske at de kostede næsten det samme i ældreførtidspension, understøttelse eller kontanthjælp.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 17:13   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Så er det på tide at der tales/skrives ordentligt i denne tråd....og for den sags skyld andet steds i forummet..

Overholdes dette ikke....tja så kig vores regler http://www.k10.dk/showthread.php?t=22

Dette er IKKE et oplæg til debat...så tilbage til emnet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 17:55   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jamen bevares....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2011, 08:37   #16
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Du skal først være medlem af en A kasse, som det er i dag, så vælger man om man vil betale til ordningen.
Så betaler man via sin fagforening til efterlønsbidraget.

Der er nogle kretreier for om man kan komme med i ordningen, bla. medlems skabet længde, kan ikke huske hvor længe man skal have været medlem.

Min Mogens betaler ca. 1350,- hver månede til det hele, man kan så trække en del af det fra i skat når året er omme.
Du kan se på årsopgørelsen, hvor meget du har betalt til efterlønnen ( tror jeg nok).

Mogens har været med fra starten, Han havde 25 år jubilæum sidste år i 3F.

Jeg kan ikke komme på efterløn, har ikke været medlem længe nok, derfor fravalgte jeg den ordning som kommunen har for flexjobber.

De 8% er er et bidrag som bla. bruges til at folk kan komme i uddaldelse, el. noget der ligner.
Det betaler alle til uanset om man får brug for det.

Tusind tak for dit svar, dejligt at du gad svare mig - Tak

Jammen uha, så har jeg vist ej heller nok..havde godt nok været medlem af en fagforening siden jeg var 18 år, men da jeg blev fyret pga sugdom(arbejdsskaden jeg fik hos dem), ja da tror jeg kun jeg havde 1 år på fabrikken..såe det er nok ikk helt vildt

Fint..nok...såen er det
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2011, 08:58   #17
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FacingTrouble Se meddelelser
Alle dem, som ikke synes, de vil / eller forventer at kunne gøre brug af den fremtidige efterlønsordning, fordi de f.eks. har for stor OPSPARING......de skal have deres bidrag tilbage - uden at betale SKAT.

Det lyder for mig som om de vel-stillede endnu engang får et stykke af den store uddelings-lagkage........skulle der ikke spares....? Alle skattekroner er vel meget velkomne i statskassen....

Humoristisk kommentar start:
Altså... nu har tonen her på K10 ellers været, at det var de stakkels fattige og nedslidte, der var med i efterlønnen... så er der vel grund til at glæde sig over, at de kan få deres bidrag tilbage skattefrit, hvis de ikke vil/kan gøre brug af ordningen alligevel
Humoristisk kommentar slut:

Man har iøvrigt hele tiden kunne få pengene ud skattefrit - hvis man overførte dem til em pensionsordning, og så skulle man jo så lige have sådan en af overføre dem til. Men jeg forstår godt, at I som har fået pengene ud for kort tid siden og har betalt skat af dem, ærgrer jer! Men husk nu at glæde jer på andres vegne - dem, der kommer efter jer...
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2011, 09:17   #18
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
Humoristisk kommentar start:
Altså... nu har tonen her på K10 ellers været, at det var de stakkels fattige og nedslidte, der var med i efterlønnen... så er der vel grund til at glæde sig over, at de kan få deres bidrag tilbage skattefrit, hvis de ikke vil/kan gøre brug af ordningen alligevel
Humoristisk kommentar slut:
Kan jo fortsætte det humoristiske

Den blå regering er nogen blødsødne stakler... ikke så mærkeligt pengene fosser ud af statskassen i stigende tempo og vi er på fallittens rand...

Næ næ... da Nyrup ændrede efterlønnen i 98 gik det helt anderledes til... folk (blandt andet mig selv) der havde betalt ind lige fra starten omkring 1970/1980 fik simpelthen strøget de penge der var indbetalt i 20 år og det talte først fra 98 når man skulle have dem udbetalt... se det var en aftale der holdt pengene i statskassen...
humor slut...

Så for dem der vil have deres indbetalinger ud nu skal lige huske at det kun er indbetalinger fra 1998 og frem der er registreret og bliver udbetalt... resten forsvinder i statskassen og er forevigt væk....

...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
udbetaling af efterlønsbidrag på sygedagpenge Sutsko Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 28-08-2012 07:44
Vigtigt vedr udbetaling af efterlønsbidrag supersus Alt det andet 1 22-05-2012 12:09
Skattefri udbetaling orkide1966 Spørgsmål ang fleksjob 7 12-04-2012 14:19
udbetaling af efterlønsbidrag kenserkvenser ? HvadNuLilleDu Dit og Dat 7 22-03-2012 22:21
Udbetaling af efterlønsbidrag på førtidspension. Rådvild Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 03-10-2010 14:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension