K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2011, 11:34   #91
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Gøjneren

Kender udmærket hvordan den ufravigelige sandhed omkr. ens arbejdsevne hidtidig har stået i modsætning til ens lyst til at fastholde mest mulig arbejdsmarkedsrelation. Og ja, for mig er det sådan set ikke flovt, men en sorg over at skulle lukke en dør, som jo var en del af mit liv og tidl. en positiv del, hvor man jo fik glæder og følte man gjorde en forskel i ens arbejde.

Det er en proces, som jeg tror vi, alle er nødt til at gå ind i og på forsk. vis afhængig af det forudgående forløb. Det er bl.a. derfor man meget sjældent finder mig i koret af lykøsnkninger til en tildelt FP. Men gerne i koret af tillykke med at have vundet en desværrre svær kamp mod systemet på ens vej til afklaring, enten fleks el. FP.

Men flov skal du ikke være, og nederen er vist ikke til at undgå, fordi man jo netop har forsøgt eft. bedste evne, at få det mest muligt ud af arbejdsprøvning og havde håbet at arbejdsevnen var bedre under gunstige forhold, som en arbejdsprøvning jo er. Og slet ikke sammenlignelig m. det ordinære arbejdsmarked, hvorfor en del arbejdsprøvningskonklusioner er helt hen i vejret eft. min mening.

I håb om at hvile vil bringe dig fredelig accept af din situation og det vedere forløb kommer til at glide forholdvis glat (tør altså ikke tro på mere end forholdvis).

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 03-07-2011 kl. 11:35. Årsag: ord
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 11:39   #92
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Tak for de opmundrende og intelligente ord Gunvor

jeg håber jeg en dag får bare en brøkdel af dit overskud og omsorg for andre, så jeg måske også kan hjælpe andre

Go solskins søndag til dig ( -og også til jer andre, der læser med her )
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 11:40   #93
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja den oplevelse er vi desværre mange som har været, eller sidder med

Ja det kan ikke siges bedre Gunvor
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 12:00   #94
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Som jeg forstår det har du ikke modtaget rapporten fra anden aktør endnu?

Om man bør have pension eller ej kan jo skrives på mange måder.

I min rapport fra anden aktør, efter 3 mdr. i virksomhedspraktik, står der bl.a.:

"Der var fra starten aftalt en 16 timers arbejdsuge fordelt over mandag - tirsdag og torsdag - fredag, med fri onsdag.
Dette holdt ikke, da Vovse både først og senere i forløbet har meldt fra på jobbet, grundet i rygsmerter og gennemsnitligt efter ca. 2 timers arbejde.
Altså er ugentligt gennemsnit på ca. 8 timers arbejde
"

"Det er svært at forestille sig, at et forsøg med andre arbejdsopgaver vil kunne øge Vovse's arbejdstid, da der under hele forløbet har været udvist udpræget hensyn til de skånebehov Vovse er mødt op med."

"Dagbogen stemmer overens med de meddelelser undertegnede dagligt har modtaget fra Vovse og virksomheden efter endt arbejdsdag".

"det billede der tegner sig af Vovse's situation i hjemmet, tyder på en ophobning af daglige huslige gøremål efterhånden som praktikken er skredet frem. Dette har Vovse forelagt undertegnede som et stort problem i forhold til f.eks. at skulle fortsætte en sådan praktik eller levere en indsats i f.eks. et fleksjob."

Ingen steder tager konsulenten stilling til pension eller fortsat fleksjob, han gør det blot tydeligt, at jeg vil have svært ved at præstere 8 timer om ugen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 12:37   #95
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Gøjneren.

I lige måde.

Mit overskud er der faktisk ikke, men for pt. ikke at ligge mig ned og lade systemet køre mig over m. damptromle, ja, så er jeg desværre sådan indrettet, at dampen til egen kamp kan holdes delvis oppe via netop at bekræftige mig selv, at i det mindste virker hjernen stadig ind i mellem. Derved kan man jo fastholde, at man dog kan noget.

Ang. omsorg handler det for mig om flg.: ved at udvise den omsorg jeg magter pt. i modsætning til den store empati jeg praktisere før jeg blev syg, gør at jeg kan bevare end del af min egen opfattelse af, at jeg stadig er et anstændigt menneske trods jeg gentagne gange bliver mødt meget uanstændigt fra systemets side. Det er altså igen en fastholdelsemekansime for at komme ud på den anden side m. en del af mine ressourcer () i behold, trods systemet faktisk gør alt for meget for også at nedbryde dette.

Tak, MTVRV1.

Og Vovse, tak fordi du ville dele din eksterne aktørs gode opsamling og sobre fremstilling af de faktuelle forhold. Gid min var ligeså. Der findes altså fagligt funderet personer i dette spil derude. Håber mange flere vil blive mødt af dem.

Må man spørge hvor du var i virksomhedspraktik? Du kan evt. sende en PM om dette.

mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 23:21   #96
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Må man spørge hvor du var i virksomhedspraktik? Du kan evt. sende en PM om dette.
Jeg var i praktik i en lokal virksomhed, sender dig en pb.

Den anden aktør jeg var hos er desværre lukket, kommunen valgte vist at samarbejde med en anden.
Rigtig trist, for jeg oplevede virkelig en fin og sober behandling.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 00:22   #97
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Så har jeg modtaget min proggressionsrapport, og øv for en kop tynd kaffe.

jeg er super skuffet over den, den bærer præg af at en "anden" har taget over på noge arbejde, som en var i gang med!

der er flere faktuelle oplysninger, de er fejl i, bla. står der at jeg har udtalt at jeg ikke har haft epileptiske anfald siden jeg var barn og nu har haft to under arb. prøvningen, det passer ikke og det står så malplaceret.

Der står at jeg har ønsket at bkive afprøvet inde for pædagog-faget, hvilket er total omvendt, jeg bad om hjælp til at flytte min arb. identitet væk fra pædagog.faget.

derud over syntes jeg hun har brugt nogle meget personlige citater fra min log/dagbog. Jeg kunne selvfølelig ha undgået at gi hende dem, men troede ikke at der ville blive citeret direkte.

jeg ved ikke om jeg skal skrive min rettelser/tilføjelser til kommunen, eller bare skal lade det ligge? nogle der har nogle gode forslag ?
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 00:41   #98
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Gøjneren

Ked af at læse det er en tynd kop the - jeg har kun erfaring fra egen side, og var heller ikke noget at råbe hurra for. Utroligt de får den slags summer for sådan et arbejde!

Jeg kan næsten forstå ud fra progressionrapporten, at du ikke forud har haft den til gennemlæsning inden tilsendelse til kommune?

Personligt ville jeg rette faktuelle fejl, dvs. konkret skrive hvilken side og linie, der skal korrigeres i forhold til de faktiske forhold. Ellers hænger disse måske fast i systemet. Spec. synes jeg såvel epileptiske anfald og at du ville indenfor pæd.faget er afgørende rettelser.

Ang. de mere personlige citater ville jeg også koorgiere dem, HVIS de er taget ud af kontekst, og derved giver mulighed for misfortolkning. Eller selvfølgelig hvis de ikke er korrekt citeret.

Og så forstår jeg til fulde det trælse i at få endevendt perosnlige ting i sådan en rapport.

Mange hilsner


Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 01:05   #99
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Kaffe eller the, der var hverken brugt nok bønner eller blade

citaterne er ikke som sådan at misforstå, jeg syntes bare at det var nogle personlige tanker og reflektioner og så kom det bag på mig at de blev brugt så direkte..

jeg fik ikke mulighed for at læse rapporten, før den blev sendt hvilket også undrede mig en del, syntes i det hele taget at der mangler noget reel etik omkring det at arbejde med mennesker der er syge, på den ene eller den anden måde.

men jeg ved ikke om jeg måske er lidt mere sart end normalt, jeg har lige fået endnu en diagnose til min samling, som hedder "rbd" ( rem-sleep.bahavior-disorder), på et eller andet plan gør det hele min situation så skide kompliceret
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2011, 09:29   #100
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Jeg er fortsat ikke kaldt ind til møde med jobenteret, de fik proggressionsrapporten den 30.6, det er ligefør man går hen og bliver bange for at den når at blive forældet !

Jeg kontaktede dem i går og de havde rigtig travlt, så derfor kunne jeg tidligst komme til møde sidst i september. Den søde dame i tlf. mente nok at 4 timers effektiv arbejdstid om ugen var lige i overkanten til at søge pension! så jeg formoder at jeg er på vej i flex, og skal finde en virkelig gavmild arbejdsgiver
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ventetiden er så hård MissSwitchie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-10-2011 23:07
Hård kritik af selvopfundne diagnoser Webmaster K10 Nyheder 0 20-06-2011 08:10
Københavns borgerrådgiver: hård kritik af sagsbehandling buster Politik og Samfund 5 22-03-2011 09:59
Sagen er gået i hård knude og hvad skal jeg gøre.... cape Din historie 3 24-01-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension