K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2013, 06:24   #1
Fallenten87
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2013
Indlæg: 46
Styrke: 12
Fallenten87 er ny på vejen
Fysisk syg / Specialpsykiatrisk erklæring?

Hejsa.

Jeg har tidligere haft skrevet et par indlæg herinde, på hvilke Jeg har fået rigtig god respons, så det håber Jeg naturligvis også er tilfældet denne gang.

Jeg er fysisk syg, og sygemeldt. Jeg har Morbus Chron (en kronisk betændelsestilstand i tyndtarmen) og både min egen læge samt speciallægen på gastroenterologisk afdeling i Aalborg, har afgivet 2 - vel at mærke næsten enslydende status og helbredsattester. De skriver, at de begge vurderer at Jeg ikke har nogen resterhvervsevne tilbage, at behandlingsmulighederne er udtømte, at sygdommen er kronisk og stabil på et særdeles lavt niveau, og at der ikke er udsigt til nogen form for bedring i fremtiden, og at det er af deres opfattelse, at det vil være forbundet med væsentligt varig forværring af lidelsen, at sende mig i arbejdsprøvning. Ydermere skriver speciallægen fra Aalborg, at : "Der er sket en væsentlig forværring i patientens sygdomsbillede det seneste år, og yderligere usikkerhed omkring hans fremtidige beskæftigelsesmuligheder, er ikke tilrådeligt herfra afdelingen".

Jeg var til et møde med min sagsbehandler for godt en uge siden - hun sagde at der ikke forelå "nok" lægeligt til at få mig stillet for et rehabilliteringsteam, så nu har hun og hendes leder, besluttet at der skal indhentes en psykiatrisk attest (jeg skal snakke med en psykiater og udfylde et skema d. 15.08.) og det tager vidst en times tid, fik Jeg at vide. Derefter skal Jeg sendes ud i arbejdsprøvning - det skal lige siges, at Jeg den dag sagde til hende, at Jeg selvfølgelig ville samarbejde i det omfang det var mig muligt, men at Jeg bare frygtede at den arbejdsprøvning ville gøre mig mere syg, end Jeg er nu. Det har hun så også skrevet i mødereferatet, at hun er klar over.

Hvad tænker I om den psykiatriske vurdering - er der andre herinde der har fået den lavet? og hvordan er fremgangsmåden?

Mvh - Peter

Sidst redigeret af Fallenten87; 04-07-2013 kl. 06:28.
Fallenten87 er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fysisk overgreb fra afdelingslederen Ole-Oliver Dit og Dat 2 19-03-2013 07:11
Psykiater ved fysisk sygdom frida Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 51 01-03-2013 11:13
fysisk til psykisk diagnose... cats Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 13-01-2012 10:23
Ny vurdering (fysisk) Monni Spørgsmål ang fleksjob 0 06-04-2011 14:56
Fysisk og psykisk belastende. Nullemusen Alt det andet 8 24-05-2010 21:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension