K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2011, 08:53   #1
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hvis et samfund skal kendes på, hvordan det behandler de svageste

Står det sløjt til i DK, og bemærk hvordan mange politiske partier ikke har noget problem med at udtale sig om netop min overskrift på deres hjemmesider el. andre steder på nettet, men fakstisk var netop de allersvageste helt fraværende i valget, en enkelt politiker nævnte dog nogle af de svageste, men ikke dem der virkelig er på bunden. Måske også håbløst at forestille sig, at de andre ville deltage i denne debat.

Information forsøgte lidt sent i valgforløbet at sætte spot på netop dette via flg. artikel:

Citat:
Samfundets svageste er blevet overset i valgkampens diskussioner om velfærd, mener gadejurist Nanna Gotfredsen. Information tog til Vesterbro for at møde narkomanen, den prostituerede og den hjemløse, som valgkampen aldrig handlede om
sådan lyder brødsteksen d. 14. sept., altså dagen før valget.

Citat:
Ifølge Nanna Gotfredsen er det langtfra det eneste eksempel på kommunernes fejlbehandling eller modvilje mod at gå ind i sager og give den hjælp, de er forpligtet til at yde.

»Nogle gange handler det om, at de simpelthen ikke kan lovgivningen. Andre gange vil de bare ikke hjælpe, som de skal efter loven
,« siger hun.
Citat:
»Mange politikere ved ikke særlig meget om udsatteområdet eller bare om narkotikafænomenet. Det kan man også til en vis grad undskylde, for det er et meget kompliceret område. Men de udtaler sig alligevel, og det ville de aldrig gøre på samme måde om andre områder,« siger hun.

Ikke desto mindre er netop dette folketingsvalg afgørende for de mest udsatte, mener Nanna Gotfredsen.

»Spørgsmålet er, om den kommende regering uanset farve tør og ønsker at afskaffe det, der ligner anarki på samfundets bund. Og i stedet endelig tør og ønsker at indføre velfærdssamfundet for netop dem, der har allermest brug for det.«
Min fremhævning.

Kilde: http://www.information.dk/279091
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 09:19   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Det er ikke så længe siden hvor jeg har læst om en ung kvinde i 30 som blev fundet død i en af kolonihaves huse.

Det eneste bemærkningsværdigt ved sagen, både for politi og skribenten, var forundring over hvorfor hun opholdte sig i det kolonihavens hus, når hun boede til dagligt på et herbarg.

Skal man virkeligt bruge kloge hoveder og beregninger for at få svar på det?

Det er et af de mange eksempler på den kynisme som folk er blevet vaccineret
med under VKO destruktion.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 09:26   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
ja, Karo, for mig ligger forklaringen umidelbart til højre benet efter enkelte besøg på herberg, samt for nylig besøg i kolonihave, hvor der virkede rigtigt rart at bo!
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 10:25   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg synes også at opmærksomheden for os syge/handicappede, der sidder fast i systemet, mister sygedagpengene, for at dels være helt uden forsørgelse, dels at komme på kontanthjælp, under regler om tilbagevendene til ordinært arbejde, som for de fleste ikke er en mulighed.

Derfor opstår mange af de problemer, vi ser herinde.
Altså fordi lovgivningen, er målrette ordinært arbejde, kan de true med div hele tiden, og opstille urimmelige krav, som true med fratagelse mv.

Herudover rettigheder for varig hjælp til syge/handicappede.
Merudgiften er næsten umulig at få, trods at hensigten var helt anderledes.
Invalidebil, er ligeså stort set umulig, og begge med urimmelige sagbehandlingsfrister.

Og seneste, hvor det er aftalt at kommunerne nu kan give afslag pga kommunes økonomi?
Hvad skal Statsforvaltningerne så lave, når kommunerne bare kan bruge den slags begrundelser?

Nå, men dette problemfeldt, som jeg kun har skrevet et udsnit om, er HELT UDEBLEVET af valgkampen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 10:30   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Tilgiv mig, men er det sådan at jeg kan få et link til denne afgørelse i Nævnet?

-altså den omtalte med, at det nu er kommunens økonomi der afgør sagen og ikke behovet?

hm...leder og leder men ka sguntte finde den....

På forhånd tak
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 10:37   #6
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg tænker på om vi igrunden skal have en helt ny sygedagpengelov, når nu S-SF går ind for at afskaffe varigheden på SDP.

Så er der jo i bund og grund ikke brug for forlængelser, og hvis man søger FP og får afslag ryger man så tilbage på sine SDP, osv. synes bestemt der er mange spørgsmål...

Jeg er osse meget spændt på hvem den nye beskæftigelses minister bliver, bare det ikke er en fra R.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 10:41   #7
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
Tilgiv mig, men er det sådan at jeg kan få et link til denne afgørelse i Nævnet?

-altså den omtalte med, at det nu er kommunens økonomi der afgør sagen og ikke behovet?

hm...leder og leder men ka sguntte finde den....

På forhånd tak
Buster, hvis du søger i indlæg (så vidt jeg husker) eller emner af Andersine85, så mener jeg, at du kan finde den, da den blev debateret for nogen tid siden.

Dog mener jeg, at det var "en KL-ting" og ikke en nævnsafgørelse...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 11:47   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er ingen nævnsafgørelser. Disse bliver iøvrigt IKKE offentliggjordt.

Ankestyrelsen offentliggør P-afgørelser.

Men vedrørene, økonomi og afslag pga dette; er det en aftale som ligger mellem KL og Claus Hjort Fredriksen, lavet her i foråret.

Har fornylig, midt i valgkampen, dog været offentliggjordt på Tekst-tv.

Prøv at søge under KL.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej ..hvordan kan man søge om revalidering! hvis man ikke har været på arbejdsmarked shogun Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 30-03-2012 13:18
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Et samfund der kan tage sig af de svageste! lena Politik og Samfund 4 14-11-2008 11:53
Her er så endnu et bevis på hvordan man behandler hundesyge folk i Danmark Stella Det er da strengt ! 9 31-01-2008 19:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension