K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2011, 10:48   #11
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Har du været på sygedagpenge og er så overgået til ledighedsydelse??

Min kommune mener ikke at man skal have sygedagpenge når man er i flexjob - kom direkte på ledighedsydelse efter fyring men interessant hvis du har haft et andet forløb
Jeg går stadig sygemeldt uden at være afklaret til det ene eller andet endnu.
Jeg startede med sygedagpenge og kom så på suppl. kontanthjælp.

Ved ikke om det svarer på dit spg ellers spørg igen
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 10:51   #12
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Giraffen.

Du skriver: Sikke noget sludder, så må du bede om skiftligt svar på, hvad det lige er for en lovparagraf der siger dette!

mvh.

Gunvor
Tak... ja det vil jeg gøre hvis hun siger det igen.
Stillede mig også uforstående overfor det da hun sagde det sidst og spurgte efter en §, men det havde hun ikke, men sagde det var fleksteamets håndterings-"etellerandet" der bestemte det.
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 18:53   #13
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
Så har jeg/vi holdt møde ..... og hvis mit hjælpemiddel beviljes forlænger de min arbejdsprøvning/praktik (arbejdsprøvning og aktivering kaldes bare for praktik i daglig tale her i kommunen) samme sted med henblik på at komme yderligere op i tid

hvis ikke skal der ske noget andet som min virksomhedskonsulent ikke ved endnu, da det er sagsbehandler der bestemmer det....

Men i mellemtiden fra min arbpr slutter om en uge og til jeg skal starte igen skal jeg til noget fysisk træning med formålet at holde mig krop i gang - og fordi jeg skal "være i gang" hele tiden

Virksomhedskonsulenten siger der kom en ny lov januar i år (mente han det var) at alle skulle aktiveres hvis kommunen skulle have penge refunderet.

Bliver i andre også aktiveret året rundt ???

tænkte lidt på hvis man når at blive aktiveret året rundt inden de kommer frem til en afklaring ..... hvad så med ferie????

For som syg har man vel ikke ret til ferie??? men det kunne man vel nok trænge til hvis man har været aktiveret på en eller anden måde et helt år
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 19:01   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man har ikke ret til ferie på sygedagpenge..

Man har ikke ret til ferie på kontanthjælp..

Men faktisk udløser 11 mdr. ubrudt aktivering faktisk 4 ugers ferie.. det er det eneste smuthul der er...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 20:10   #15
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Man har ikke ret til ferie på sygedagpenge..

Man har ikke ret til ferie på kontanthjælp..

Men faktisk udløser 11 mdr. ubrudt aktivering faktisk 4 ugers ferie.. det er det eneste smuthul der er...

Takker for dit svar
Rart at vide at man har ret til ferie hvis man har været igang 11 mdr i streg. det var jeg ikke klar over
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 21:48   #16
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Skal lige tilføje her, at der faktisk ikke står nogen steder i lovgivningen eller i vejledninger mv, om det skal være 11 måneder i streg, der står bare, at hvis man har været i aktivering i 11 måneder har man ret til 4 ugers aktiveringsfri.

Hos os gør vi så det, at vi siger, at når du har været i gang i 3 måneder, har du ret til en uge, det gør det lidt mere udholdeligt for borgeren.

Kunne faktisk være interessant, hvis nogen søgte om aktiveringsfri efter 3 måneder, fik afslag og klagede, for en præcisering ville hjælpe alle!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Legater - almennyttigge formål? Mariepigen Politik og Samfund 15 24-09-2012 09:38
? omkring sagsbehandlernes formål Dandanell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 14-04-2011 10:20
Kan kommunen forlange det? Adi Alt det andet 13 13-03-2011 19:32
Aktivering uden jobplan BirgitteSonne Alt det andet 10 11-12-2009 00:01
indhold/formål rp frida Alt det andet 11 10-03-2009 00:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension