K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2011, 14:59   #21
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Hej
Eleverne klagede til sagsbehandleren i kommunen og til fagforening.
Efter vi skrev klage til bestyrelsen kom alle elever til et møde med direktøren.

Da jeg var elev på HKI var der ikk noget pc-værksted. Det må være noget nyt. Vil du fortælle hvad man laver på værkstedet. HKI skriver ikk om det værksted på hjemmesiden.

Før var der bare kursus i pc-kørekort.


Ekseleven
Det var som jeg skrev, at det var forskelligt, hvad man lavede på PC-værksted. Det er nu omkring 6 år siden, jeg var på det værksted, så det er ikke noget nyt. Nogle surfede måske på nettet, da de måske var nybegyndere. Jeg var jo uddannet i forvejen og ønskede selv at lære noget nyt, så lærte en del selv ud fra brugervejledninger på nettet om programmering.

Nu ved jeg ikke, hvor længe siden, du har været på HKI, men HKI har lavet en undersøgelse om elevtilfredshed:
http://aarsberetning.hki.dk/resultater/

Her nævnes deres forskellige afklaringstilbud:
http://aarsberetning.hki.dk/forretningsomraader/
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 15:59   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Nej ikke 100% men der gør sådan set ikke problemet ret meget mindre, for hvis ikke de kunne få de aktiverede gratis, hvad tror du så de ville gøre?? inden lukke hvilket vil blive lig med 1 arbejdsløs, eller se af at ansætte nogle lønnede medarbejdere i stedet for = mange flere i arbejde, måske endda fleks og skånejobbere.
Jamen jeg er da fuldstændig enig med dig , men den jeg reagerede på var den med, at der om 5 år kun var folk i arb.prøvning på arbejdspladserne og ingen ordinært ansatte, og den tror jeg altså ikke på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 17:31   #23
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Den slags skal man altid passe på med at sætte år på, men vi skal også passe på ikke at tage de gætterier for mere end hvad det er, og i stedet læse meningen

Af samme årsag har jeg netop ikke kommenteret de 5 år, jeg var lige ved at gøre det, for jeg vil ikke sætte 5 år på som gæt, for hvor lang tid der går før det går galt, det tror jeg er for hurtigt, men på den anden side så kan man jo nemt blive overrasket, så jeg har i stedet valgt at læse meningen.

Altså at hvis det her ikke bliver stoppet (som det er nu) så vil det gå galt, og det er altså kun et spørgsmål om tid.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 18:40   #24
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Den slags skal man altid passe på med at sætte år på, men vi skal også passe på ikke at tage de gætterier for mere end hvad det er, og i stedet læse meningen
Ih..., hvor er det godt at jeg skal ikke holde i hånden også dig LUM .
Dog vil jeg mene at 5 år i dag er ikke det same som 5 år for 15 eller for 20 år siden og vi lever i dag i en turbo maskine, derfor disse 5 år er faktisk en langtidsplan.

En regering få altså kun 4 år til at vise hvad den kan eller hvad den ikke kan.

Hvordan er det nu gået Danmark de sidste 4 år, hmmm?
Hvordan er det gået verden de sidste 4 år ?

Og man må først og fremmest huske på, at det er verden som drejer rund med DK og ikke omvendt, på trods for at mange vil tro noget helt andet.
Denmarks økonomi er afhængig af verdens økonomi.

Danske arbejdspladser flytter til udlandet, danske iværkssætter slukker lyset næsten med det samme.
Hvor er veksten hier?
Jo...., veksten mærkes hos private aktører som få ledige, syge osv. fra kommunen.

Jeg kunne godt tænke mig at læse noget om hvor mange ledige fik et real job, de sidste 5 år og efter at de har været kørt rund i 5 år i ( af )systemet....(arbejdsprøvninger eller andre former for aktivering ).
En ting er sikkert, der er kommet flere af dem og der kommer flere og flere til, dag efter dag....

Sidst redigeret af Karo; 27-04-2011 kl. 18:46.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 21:00   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Ih..., hvor er det godt at jeg skal ikke holde i hånden også dig LUM .
Øøøh, hva' mener du med det?

I denne tråd måtte jeg rette dine fejlagtige påstande og i "75 lovede du, at vende tilbage, men så vidt jeg kan se har du ikke været der endnu:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ht=Karo&page=8

Her kommer du også med nogle underlige påstande, som både jeg og andre måtte rette:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...t=Karo&page=10

Så hvem er det nu lige der skal holdes i hånden.

Og om så du venter 50 år tror jeg simpelthen ikke på, at en virksomhed nogensinde vil kunne drives udelukkende af mennesker i arb.prøvning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 21:20   #26
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Øøøh, hva' mener du med det?

I denne tråd måtte jeg rette dine fejlagtige påstande og i "75 lovede du, at vende tilbage, men så vidt jeg kan se har du ikke været der endnu:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ht=Karo&page=8

Her kommer du også med nogle underlige påstande, som både jeg og andre måtte rette:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...t=Karo&page=10

Så hvem er det nu lige der skal holdes i hånden.
Oh....Vovse , jeg er simpelhen ikke typen, som skal have sidste ord.
http://www.youtube.com/watch?v=UlS_Rnb5WM4
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 06:39   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Oh....Vovse , jeg er simpelhen ikke typen, som skal have sidste ord.
Nææh, men du er åbenbart typen, der løber fra sine aftaler.

For ikke et tale om typen, der kommer med fejlagtige oplysninger til mennesker, som (oftest) er i nød. endnu mere
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 11:25   #28
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Nææh, men du er åbenbart typen, der løber fra sine aftaler.

For ikke et tale om typen, der kommer med fejlagtige oplysninger til mennesker, som (oftest) er i nød. endnu mere
Goddag Vovse,
umiddelbart så vil jeg mene, at du holder dig ikke til emne i den tråd Vovse.
Men nu når du i tidens løb har skrævet ret meget om mig og om hvordan jeg er, hmmmm...., ( snart få jeg måske også at vide, at det er min skyld at Danmark er gået i knæ ),
tænkte jeg på om det var det ikke en ide, at åbne ( af dig ) en ny tråd: “KARO” .
Bare roligt Vovse , du få stadigvæk en lang snur af mig, dog vil jeg mene dig om, at Lotte kan takke dig og ikke mig for, at hun sidder nu som hun gøre.
Hvorfor?, det har jeg skrevet om før.

Man kan hellere ligefrem påstår at du har været solidarisk med hende på det sidste, hier på forum, kan man?

En ting er sikkert, du er ikke min hovedpinde, men det at jeg er din, tja…..må du selv klare.
Foreløbigt de hovedpinde tabletter som du tage, hjælper ikke…….desværre Vov.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 11:34   #29
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Goddag Vovse,
umiddelbart så vil jeg mene, at du holder dig ikke til emne i den tråd Vovse.
Men nu når du i tidens løb har skrævet ret meget om mig og om hvordan jeg er, hmmmm...., ( snart få jeg måske også at vide, at det er min skyld at Danmark er gået i knæ ),
tænkte jeg på om det var det ikke en ide, at åbne ( af dig ) en ny tråd: “KARO” .
Bare roligt Vovse , du få stadigvæk en lang snur af mig, dog vil jeg mene dig om, at Lotte kan takke dig og ikke mig for, at hun sidder nu som hun gøre.
Hvorfor?, det har jeg skrevet om før.

Man kan hellere ligefrem påstår at du har været solidarisk med hende på det sidste, hier på forum, kan man?

En ting er sikkert, du er ikke min hovedpinde, men det at jeg er din, tja…..må du selv klare.
Foreløbigt de hovedpinde tabletter som du tage, hjælper ikke…….desværre Vov.
Nej tak Karo, jeg vil ikke med dig ned i sandkassen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 12:59   #30
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Det var som jeg skrev, at det var forskelligt, hvad man lavede på PC-værksted. Det er nu omkring 6 år siden, jeg var på det værksted, så det er ikke noget nyt. Nogle surfede måske på nettet, da de måske var nybegyndere. Jeg var jo uddannet i forvejen og ønskede selv at lære noget nyt, så lærte en del selv ud fra brugervejledninger på nettet om programmering.

Nu ved jeg ikke, hvor længe siden, du har været på HKI, men HKI har lavet en undersøgelse om elevtilfredshed:
http://aarsberetning.hki.dk/resultater/

Her nævnes deres forskellige afklaringstilbud:
http://aarsberetning.hki.dk/forretningsomraader/
Hej curls
Undskyld. Det er mig som husker forkert.
Da jeg starter som elev i HKI på Glæntevej har de stadig et pc-værksted på 3. sal.
Jeg husker at lederen af værkstedet har et engelsk navn.
Han har altid meget travlt men er flink hjælper gerne folk hvis de vil spørge ham om noget.
Kort tid efter at den nye direktør kommer til HKI lukker hun pc-værkstedet og de som arbejder der fyres.
Du har altså været på HKI før det laves om fra en skole til et jobfirma og det skal du bare være glad for.

Som du kan læse her fortæller jobfirmaer ikk altid sandheden om utilfredse kunder:
http://www.erhvervsbladet.dk/ledelse...es-tilfredshed

Jobfirmaet HKI har undersøgt sig selv så deres undersøgelse om elevtilfredshed giver jeg ikk noget for.
De kan jo bare stille de 'rigtige' spørgsmål i undersøgelsen.
Fx kan de jo spørge eleverne om de er tilfreds med at toilet-besøg på HKI er gratis.
På den måde er der ingen som siger at de er utilfredse med noget.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Misbrug af gratis arbejdskraft... Multe Politik og Samfund 16 20-06-2012 20:57
Tilbyd praktik, gratis arbejdskraft... Prøver igen Er det overhovdet til at få fleksjob? 27 27-10-2011 09:05
Evig" aktivering/gratis arbejdskraft helle4 Spørgsmål ang fleksjob 11 17-10-2009 19:13
Gratis arbejdskraft til virksomhederne zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 14-04-2008 12:14
Gratis arbejdskraft-fleksjobsystemet skuffer. Stella Manglen på Fleksjob 6 13-01-2008 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension